Ruzie met een vriendin

Voor als je je verveelt…

Ik heb ruzie met een vriendin van mij, we waren toen we jonge kinderen waren altijd beste vriendinnen geweest. Maar toen zijn we een paar jaar niet meer met elkaar omgegaan en nu zijn we weer vriendinnen geworden.

Hoe de ruzie ontstaan is is een beetje een vaag verhaal.
Ik heb ook een beste vriendin, die ik elke dag zie, alles kan vertellen en waarmee ik echt helemaal dubbel kan liggen. Sinds de zomer gaat die ene vriendin weer met ons om, en eerlijk gezegd wilde ze er altijd voortaan bij zijn als ik en mijn beste vriendin afspraken.

Die vriendin heeft me zelf ook verteld dat ze jaloers en dat ze best weer beste vriendinnen met me wilde worden. Ik vertelde haar dat ik goede vriendinnen okay vond, maar beste vriendinnen verlopig niet. Dit vond ze goed.

Alleen gaat het niet lekker tussen die vriendin en mijn beste vriendin. Allebei denken ze hetzelfde, ze vinden namelijk allebei dat de een de ander er niet bij wil hebben. Zaterdag had die ene vriendin feest, en mijn beste vriendin was ook uitgenodigd. Alleen ze wist nog niet zeker ofdat ze kwam omdat er iets was gebeurd, ik sta 24/7 voor haar klaar dus was tijdens dat feest haar opgaan halen zodat we konden praten en ze toch kwam.

Die ene vriendin flipte helemaal. En na het feest begon ze allemaal dingen te tweeten… die tweets leken ook op mij te slaan. Nu begon ze gisteren avond op mij te flippen en zei: ja heb je ruzie met mij omdat ik ruzie heb met je beste vriendin.

Ik vertelde haar dat ik het stom vond dat ze over mij ging tweeten, en zei antwoord dat die niet over mij gaan en ik haar niet vertrouw en blablabla. En toen werd ze kwaad en zei dat ik over haar roddelde (omdat ik en mijn beste vriendin die tweets besproken) en dat ik geen kant moest kiezen enzovoort.

Ze zei ook dat mijn beste vriendin stookte tussen mij en haar, en ik zei haar dat het dan eerder andersom was dat zij degene was die juist ging stoken. Anyway, ze zei dat we dan beter geen vriendinnen konden zijn enzovoort… maar ik heb haar ook eerlijk verteld dat ik wel gewoon vriendinnen met haar wilde zijn, en dat weer keertje beter goed over konden praten. Alleen dit wist ze nog niet zeker…

het punt is dat ik het kut vind dat het zo goed nu met die vriendschap… maar ook gewoon gek van haar word alleen wil haar niet kwijt als een vriendin.
Iemand tips, of heeft er iemand zo’n soort situatie ook meegemaakt?