Na een spannende girlscene-vakantie ben ik teruggekeerd met een probleem. Ik heb nu bijna 10 maanden een vriend en zoals in alle relaties gebeurd, begin je na een aantal maanden te twijfelen.
Mijn vriend had zijn gevoelens gedeeld met zijn vrienden. In dit geval was dit tijdens een avondje stappen met zijn beste vriendin en een vriend (overigens is dit ongeveer 3 maanden geleden gebeurd). Mevrouw haar antwoord was: ‘Wat vind je dan van haar?’ En uiteraard kwam er een foto tevoorschijn. Mijn vriend antwoord daarop dat ze best schattig was, waarop mevrouw weer zei ‘Goh, ik kan wel een date regelen…’
Uiteraard zei mijn vriend nee, maar hij had niks tegen mij verteld. Nu kwam het laatst toch uit en ik ben eigenlijk best gekwetst. Nu is het ook zo dat mijn vriend en ik gaan samenwonen en zij wil komen helpen met de verhuizing. Maar ik vind haar een gigantisch, achterlijk -plaats hier je eigen vloekwoord-wijf en eigenlijk wil ik haar nooit meer zien.
Alleen, het is toch de beste vriendin van mijn vriend. Dus, wat moet ik doen? Ik ga hem niet verbieden om nog met haar te spreken, maar ik hoef haar niet meer te zien. Maar wat nou als ze plots op de stoep staat en doodleuk zegt dat de komt helpen verhuizen. Moet ik haar dan gewoon wegsturen of zo?
Zeggen dat het niet nodig is?
En misschien is je woede tegen die tijd weggeebt.
Nou, ik denk niet dat ik ooit niet meer boos ga zijn op haar.
Dus als ze er is ‘Yo bitch mieter op we hebben je hulp niet nodig.’
Maar dan nog bedenken hoe ik dat aardig ga verwoorden.
Ik zou het denk ik gewoon met je vriend bespreken, dat je liever niet hebt dat ze helpt met de verhuizing ‘‘omdat verhuizen al stressvol is en jullie niet heel goed met elkaar overweg kunnen’’. En als ze toch komt, zou ik haar toch gewoon wegsturen, ik vind niet dat zij persé iets te zoeken heeft bij jullie verhuizing. Hangt er ook wel vanaf in hoeverre je vriend weet dat je haar niet zo chill vind
Hij weet dat ik haar niet meer zo aardig vind inderdaad. Heb het ook al met hem besproken, maar mannen zijn mannen en mannen lossen ruzies anders op dan vrouwen. Ik heb het gevoel dat hij denkt dat het wel weer overwaait, terwijl ik toch wel echt gekwetst ben.
Waarom vind je haar niet aardig? Alleen omdat ze die opmerking gemaakt zou hebben?
Euh, omdat ze mijn vriend wilde voorstellen aan een meisje uit haar klas zodat ze konden gaan daten.
Ja, daarom vind ik haar niet zo aardig.
Je vriend gewoon melden dat je haar daar niet hoeft te hebben, jullie beginnen met jullie nieuwe hoofdstuk terwijl zij dat wou verpesten dan hoeft ze daar ook niet bij te zijn.
Dit ja, wat een enorme kutactie zeg. Fijne manier om te laten weten dat ze jou niet mag of goed genoeg vindt ofzo. Als iemand zo tegen mij zou doen, zou de vriendschap ook wel klaar zijn denk ik
Ik zou eerlijk tegen haar zijn en tegen je vriend. Gewoon dat je absoluut geen contact met haar wil omdat ze een viswijf is, maar je kan je vriend inderdaad niet verbieden om met haar om te gaan. Maar dan ben je maar de bitch in dit verhaal, dat is in ieder geval wat ik zou doen.
Ik zou het ook zeker niet aardig verwoorden. Maar ja dat ben ik
Die kwam bij mij het huis niet in, als in… Nooit meer. :’) Wat een gigantisch kutwijf.
Ik zou tegen je vriend zeggen dat je haar daardoor écht niet meer wilt zien en dat ze al zeker niet moet komen helpen bij de verhuis. Dus beter dat hij het tegen haar zegt, dan dat ze ineens op de stoep staat en jij haar -waarschijnlijk niet zo vriendelijk- wegstuurt.
^Exact de reacties hierboven.
Wat is dat voor een ongelofelijk vuile actie van dat gare wijf. En hoezo ongepast… dat ze uberhaupt nog zou willen helpen ook. De stoker.
Ik zou haar nooit maar dan ook nooit binnenlaten en heel erg duidelijk zijn naar je vriend toe waarom je haar nooit hoeft te zien. Al moet dat (neem ik aan) al duidelijk genoeg zijn voor hem.
Wat denkt ze wel. [edit] dus als antwoord op je vraag: JA. Wegsturen die loeder!!
Ik zou inderdaad vertellen aan je vriend dat je echt niet wil waarom ze komt, omdat je nog gekwetst en boos bent en je je daar nu nog in ieder geval niet over heen kan zetten. En als ze toch komt haar duidelijk vragen om weg te gaan en als ze dat niet wil dan maar minder aardig. Maar dan heb je het in ieder geval aardig geprobeerd. Wat je vriend dan waarschijnlijk ook wel kan waarderen.
Ik kom wel op de fiets naar je toe als ze toch voor de deur staat. Gaan we haar samen boos aan staan staren.
Sowieso wil ik je huisje een keer komen bekijken
Genoeg rede om haar niet te mogen lijkt me. Wat een kutwijf joh :’) En ik zou aangeven bij je vriend dat je het gewoon liever niet hebt dat ze komt meehelpen en dat je haar op dit moment niet uit kan staan.
Zelf had ik haar allang een heel scheldbericht gestuurd maareuh that’s me.
Eens. Prachtig verwoord. Vooral dat “viswijf” doet het m
“Alleen maar omdat ze die opmerking gemaakt zou hebben?”
Ja want dat ze hem praktisch aanmoedigde het uit te maken is natuurlijk maar een kleinigheid. Echt, het is een wonder dat ze ondertussen niet beste vriendinnen zijn!
Maar eh ik zou het niet alleen aan je vriend duidelijk maken dat je d’r niet in huis wilt hebben, maar ook vooral aan haar zelf. Als ze doorheeft hoe niet welkom ze is (en enig gevoel voor zelfbehoud heeft haha) zal ze daarna vast wel de moeite kunnen nemen van te voren uit te zoeken wanneer jij niet thuis bent wanneer ze langs wil komen :’)
groetjes een onzekere steenbok
Ik zou het juist niet direct aan haar duidelijk maken. Het is een vriendin van je vriend; ik zou aan hem duidelijk maken dat ze niet welkom is (en ook waarom; maar ik neem aan dat hij dat wel weet), en verder haar zelf negeren. Het is dan aan jouw vriend om die boodschap aan haar over te brengen. Wie weet komt ze wel haar excuses aanbieden. Wat jij er dan mee doet is aan jou. Als hij haar nog wilt zien, dan maar zonder jou.
Ik vind het ook wel een beetje raar van je vriend dat hij nu al twijfelt, terwijl jullie plannen hebben om samen te gaan wonen. Daarnaast; wat een vreemd mens is die beste vriendin. :’) Ze hoeft niet schijnheilig te helpen met een verhuizing, als ze het toch niet eens is met je vriends keuze.
Ik zie dat dus heel anders, je weet niet hoe zo’n opmerking tot stand is gekomen. Hij zat te klagen bij zijn vrienden dus zou zij waarschijnlijk wel iets gezegd hebben van “dan ga je toch lekker met een ander”.
Ik zou het gewoon tegen je vriend zeggen dat je haar er liever niet bij wilt hebben. Samenwonen is een grote stap voor jullie en dat je nu niet wilt dat zij komt helpen zou hij moeten begrijpen. Maar ik zou wel echt een keer met haar gaan praten, ze is wel belangrijk voor je vriend en je zal haar toch echt vaker onder ogen moeten komen, dan is het voor je vriend ook wel zo leuk als jullie gewoon aardig tegen elkaar kunnen doen