Ruzie ex, Goedmaken??? HELP

Ik heb nu een soort van ruzie met mn ex, ik noem hem sam. Na dat ik het had uitgemaakt spraken we nog wel af. Eigenlijk deden we het zelfde toen we nog een relatie hadden maar nu waren we niet ‘officieel iets’. Dus we spraken elke week wel af en gingen ook wel verder met elkaar. Ook al hadden we geen relatie we gingen alle 2 niet met een ander persoon dingen doen. Uitzondering was dat het geen probleem was als 1 van ons uitging en met een ander zoende bijvoorbeeld. We hebben hier geen afspraken over gemaakt, maar zo gebeurde het nou eenmaal.

Vaak kwam ik op zaterdag avond naar sam toe en dan was zijn beste vriend (noem ik Floris) er ook. Soms bracht ik een vriendin mee. Nu heb ik 2 avonden toen we dronken waren stiekem met zijn beste vriend Floris gezoend. Ik weet dat dit fout is en ik heb hier spijt van.

Sam had niks door en Floris en ik hadden afgesproken om niks te zeggen. Alleen nu kreeg ik vaak via WhatsApp ruzie met Sam. Het ging een keer zo ver dat we elkaar alleen nog maar uitscholden. Toen heb ik verteld dat ik met zijn beste vriend Floris heb gezoen en dat ik er spijt van had. Natuurlijk was hij boos. We hadden die avond nog wel gebeld en afgesproken dat we in het echt zouden praten. Over al onze ruzies en deze situatie, want op WhatsApp kregen we altijd ruzie om iets heel kleins.

We hadden vandaag afgesproken, maar het ging niet door. We hebben alle 2 geen contact gezocht, dus het ging niet door want niemand nam actie. Ik snap heel goed dat hij boos is. Ik had het uitgemaakt omdat ik geen gevoelens voor hem had. Maar nu mis ik hem heel erg. Ik weet nu niet of ik mijn best moet doen om het goed temaken of moet ik het nu gewoon laten en verdergaan. Want ik blijf de hele tijd maar aan hem denken. Maar de dingen die hij over me zei toen we elkaar uitscholden hebben me heel erg gekwetst.

Dus wat moet ik nu doen?

Het is niet voor niets je ex.
Ik snap nooit zo goed waarom je nog contact zou zoeken met elkaar, je krijgt er 9 van de 10 keer problemen mee.

Als ik jou was zou ik m’n excuses aanbieden en ook vertellen wat je had gekwetst, als je de gelegenheid krijgt natuurlijk. En als hij je toch niet vergeeft dan laat je maar hoe het is. Het zou ook kunnen dat hij een tijdje nodig heeft om je te vergeven want ja… je hebt wel gezoend met z’n bff.

Als ik jou was zou ik nog wel actie ondernemen om het netjes af te kunnen sluiten. Probeer het uit te praten en in elk geval je excuses aan te bieden. Maar zet er daarna definitief een punt achter.

Sorry maar ben ik de enige die het een beetje raar vind dat hij nog steeds doet alsof jij zijn bezit bent, ondanks dat jullie exen zijn? Ex is ex, jullie hebben niks meer met elkaar dus ik snap niet dat hij ruzie met je maakt omdat je met zijn vriend hebt gezoend. En wat ik ook niet snap is waarom jullie het hebben uitgemaakt, terwijl jullie je wel gewoon als een ‘koppel’ gedragen? Je zegt dat jullie beide niets met anderen doen etc. maar waarom is het dan in hemelsnaam uit :’)

Waarschijnlijk ben je best wel in de war zonder dat je het door hebt, omdat je nadat het uit is denk ik nooit echt tijd hebt gehad om het te verwerken. Jullie zijn immers daarna gewoon contact blijven houden en dingen blijven doen.
Ik zou nu gewoon duidelijk zeggen dat je af wilt spreken, eventueel je excuses aanbieden en ik denk zelf dat je er goed aan doet om er voor nu een punt achter te zetten. Neem even de tijd voor jezelf, als je weer contact met het wilt wacht dan een paar maanden en kijk hoe je je dan voelt. Neem even de rust voor jezelf.

Tja, je roept het allemaal wel op jezelf af hé. Niet gek dat het dan een beetje uit de hand loopt. Ik zou het achter je laten.

Ik vind het niet heel raar. Ik heb een fuckbuddy gehad die nooit mijn ex is geweest en waar ook geen gevoelens voor had, maar als hij mijn beste vriendin zou hebben gezoend in die periode zou ik dat niet kunnen waarderen. Wij hebben toen dan ook afgesproken dat niet te doen. De TS en haar ex zijn hier alleen niet goed mee om gegaan, omdat ze het er nooit over hebben gehad en er nooit afspraken over hebben gemaakt. Terwijl hun situatie een stuk complexer was die dan van mij. Dan snap ik goed dat er verwarde gevoelens ontstaan en dat het uit de hand loopt.

Dat terzijde, ik zou het ook niet waarderen als mijn ex en beste vriendin zoenen als ik nog gevoelens zou hebben voor die ex of dingen in elk geval niet goed waren afgesloten. Dan zou ik boos zijn op allebei. Laat staan als ik ook nog bezig was met mijn ex. Nu weet ik niet of er in deze situatie gevoelens waren van zijn kant, maar het was in elk geval niet goed afgesloten.

Verder lees ik trouwens nergens terug dat die ex doet alsof de TS bezit is, alleen dat ze over de app ruzie hebben gehad en dat hij daarna boos werd omdat zij zijn beste vriend zoende. Tsja, dat kan ik wel begrijpen.

Het is niet voor niets je ex. Natuurlijk is het niet echt netjes om dan met zijn beste vriend te zoenen, maar het is uit, je kunt eigenlijk gewoon doen wat je wilt.
Als je geen relatie meer wilt, ga dan ook geen friends with benefits doen, en al zeker niet met je ex. Natuurlijk komen je gevoelens dan terug en ga je hem weer missen.
Als ik jou was, zou ik toch nog even contact met hem opnemen en iets afspreken om te gaan praten, zodat jullie allebei je gevoelens kunnen uiten.