ruzie beste vriendin

Hee meiden,
ik zou graag jullie mening hierover willen weten.

Ik heb nu dus de hele tijd een soort van ruzie met mn beste vriendin, en dat gaat vooral over jongens.
Ik heb afgelopen maanden nogal veel liefdesverdriet gehad, en ik was er echt kapot van. Maar het was nogal een moeilijke situatie met die jongen, en al had hij mij best wat ergs geflikt, ik kon hem niet zomaar vergeten. als ik daar dan met mn beste vriendin over had luisterde ze wel maar meestal was het enige wat ze zei ‘rot op met hem’ ze snapte me dus gewoon echt niet, en laatst kwamen we daarop en heb ik dat gezegd. Ze vond het heel erg omdat ze ‘altijd voor me klaar stond, al mn verhalen had aangehoord’ en dat nu dus bleek dat ze alleen maar verkeerd advies gaf. Maar het is nu eenmaal zo dat ze me niet snapte, en dat is niet alleen voor haar een teleurstelling ook voor mij was dat best wel erg toen.

en nu date ik weer een beetje met een jongen, maar zij is er zoooo van overtuigd dat hij slecht is en dat moet ik dan ook 500 keer aanhoren, terwijl er zelf ook wel over na kan denken en weet wat ze gezegd heeft onderhand.

ik vind het echt erg dat we hier nu ruzie over hebben want we zijn al 10 jaar beste vriendinnen en ik ben echt bang dat ik dr kwijtraak

wat denken jullie dat ik het beste kan doen?
&bedankt voor het lezen!
xxx

tja,
ik vind het verhaal een beetje vaag.
Maar je date nu met een jongen en je beste vriendin denkt dat ie ’ slecht ’ is ofzo?
ik weet niet, daar hoef je dan toch niet ineens ruzie om te maken

Jaa, ze denkt dat hij mij impalmt, omdat er wel van die verhalen over hem zijn rondgegaan… maar ik moet mezelf nu dus de hele tijd verdedigen, omdat ik wel met hem date en zij de hele tijd kutopmerkingen over hem maakt. Ze kent hem helemaal niet, en daarom vind ik niet dat zij zo over hem kan oordelen.

Ik heb ook ruzie gehad met mijn toen ‘beste’-vriendin. Om een andere reden, maar zijn snapte ook niets van mij, maar zij wou ook niet luisteren. Als ik wat vertelde betrok ze dat meteen op zichzelf, zoals ‘Ja dat heb ik ook meegemaakt…’ en dan kwam er een heel verhaal over háár. En dan zat ik daar met mijn gebroken hart en zij maar lullen over zichzelf. Dus ik vertelde dat aan een andere vriendin en zij was het compleet met me eens. We hebben samen haar een mail gestuurd en toen werd ze zó boos. Echt enorm.

Die andere vriendin heeft dus later haar kant gekozen en ik heb later ook nog een kans gegund maar er was niks verandert… ze deed het alleen maar omdat ik een supergroot feest gaf, hahaha. Nu spreek ik haar dus nooit meer.

Ik denk dat als er zoiets gebeurt, ookal zijn jullie al 100 jaar beste vriendinnen, als het blijkt dat ze net zo reageerd als mijn ‘vriendin’ toen deed, is ze jou niet waard. Vriendinnen moeten over zoiets kunnen praten en anders is ze geen goede vriendin.

Opkomen voor jezelf. Anders wordt je er niet gelukkiger op.

Wat vervelend voor je! Ik leef met je mee. Ik vind het jammer voor je dat je vriendin het niet gewoon accepteert zoals het is. Kan je niet bewijzen aan je vriendin dat de jongen waar je nu mee date niet slecht is? Door bijvoorbeeld heb een cadeautje te laten geven aan je vriendin of hem te laten koken voor jullie. Ik weet niet of ik je goed advies geef, maar ik heb er ook niet echt ervaring mee. Heel veel succes! Ik hoop dat het goed komt tussen jou en je vriendin.

Kun je niet zeggen dat je de manier waarop ze reageert niet zo fijn vind? Vraag haar anders misschien eens of ze wel precies weet wat ze zelf zegt. En heeft ze zelf wel een positieve ervaring met jongens?

xxx<3

Je kan het haar niet kwalijk nemen dat ze je niet begrijpt, want dat is ook moeilijk als vriendin zijnde. Maar overtuig haar dat het je eigen verantwoordelijkheid is die nieuwe jongen, dat je het fijn vindt dat ze meedenkt maar dat je het gewoon wil proberen?

Je beste vriendin heeft toch het beste met je voor, zij wilt niet dat je weer zo eindigt als bij die andere jongen. Waarschijnlijk zegt ze het daarom… Maar is het een foute jongen of gewoon niet, maar is dat wat iedereen zegt?

Ik denk eigenlijk dat ze een beetje jaloers en onzeker is.
Als ze weer zoiets zegt, vraag dan door waarom ze zoiets precies zegt. Vertel haar dat je best gelukkig kan zijn met een jongen en dat hij de moeite best waard is.
En vraag haar natuurlijk ook altijd over hoe het met haar en een eventueel vriendje en zo zit.

bedankt allemaal! ja ik weet dat ze het goed bedoelt, daarom vind ik het ook vervelend om er iets van te zeggen… Ik ken die jongen niet heel goed dus kan niet met 100% zekerheid zeggen dat hij geen player is. Maar we hebben er wel gesprekken over gehad (ik en die jongen) en hij heeft toegegeven dat ie soms wel meisjes genaaid heeft maar daar heeft ie spijt van en hij wil eerlijker worden zegt ie zelf… maarja dat soort gesprekken heeft mijn vriendin natuurlijk niet met hem