'ruzie met bff.

[b]haaai, alvast bedankt voor het lezen;

ik zal vanaf het begin beginnen, ik zit nu in de 2e van het middelbare. sinds 2001 heb/had ik een bff, ik noem haar even R. na de basisschool zijn we allebei naar een andere school gegaan, maar we hebben nog veel contact gehouden en ook nog vaak afgesproken. tot november 2009, sinds toen is alles mis gegaan. zij kreeg een nieuwe bff, haar noem ik I. ik kon dat niet accepteren en was dus ook heel jaloers, heelslechtvanme, weet ik. toen hebben we dus hele erge ruzie gekregen, zover dat we elkaar hebben uitgescholden. toen is het daarna weer goed gemaakt na een heel gesprek, en ik heb haar voor het laatst gezien in januari. een paar weken daarna kregen we weer ruzie om dat hele gedoe met I, en nu heb ik nog steeds ruzie met haar. R wilt het niet goedmaken, en dat begrijp ik ook wel. maar soms is ze zo onduidelijk, want de ene keer praat ik met haar op msn en dan geeft ze normaal antwoord alsof we geen ruzie hebben en de andere keer doet ze juist heel bot, maar we hebben wel echt ruzie… we deden zoveel samen, we hebben zelfs nog samen in bad gezeten, spraken elk weekend af, zaten 8 jaar lang bij elkaar in de klas en nog steeds kan ik het niet accepteren. ik mis haar gewoon zo erg, en als ik dan foto’s kijk van vroeger moet ik gelijk weer huilen. ik heb haar wel mn excuses aangeboden en gezegd wat ik dacht. en dan zegt zij: tja, ik ben niet meer boos maar het wordt toch niet meer zoals vroeger. jaoke dat snap ik ook nog wel, maar ik wil weer normaal met haar kunnen praten. zij weet álles van me en ik heb haar zoveel te vertellen en ik wil niets liever dan het goed maken met haar.

wat moet ik nu doen, want ik weet het niet meer… [/b]

weet dat je dit vast niet wil horen ( en weet ook heel veel zullen het de niet mee eens zijn ) maar soms groei je uit elkaar doordat je beide veranderd

ik heb nu een gesprek met haar op msn over de ruzie…

woont ze in de buurt bij jou?
want soms is het beter ruzies uit te praten in het echt , dan kun je elkaars emotie zien

we hebben het voor zover het kan uitgepraat op msn, en we praten weer over vroeger en lachen alweer een beetje. we hebben wel afgesproken om het in het echt uit te gaan praten.

dat zou ik dus ook doen want op msn wordt zoiets snel verkeerd opgevat, soms groei je idd uit elkaar maar dat hoeft niet altijd, ik heb een ongeveer gelijke situatie gehad en heb het ook in het echt uitgepraat dat gaat veeeeeel beter trust me! succes xx

Ik zou er gewoon niks meer aan doen, nieuwe vriendinnen zoeken, en het vergeten.
Ik heb het ook meegemaakt, al vanaf groep 3 tot de tweede bij elkaar in de klas, dikke vriendinnen maar we kregen op gegeven moment gewoon ruzie om de kleinste dingen, en toen was een kleine ruzie over een paar vrienden waar ze opeens heel veel mee om ging, de druppel, we kregen echt super ruzie.
Ik heb daar echt super van gebaalt elke dag weer, ik zat bij haar in de klas en had dan nog wel is de neiging om naar haar toe te rennen om, over iets grappigs te praten ofzo. en dan sta ik vlak bij der en dan bedenk ik me dat we gewoon geen vrienden meer zijn, eerst had ik dan echt een brok in mijn keel.
Maar daarna maakte ik nieuwe vrienden, het was super gezellig,
En dat is nu nog steeds zo, soms zie ik idd nog foto’s en dan mis ik het ook super erg, maar je moet het maar zo zien :
Je bent super lang vrienden geweest, hebt leuke dingen meegemaakt, en dan is dat ook niet meer nieuw alles heb je al is met haar gedaan, dus nu is het tijd om het te vergeten, en het is toch harstikke mooi dat jullie zolang vrienden zijn geweest, ondertussen spreken we elkaar nog wel is en zijn niet boos ofzo.
Dat gaat vanzelf over zei gaat ook inzien dat je niet eeuwig boos op iemand kan zijn, maar om een lang verhaal kort te maken :
Wees blij dat het zo was, sluit dat af en begin opnieuw :relieved: