ruzie met een vriendin.

hee mensjes(:
tis miss ff heel ander onderwerp maar ik kan het by niemand kwijt en wil weten wat jullie ervan denken.
k ben dus al 10 jaar bevriend met mn beste vriendin; alleen de laatste tijd gaat het steeds slechter; ik kan nooit meer alleen met iemand chillen want dan moet zij mee; ze doet me in alles na; en ze pakt iedereen en alles van me af;
conclusie is dus gwn ze is jaloers op me.
maar ik wil er iets aan doen ik heb al een keer een heel goed gesprek gehad maar dat loste niks op;
ik wil het gewoon anders.
dus wat zouden jullie doen?.

met dr praten? =]

Er inderdaad met haar over praten.

wordt vooral niet boos op haar! ook al zou je dat het liefst wel willen. Waarschijnlijk ziet zij het niet als ‘vrienden afpakken’ of je ‘nadoen.’ Ze kijkt waarschijnlijk heel erg naar je op, en vind je vrienden wel aardig. Het is pas afpakken wanneer zij gemene dingen over jou tegen jou vrienden zegt, of hen verbiedt met jou om te gaan. Maar het kan dat jij het zo voelt. Maar dat betekent niet meteen dat dat ook haar bedoeling is.
Ik zou met haar gaan praten, vertellen wat je dwars zit. Ook vooral haar laten praten, waarschijnlijk heeft ze niet eens door dat ze het doet. Je moet ook haar kant proberen te begrijpen.

Het zou goed kunnen dat ze bang is om je kwijt te raken. Dat ze die ‘vrienden’ afpakt, zodat jij meer tijd hebt voor haar. Zodat jullie voor altijd beste vriendinnen blijven.
Dus sowieso, zoals eerder is gezegd, rustig met haar gaan praten.