Ruzie, ik wil zo graag dat het goed komt.

Ik heb ruzie met mn bff. Maar dan echt, dat het niet zomaar op te lossen is… Door mn tante mag ik haar niet meer benaderen via whatsapp. Dat komt omdat ze onaardig deed op Insta en dat zag mn tante en toen mailde ze direct naar me ouders dat die wat moesten doen enzo. Mn moeder stuurde toen een mailtje naar mn bffs moeder en maakte een afspraak dat we niet meer op internet contact mochten zoeken. Ze woont wel bij me in de wijk, maar niet bij elkaar op school. Ik mis haar echt ontzettend en het voelt zo leeg zonder haar. Ze was mn liefste vriendinnentje dat ik ooit heb gehad :couplekiss_man_woman: Een brief sturen is geen optie want haar ouders zijn nogal achterdochtig enzo. Ik weet dus niet hoe ik het ooit nog goed kan maken… Weten jullie het?

raar waarom houdt jouw tante jou in de gaten

Ze is een beetje ja, bezorgd om alles… (niet dat ik het fijn vind)

Maarrr je tante en je ouders controleren toch niet de gesprekken die jij voert op whatsapp? Als dat wel zo is zou ik daar ook maar eens verandering in brengen.

Nee dat doen ze niet, mn ouder controleren sws niks. Alleen als iemand ze dat zon mailtje stuurt gaan ze er wel op in.

Dan praat je toch gewoon met dr op Whatsapp? Ik bedoel, je wil graag dat het goed komt, en je wil graag met haar praten. Maakt het dan echt wat uit dat je tante nogwel het je verboden heeft?

Nee helemaal niet dat viel allemaal wel mee.

Hoe oud zijn jullie?

Waarom bemoeien je ouders en tante zich met jouw vriendschap/vriendin? En die mailen slaat al helemaal nergens op. Praat er met je vriendin over, of probeer het tenminste. Hoe oud zijn jullie trouwens?

Hoe oud ben je dat je familie zich overal mee bemoeit?

Ik ben 13 maar daar heeft het niet alleen mee te maken want mn tante heeft ook een dochter van 18 en zei was een keer met mn zusje mee naar de manege en toen belde ze iedere keer en toen ze even nie opnam werd ze direct ongerust.