RUZIE met beste vriendin , HELPP

hye justt.xx hier ,

ik heb wat problemen met men beste vriendin telkens als ik even bij andere vriendinnen loop is ze boos op me en negeerd ze me telkens zegt ze dan weer dat ik met die persoon anders beste vriendinnen moet worden ik leg het haar 100000 keer uit maar ze wil niet begrijpen dat ZIJ mijn beste vriendin is en niemand anders maar dat krijgt ze maar niet in haar hoofd vandaag gebeurde weer hetzelfde ik speelde met een andere vriendin maar ze werd weer boos en ze ontloopt me een hele dag , persoonlijk word ik er een beetje onzeker van ben ik niet goed genoeg , ik doe men best heel hard ik ontloop zelfs andere vriendinnen om te laten zien dat zij de enige is die men beste vriendin is ! maar zo als ik al zij het lukt niet helaas , ik durf nu eigenlijk niet meer met haar praten , wat als ik iets verkeerd zeg en ze woedend word of wat als ze helemaal niet met me wil praten … zelf zegt ze dat zij er onzeker van word maar ik weet niet meer wat ik moet doen … HELPPP hebben jullie tips ?? :woman_shrugging:

Soms is het goed om vriendin even rust te geven. Even te laten nadenken over wat er gebeurd is… ook is het fijn om met meerder vriendinnen om te gaan en niet specifiek met 1 heel erg, want mocht je haar kwijt raken dan heb je nog andere vriendinnen. Daarnaast is het belangrijk mocht je wee meer haar praten om ruzie op te lossen om vooral vanuit ik persoon te praten en je gevoel te uiten!!

Als zij zo doet dan zou ik haar op een gegeven moment zat zijn. Als je bèste vriendin zo doet, waarom zou ze dan nog je beste vriendin zijn??? Ik bedoel het niet bot, maar als het zo overkomt sorry😔

Nah sorry hoor als zij jou ‘allerbeste vriendin’ is. Dan zou ze zo niet gedragen. Je moet op een bepaalde punt gewoon een eind maken aan het hele situatie. Naar mijn mening is zij jou nogal aan het claimen als vrienden. Ik kan je een voorbeeld geven hoe een beste vriendin/vriend zich meestal is. Uit mijn eigen ervaring dan.

Ik en mijn maatjes hebben nogal een hechte band. We hoeven elkaar maar aan te kijken en we weten meteen wat een ander bedoelt. Als er iets is wat niet bevalt dan zeggen we dat tegen elkaar. Wij praten daar dan over en komen dan wel op een punt waar we het mee elkaar eens kunnen zijn. Door erover te praten kunnen wij het altijd goed met elkaar vinden. Ook kunnen wij over onnozele en interessante onderwerpen praten. Maar ook flink met elkaar ouwehoeren. Zo’n band is iets wat je maar zelden tegen zult komen in je leven.

Ik heb namelijk het indruk dat zij nogal jaloers is dat jij ook gewoon goed met andere kunt zijn. Je kunt het ook zien als bezitterig. Maar ik ben natuurlijk er niet bij hoe ze reageert op zo’n moment. Het beste is gewoon een pad te kiezen zonder haar. Hoe pijnlijk het ook is.

Of laat haar zien dat het oke is om een vriendengroep te hebben. Dat je niet altijd op 1 persoon hoeft terug te vallen. Laat haar zien dat het je ook leuk en goed kunt hebben met andere. Ook al zal dat heel moeilijk gaan.