Ruslandkunde

Hee!

Is hier toevallig iemand die de studie Ruslandkunde doet of gaat doen?
Zoja, zou je er wat over willen vertellen, hoe je het ervaart enzovoorts?

Alvast bedankt!

Nooit van gehoord. Upje :slightly_smiling_face:

Rusland…kunde?
Dat heb ik echt nog nooit gezien of gehoord!

Als je gewoon op google ‘ruslandkunde’ intypt, denk ik wel dat je een antwoord gaat vinden…
Lijkt me wel cool ^^ Heb vorig jaar een scriptie van 50 pagina’s gemaakt over de 19e eeuw in Rusland, en weet dat het echt wel een boeiende geschiedenis is.

up

Ah, ik ben ook erg benieuwd of iemand hier meer over weet of het zelfs doet, want ik denk dat ik het volgend jaar wil gaan doen als de meeloopdagen me bevallen. n_n

Oke sorry maar wat klinkt dit verkeerd…

Verkeerd? ;p

Upje, anyone? :thinking:

Wat kun je dan met Ruslandkunde?

Ik kan niet veel meer dan de brochures die ik heb en wat me verteld is op de open dag napraten, maar het schijnt dat je er best veel kanten mee op kunt. Om maar even letterlijk van een brochure van Leiden te quoten: ‘De combinatie van academische vaardigheden en kennis van Rusland maakt je aantrekkelijk voor verschillende werkgevers. Je kunt aan de slag in het internationale bedrijfsleven (dit is dan ook mijn plan, persoonlijk ;p) in de media, maar ook bij de overheid (lijkt me opzich ook wel wat) of in de non-gouvermentele sector.’ Er staat ook nog een grafiek bij met hoeveel procent waar terecht is gekomen, met o.a. communicatie en journalistiek (8.9%), zakelijke dienstverlening (20.1%), onderwijs (22.1%), onderzoek (8.9%), overheid/semioverheid (7.9%), uitgeverij/boekenbranche (10.5%) en dan ook nog een groot gedeelte met overig (21.6%). ;-D

Wat leuk dat je interesse hebt in Ruslandkunde! Hoe is dat zo gekomen?

Pfoe daar vraag je me wat! Ik was er in eerste instantie steevast van overtuigd dat ik Klassieke talen wilde studeren, maar hoewel het nog steeds mijn interesse heeft en ik het leuk vind zie ik mezelf er niet de rest van mijn leven mee bezig zijn, of er een studie aan wijden. Op het moment dat mijn interesse voor Klassieke talen minder werd is dat heel geleidelijk overgevloeid naar het Russisch, naar Rusland. Maar als je me vraagt waarom, ik zou het echt werkelijk niet weten. o_o Het is dus niet zo dat ik familie heb die het spreekt, of dat ik er al eens ben geweest of iets dergelijks. Het land, de cultuur, de geschiedenis, het boeit me gewoon zegmaar. Het is een van de weinige studies (lees; de enige studie ^^) waarbij ik echt denk van 'Ja! Dit is ‘m!’. Ik heb me laatst ingeschreven voor een meelopdag aan de UvA (dan is het dus Slavische talen en wil ik meelopen met iemand die zich op het Russisch heeft gericht) en ik ben heel benieuwd of dat wat is.
Hoe zit het met jou? :3

Oo leuk zeg!! Echt leuk :slightly_smiling_face: Uhm, ik ben Russische, spreek de taal en wil er later ook gaan werken :slightly_smiling_face: Dus het lijkt me erg leuk om deze opleiding te gaan doen!

Ahhh ik snap het. Wauw, je spreekt de taal al, jealous much. ;o Dat aspect wordt voor mij in de studie nog best pittig denk ik zomaar, de taal en dan met name het gebruik van de naamvallen, daar ben ik bij geen enkele taal een ster in geweest. In welk jaar zit je nu? En waar wil je het gaan studeren? =)