ruzie maken

Hey
ik heb nog nooit ruzie gemaakt met mijn vriendje, maar er is iets wat mij echt stoort aan hem. Hij gaat veel om met meisjes. Ik heb hem gisteren een nogal harde bericht gestuurd op whatsapp met dat als hij hun wilt dat hij maar naar hun moet gaan en mij moet loslaten. Hij heeft het bericht nog niet gezien en er dus nog niet op geantwoord. Nu is mijn vraag de kans is groot dat er ruzie ontstaat tussen mij en hem. Is dit wel verstandig? Heb ik er goed aangedaan om hem dit te vertellen?? En dan nog een algemene vraag: ik heb gehoord dat af en toe ruzie maken met een jongen goed is zodat hij achter u gaat komen lopen om hem te vergeven… is dit waar? Want ik zit er echt mee
alle hulp is welkom.

Ehm, je hebt net 3 dagen wat met hem? Dan vind ik het niet heel gek dat je nog geen ruzie met hem gehad hebt.
En jongens kunnen ook vriendinnen hebben, als hij alleen met ze omgaat lijkt me dat geen probleem? Je kunt hem moeilijk verbieden met anderen meiden om te gaan.

Ik vind het dus niet echt verstandig, want ik vind het probleem niet echt ergens op slaan. Natuurlijk kan het je jaloers maken, maar dan kan je beter aan jezelf werken in plaats van hem de schuld geven. Iedereen is wel eens jaloers, maar ik vind niet dat jouw vriend iets heeft fout gedaan, dus snap ik inderdaad niet waarom je hier een ruzie van zou maken. Laat hem lekker omgaan met wie hij wil, als hij die meisjes leuker vindt dan jou heeft hij toch niks met jou?

Ik vind niet dat je meteen een boos berichtje naar hem had moeten sturen. Je had er beter eerst even met hem over kunnen praten, want nu beschuldig je hem meteen. Dus ik denk dat er best een ruzie kan ontstaan ja. Verder als hij alleen maar met meiden omgaat, hoeft dat niet te betekenen dat hij jou niet meer leuk vindt.

had je denk beter niet kunnen doen, maarja je kan de tijd niet meer terug draaien… Maar ik zou als ik jou was het niet te belangrijk maken en ook je eigen leven leiden, hij gaat vast niet vreemd ofzo, en als die dat wel doet vind hij je niet leuk genoeg

Af en toe een ruzie is niet raar, maar wanneer je al snel ruzie hebt in het begin van een relatie lijkt mij geen goed teken. Heb je al eerder laten merken dat je het vervelend vind dat hij zoveel omgaat met meisjes? Zo nee, dan kan dat bericht wat je gestuurd hebt wel als donderslag bij heldere hemel vallen, en dat bedoel ik niet positief… Zorg dat je er openlijk met hem over praat.

Je had er beter met hem face to face over kunnen praten zo’n berichtje kan nogal anders overkomen.

Wanneer je iets stoort moet je het in zijn gezicht zeggen.
Via een bericht krijg je heel vaak miscommunicaties en maakt het alles stukken erger.

In elke relatie heb je ruzies, zelfs in de beste huwelijken

Ik zou het bericht verwijderen voordat hij het gelezen heeft, want dit is niet de manier hoe je zulk soort dingen zegt. En anders meteen sorry sorry dat was iemand anders/zo bedoelde ik het niet sturen.

Ik snap best dat je best boos kan worden over dat hij met andere meisjes praat. Maar elke jongen heeft vriendinnen, en meisjes hebben vrienden. Misschien is hij ook wel boos omdat jij met jongens om gaat. Maar dit had je niet over whatsapp moeten doen, je had met hem af moeten spreken en het er over hebben.