ruzie met beste vriendin

ik heb een beste vriendin m. en een andere goeie vriendin a., met m. ben ik al 8jaar beste vriendinnen en met a. ben ik pas dit schooljaar goeie vriendinnen geworden.
sinds februari ga ik dus ook veel met a. om. bijv. in de pauze’s ging ik veel met haar en liet ik m. een beetje zitten, ik weet het het was heel dom. dus m. had er een paar keer wat van gezegt, wat niet echt goed tot me doordrong.
tot q-day, m. en ik hadden onwijs erge ruzie gekregen en 3 dagen later zouden we het uitpraten, dat hadden we dus gedaan face to face in een lang gesprek. het kwam er dus op neer dat ik minder met a. zou doen en gwn weer veel tijd met m. ging besteden.

dus toen we weer op school waren ging ik heel veel met m. om en had tegen a. ook een beetje verteld hoe het zit. maar a. loopt nog steeds veel met ons mee en achter ons aan. maar ik vind het gwn hard om tegen haar te zeggen dat ze niet achter ons aan moet lopen.
als ik bijv. in de pauze aan m. vraag ik loop je even mee naar de wc? zegt ze nee, ik blijf zitten, dan zegt a. ik loop wel mee. dan ga ik geen nee zeggen?
ik wil m. als beste vriendin houden en a. ook gewoon als vriendin.

wat moet ik doen?

Zou je alsjeblieft interpunctie en alinea’s willen gebruiken? Dat leest vele malen prettiger.

idd, ik moet er nogal veel moeite voor doen om dit te lezen zo op de vroege zondagmiddag.

OT: ehm, tja. ik snap het aan de ene kant wel, al vind ik je voorbeeld een beetje vaag. vind M het erg dat A met jou meegaat naar de wc dan? dat lijkt me toch niet zo een probleem?
iig, zeg het tegen A dat ze iets minder achter jullie aan moet lopen? gewoon eerlijk zijn, is het beste.

zo duidelijker?

Nou ja dat niet persee, maar dan sta ik daarna nog met A te praten en dat vind M dan irritant zeg maar

Dus omdat M het iriitant het erg vindt, wil je niet met A naar de wc (even als voorbeeld)?

best wel gemeen om A nu te willen dumpen na 8 jaar vriendschap

meisjes ook altijd he.

Hmm.
Vaag verhaal.
Maar ik vind het dan wel minder voor A,je laat haar gewoon vallen.

Ja sorry is een beetje raar uitgelegt. Nou dat is niet erg, maar ze loopt veel achter mij en m. aan omdat ze mij veel meer mag dan m. Dan is het bijv. britt loop je ff mee hierheen, en altijd begint ze tegen me aan te praten en blablabla. en ik ga daar ook altijd op in omdat ik het te hard vind om haar te gaan negeren. En daat gaat m. weer zeuren dat ik te veel met haar doe bijv in de pauze’s en omdat a. er steeds achteraan loopt, snap je?

wat is nou het hele probleem eigenlijk?

Ze is toch 8 jaar bevriend met M, niet met A…

ja ik weet het het is ook een vaag verhaal. maar ik wil dus A. nog gewoon als vriendin houden en M. als beste vriendin want na 8 jaar beste vriendinnen zijn wil ik niet dat het kapot gaat. Maar A. en M. mogen elkaar niet.

Oké, dus eigenlijk is M gewoon ook superjaloers of ligt het nou aan mij? Waarom wil ze niet dat jij met A omgaat dan? Kunnen jullie niet gewoon met z’n 3en tegelijk omgaan? ;p

Haha, ja ik snap wat je bedoelt, nou dat gaat niet echt want M. kan A. dus echt niet uitstaan en A. mag mij weer veel meer dan M. dus dat is niet echt een goeie combinatie ;p

Je hoeft toch niet of alleen maar met A of alleen maar met M, je kan het toch afwisselen? Zo moeilijk is dat toch niet?

Dan lijkt mij eigenlijk dat het probleem niet echt bij jou ligt, maar bij M. Het is lastig inderdaad, maar jij bent gewoon goeie vriendinnen met allebei en dat moet ze dan maar accepteren toch?

Nee, buiten school niet nee, maar we zitten met ze 3e in een klas en in de pauze’s loopt A. ook nog al veel achter M. en mij aan zeg maar, dus in de pauze’s zit A. ook altijd bij ons en vaak is het dan loop je ff met me heen hierheen en daarheen blablabla.

Je kan toch best wel eens zeggen dat je even niet mee loopt?

Dat kan idd ja, maar ze loopt ook veel achter ons aan, moet ik daar wat van zeggen?