Ruzie freundin.

we gingen na school nog ff met ons groepje ijsje halen
ik , D, A en M

en toen gingen we fietsend naar de stad om te halen!
toen fietste ik naast m en a naast d.
maar ik wou wat zeggen tegen a en d
dus ik ga naast hun
m fietst even alleen
scrhreeuwt ze naar mij:
kom is naast mij fietsen!
ik; nee fiets nu ff naast hun want ik moet ff wat tegen ze zeggen, kom zo naast jou!
zij; jezus.
zet ipod ineens op, fiets heel stuk voor ons

dan moesten we ergens rechtdoor, gaat zij ineens rechtaf, haar weg naar huis
fiets ik KEIHARD met D en A achter M aan, wou weten wat 'r was.
staan we bij stoplicht.
Moet ze wel stoppen
ik; wat was 'r nou? vragen
en zij; hallo jij sluit me vet buiten jullie gaan met ze 3 fietsen en laten mij in me eentje fietsen
dan is het voor mij duidelijk!
dat zei ze.
en toen ging het op groen
reed ze gewoon weer weg.
En toen gingen we met ze drieeen ijsje halen.

Zit ik nu in de fout of zei, wie heeft het verkeerd gedaan, moet ik me schuldig voelen…

xx

kdenk dat ze beetje jaloers is. misschien speelt het al wel langer bij haar. praat met haar en leg uit dat je even wat wou zeggen, en je drna gewoon weer naast haar zou fietsen…

jij doet niks verkeerd!
ik vind dat echt een zielige reactie van haar. kom op als jij even 1 seconde iets wil zeggen?
tenzij je heel vaak van dit soort dingen doet :wink:

Het hangt er van af of fit vaker gebeurt. Als dit even eenmalig was is het idd een beetje raar. Maar als je vaker alleen dingen tegen D & A zegt of de hele tijd met je rug naar haar toe zit en meer van dat soort dingen zou ik me ook genaait voelen

Nee het gebeurd soms wel dat ik me beetje aan haar erger en dan heel even naar D en A toeloop en dat zij ook even met iemand anders gaat, dat weten we ook gewoon van elkaar!

Maar ik erger me laatste tijd heel erg aan haar!
Maar dit is nog nooit voorgekomen…
xx

Misschien doe je dit toch (onbewust) vaker en kan zij daar niet zo goed tegen. Een vriendin van mij deed dit ook ongeveer hetzelfde. Dan ging ze opeens bij andere staan, terwijl ik dan alleen stond. Dat is ook een beetje een rot gevoel snap je? Maar ik heb er wat van gezegd (wat ze eerst in de wind sloeg, maar na echt boos te zijn geworden toch iets meer in de gaten houdt) en misschien wilde zij dat ook doen… Praat het met haar uit, ga naar haar toe en vraag of ze iets met je wil gaan drinken. Blijf rustig, ga niet schreeuwen of verwijten. Zeg wat je ervan vindt en vraag haar dat ook te doen. Misschien komen dan emoties/gevoelens/irritaties bij haar naar boven waarvan jij niets wist.

Ik denk dat ze heel onzeker is…
Zeg haar gewoon dat je echt alleen wat wou zeggen en daarna weer naast haar komen fietsen.

als dit vaker gebeurd dan zou ik me ook niet fijn voelen maar als dit nu voor het eerst gebeurd dan stelt ze zich gewoon aan

Je doet helemaal niks verkeerd, ik denk dat ze jaloers is dat je iets tegen hun moet zeggen wat haar niet aangaat.
Maar als je dit vaker doet kan ik haar ook wel begrijpen. Het is nou eenmaal niet leuk als iemand je de hele tijd de rug toe keert. Maar als ze dit maar een keer heeft gedaan vind ik het ook een beetje raar. Dan moet ze zich niet zo aanstellen. Ik zou gewoon met haar gaan praten en vragen waarom ze daar zo histerisch over doet. Je wilt toch maar even iets tegen die andere vriendinnen vertellen?

Ik snap haar ook wel een beetje. Je kan het toch ook naar voren roepen? voor die ander is het ook niet echt leuk als ze ineens alleen fietst. Maargoed een minuutje moet kunnen hoor.

Ik vind dat die vriendin gewoon overdrijf en als een kleine bitch doet, maar dat ligt waarcshijnlijk aan mij. Als een vriendin dit bij mij zou doen zou ik niet eens achter haar aan fietsen. Echt. Ze zoekt het maar uit, zou ik denken.

Maar dat kan ook aan mij liggen.

Inderdaad, waarschijnlijk is ze gewoon jaloers. Dat kun je haar niet kwalijk nemen, ze kan er niets aan doen dat ze dat gevoel heeft. Maar je hoeft je niet schuldig te voelen hoor. Praat gewoon met haar!