Ruzie met beste vriendinnen

heee,

ik heb een probleem. Heb 2 beste vriendinnen en we zouden dit jaar op surfkamp gaan; maar we waren allemaal een andere week thuis, dus dacht ik dat we niet gingen.

Toen ik twee weken geleden op de boot zat’ zag ik dat ze toch zijn gegaan maar dan zonder mij; zonder mij het te vertellen! Ik heb al vaker akkefietjes met ze; ze zijn twee maanden geleden naar Hong Kong gegaan en mij het pas achteraf verteld; ik dacht dat ze allebei ziek waren.

Ik ben heel boos op ze geworden maar wat moet ik nu doen?

Ze confronteren. Vragen waarom ze dit achter je rug doen terwijl eerst het idee was dat jullie met z’n 3e gingen. Het zijn zeker geen goede vriendinnen, ik zou ze dumpen. Ze laten je in de steek en houden geen rekening met je. Ik zou niet meer met ze om gaan.

ik heb ze alleen gesproken op Whatsapp, wat natuurlijk niet heel handig is. Heb wel gezegd dat ik heel erg gekwetst ben en dat het kutvriendinnen zijn. misschien een beetje grof

Maar ze zegt dus dat vriendinnen dit voor elkaar over moeten hebben en elkaar iets moeten kunnen gunnen, maar dat slaat nergens op, toch?

Dan nog mogen ze je wel op de hoogte stellen als ze besluiten toch met z’n 2e te gaan. Het is gewoon achterbaks wat ze doen.

Dat zijn geen vriendinnen meid… Je verdient beter. Ik ken er ook twee, en die doen ook alles achter mijn rug om. Ik heb toen afstand genomen en heb nu een veel leukere vriendin!

jaa, daar denk ik ook over na om ze te dumpen.

Maar ik heb voor de rest echt niet veel vriendinnen, of ik het zijn dezelfde als die ‘kutvriendinnen’ maar die kiezen toch voor haar?

Dat zijn geen vriendinnen.

Ik zou me er niet al te druk om maken joh. Scheld ze niet uit. Je kan best zeggen dat je het jammer vind, maar het is nu toch al gebeurt.

Ugh het leven zit ook niet mee. Een jongen van mn school heeft me ook al afgewezen omdat mn vader zijn docent is.

en ja ik weet dat ik eigenlijk niet mag zeuren,

maar soms mag je wel even zeuren toch?

Ja, dat had ik toen ook. Iedereen koos toch voor haar. Was er ook bang voor om ‘alleen’ te zijn zeg maar, maar ik had mijn verhaal toen gedeeld met een ander meisje en die vond die meisjes eigenlijk ook helemaal niet leuk. Nu zijn we best close geworden.

Ja dat heb ik dus ook, en ik zit nog zeker 3 jaar bij ze in de klas…

Negeren die handel. Ze zijn het niet waard.

Precies deze

Dan ga je naar je coordinator en geef je aan dat je zo min mogelijk bij hen in de klas wil.

oei je zit toch niet op de zelfde school waar je bij docent is?

wat bedoel je? ik zit op een havo-vwo-gymnasium school; we doen alle drie gymnasium en er is maar per jaarlaag een gymnasium klas; zit zeker bij ze met mentorklas en heb precies hetzelfde profiel enzo