Rustig worden in mijn hoofd.

Hallo meiden,

ik heb dit wel vaker en ik heb er heel erg last van…
Namelijk dat als ik wil gaan slapen ik súúuper druk ben in m’n hoofd.
Zo’n jagend gevoel… het is heel irritant, zeker als ik wil slapen.

Soms gebruik ik valeriaan pilletjes, maar die helpen niet altijd.
Hebben jullie nog tips?

Ps. Ik ben al bij de huisarts geweest, die concludeerde dat ik valeriaan moest nemen.

xxx

Ik denk altijd aan een blauwe lucht. Gewoon een blauwe lucht, niks meer en niks minder. En als er een gedachte komt, blaas ik die weg. Het werkt niet gelijk de eerste keer, maar gewoon oefenen ^^

^

thanks! Ik ga het proberen.

het licht er ook aan waarover je denkt… als het problemen zijn enzo kan je het misschien opschrijven in een dagboekje probeer ook een uur voordat je gaat slapen niet achter de comp te zitten

Houd een dagboek bij! Sinds ik dat doe, heb ik geen last meer van slapeloze nachten (:
Ik hoop dat het helpt.

^

Thanks girls! Ik doe dat wel al een paar jaar… dus denk niet dat het bij mij helpt
dan :stuck_out_tongue: & ik zit idd wel veel op de computer 's avonds (zoals nu), misschien moet ik
dat maar wat minder doen.

Schrijf je gedachten uit je hoofd :slightly_smiling_face: Ik doe dat het liefst typend, omdat ik dat veel sneller kan XD En dan zijn mijn gedachten ook sneller weg :stuck_out_tongue:

Succes!

Ik lees verder even mee, omdat ik ook wel tips kan gebruiken (a)

Ja een dagboek is inderdaad slim! En verder rustige muziek luisteren en dan gewoon naar de lucht o.i.d. staren en dat elke dag een paar minuten, gewoon dat je even helemaal rustig bent. En yoga!

De drukte in je hoofd kan door meerdere dingen komen. Stress bijvoorbeeld. In mijn geval ben ik gewoon druk van mijzelf. Ik dwing mijzelf soms om aan een verhaaltje te denken. Dan verzin ik personages en gebeurtenissen. Ik denk dan niet meer aan allerlei dingen maar aan het verhaaltje. En de volgende dag weet ik niet eens meer waar ik was gebleven en wanneer ik dus in slaap ben gevallen :'D
Verder is het sowieso misschien lekker om eens de rust te nemen voor jezelf. Even gewoon buiten zitten als de zon schijnt voor 10 minuten zonder mobiel, ipod enz. En voor je gaat slapen even een kort rondje lopen helpt ook, dan koelt je lichaam een beetje af en slaap je sneller.
Hopelijk kan je hier iets mee =)

Dagboek schrijven is erg handig! Gewoon om je gedachten te ordenen. Daarnaast zet ik mijn laptop en televisie uit een uur voordat ik ga slapen.

Voordat je slapen gaat , al je problemen op een briefje schrijven en die uit het raam gooien. Lucht op :slightly_smiling_face:

een half uur voor je wil gaan slapen geen computer/huiswerk/inspanning meer, ga bijvoorbeeld een leuk tijdschrift lezen met een kop thee, of een boek. en als je merkt dat je druk bent in je hoofd kan je proberen te mediteren. lekker ergens gaan zitten met je ogen dicht en je helemaal op je ademhaling richten, zodat je heel rustig gaat ademen, dat onthaast je namelijk.

succes!

Alle problemen/dingen waar je over nadenkt, opschrijven! :slightly_smiling_face: Dat helpt meestal wel bij mij. Of aan iemand vertellen die je op dat moment nog kan spreken via whatsapp ofzo.

Ik let altijd op mijn ademhaling en dan val ik in slaap binnen een paar minuten.

Niet meer op je telefoon, computer etc. voordat je gaat slapen.

Heb ik ook altijd, alleen vind ik het niet zo erg. Kan veel verschillende oorzaken hebben, maar misschien helpt opschrijven idd wel. Als het af en toe echt erg is kan een slaappilletje ook geen kwaad denk ik.

Geen tv, laptop, mobiel bij je hebben een uur voordat je gaat slapen ivm stralingen. Geen koffie en cafeïne en geen spannende dingen doen of lezen.

Er voor proberen te zorgen dat je een uur voordat je gaat slapen lekker rustig aan doet, mooi boek lezen, tijdschrift lezen of rustige muziek luisteren ofzo.

Ik heb dit met tijden ook heel erg! Een tijd ben ik dan ook inderdaad heel druk in m’n hoofd en heb ik moeite met in slaap vallen, en dan zijn er weer tijden dat het opeens weer makkelijk gaat. Het kan ook helpen om wat eerder je computer uit te doen en dan nog even te lezen. Het schijnt namelijk dat het felle licht van computer en tv etc zorgt voor een afname in melatonine (een stofje dat je slaperig maakt)

Ik ga dan juist iets doen waar ik heel erg bij moet nadenken, zoals een puzzel of gamen. Dan heb ik helemaal geen tijd meer om me druk te maken.

Oja, laatst las ik dat je ook bijv anagrammen op kunt lossen ofzo. :stuck_out_tongue:

‘‘Blauwe schermen’’ mijden 2 uur voor je naar bed gaat. Dus geen telefoon, tv, laptop etc. Je kan gaan lezen of schrijven (een dagboek bijv.) om rustig te worden. Je kan zo dingen van je af zetten of schrijven. Je kan ook ontspanningsmuziek opzetten en daarmee in slaap vallen. Je hebt speciale cd’s en ik geloof dat ze die bij de Tuinen hebben (bij mij werkt het tegenovergesteld helaas…)

Ik heb een tijd gehad toen ik klein was dat ik in bed verhalen ging verzinnen in mijn hoofd en daarmee in slaap viel, gewoon scenario’s bedenken in je hoofd. Of dat ik songteksten ging overschrijven of vertalen (om bezig te zijn).

Je kan ook melatonine proberen, te koop bij de drogist. Bij mij werkt zo’n lage hoeveelheid niet maar je mag er een hoop van nemen voor je gaat slapen.