Rustgevende middelen tijdens vliegen?

Hoi,

Aanstaande zondag ga ik op reis voor 3 maanden, maar ik ben een beetje gespannen voor de reis er naartoe. Ik ga naar Bali en moet 18u vliegen, overstap maken en 8u wachten en dan nog eens 3u vliegen. Ik wil graag een rustgevend middel, liefst homeopathisch zodat ik rustig ben en blijf en kan slapen (vlieg om 21:00). Niet voor misselijkheid, alleen rustgevend. Iemand tips of advies voor mij? Zat zelf al aan valeriaan of valdispert te denken, ik ga vrijdag ook nog even naar de drogist denl ik maar ik vind het wel fijn om van jullie ook je mening te horen :slightly_smiling_face:
Oh ik weet niet of dit topic hier goed staat, wist niet waar ik het anders moest plaatsen.

alvast bedankt voor jullie reacties! :slightly_smiling_face:

Volgens mij moet je valeriaan al een paar dagen van te voren beginnen te slikken. Ik neem altijd een slaappil tegen vliegangt maar als je enkel iets natuurlijks wil probeer dan melatonine.

Valeriaandruppels van de tuinen, en st janskruid schijnt goed te zijn maar heb daar geen ervaring mee

Als jij denkt dat iets echt gaat werken, zal het placebo effect hoe dan ook meewerken! Dat is altijd positief :slightly_smiling_face: Als je wil dat iets echt werkt kan je idd melatonine oid proberen.

Ik geloof zelf helemaal niet in de werking van homeopathie (dwz extreem verdunde middelen), zoals valeriaan, dus dat zou ik persoonlijk nooit kiezen (placebo effect is dus prima, maar in feite koop je gewoon een flesje water/alcohol voor veel geld). Ik zou goed opletten dat je daadwerkelijk iets hebt met werkzame stoffen en dan het liefst iets wat bewezen werkt. Zou er even kritisch over googlen, of langs de huisarts misschien.

st janskruid raad ik niet aan. Het verminderd b.v. de werking van de anticonceptiepil. Bovendien wordt het voornamelijk gebruikt tegen depressies.

Het heeft trouwens ook invloed op heel veel andere medicijnen.

Je hebt ook druppels van Bach remedy rescue druppels ofzoiets
Die werken wel echt goed!

Deze heb ik ze zijn volgens mij te koop bij de tuinen
Het heeft geen raar effect en je wordt er rustig van

Dit dus.

Kleine aanpassing op vorige commentaar: valdispert (ook valeriaan) is niet homeopathisch en daar zit dus echt daadwerkelijk valeriaan in :slightly_smiling_face: als je valeriaan wil hebben zou ik dus voor die gaan.

Dankjewel voor jullie reacties! :slightly_smiling_face: Ik kan er zeker wat mee

Je kan via de huisarts ook kalmerende medicijnen krijgen! Maar denk dat het daar nu al te laat voor is…