Ruzie met beste vriend

Hey meiden!

Ik ben samen met mijn nichtje op vakantie geweest en heb daar een leuke groep vrienden gemaakt.
Na deze vakantie ben ik meer met een van die jongens gaan praten (whatsapp), en we zagen elkaar eigenlijk wel zitten, maar door de afstand wilden we niks beginnen dus bleven we maar gewone vrienden met op de achtergrond eigenlijk dat we elkaar leuk vinden.

Nou hebben we gisteravond ruzie gehad. Het kwam omdat hij het niet leuk vind als ik met andere jongens praat, ik denk jaloers. Dus dat deed ik niet meer, iniedergeval, niet als het niet nodig was (uitzondering: school, sport enz.). Maar nu praat hij al dagen over een leuke meid en heeft mij niet meer nodig en negeert me. Ik heb dat eerlijk gezegd maar hij zei dat ik jaloers was en me aanstelde. Toen werd ik boos omdat ik nooit met jongens mocht praten en hij dat nu wel mag doen. Toen is hij boos op mij geworden omdat hij vind dat ik geen rede had om boos te worden.

Ik heb mijn excuses al aangeboden omdat ik toch best wel boos ben geworden en ik het ook gewoon nog vaker had kunnen zeggen, maar van de andere kant vind ik het niet eerlijk dat hij mij dingen verbied die hij zelf wel bij mij doet. En dan boos wordt omdat ik het niet leuk vind.

Maar hij heeft mijn excuses genegeerd en praat nog steeds amper, of gemeen.

Wat moet ik nu doen want ik wil wel gewoon vrienden blijven en dit niet als een laatste hoofdstuk laten eindigen door dit stomme gedoe.

P.s. sorry dat ik even mijn hart hier lucht maar soms is het nodig :cold_sweat:

Dumpen. Jullie kunnen geen vrienden zijn want jullie hebben gevoelens voor elkaar. Hij verbied jou dingen en hij mag alles. Zo werkt het niet.

Idd dumpen, dit wil je niet geloof me

Het is een ruzie van niks en de afstand is ook niet bepaald handig. Laat het even rusten want je hebt je excuses al aangeboden. Ook hij zal over de burg moeten komen en moeten inzien dat het nergens over gaat aangezien jullie gewoon vrienden blijven en door de afstand geen relatie hebben.

Hey meisjes!

Ik weet niet of dumpen de beste oplossing is, we gaan deze zomer met een klein groepje vrienden roadtrippen en hij gaat dus ook mee. Ik denk niet dat de sfeer daar beter op wordt…
Ik denk dat ik het gewoon even laat rusten en niks meer zeg totdat hij iets zegt. Zoniet, dan is het klaar.

xx thnx voor de hulp!