Ikzelf heb HMS en kyfoscoliose waardoor ik ook bijna altijd rugpijn heb, dus ik heb er inmiddels wel een paar ‘trucjes’ voor 
Waar zit je rugpijn precies? Is het in je bovenrug of in je onderrug? Als ik te lang/verkeerd heb gezeten is het bij mij vaak m’n bovenrug, bij te lang/verkeerd staan is het m’n onderrug. Wat bij mij altijd helpt als het m’n onderrug is (dit heeft m’n therapeute me aangeleerd) is om op je rug te gaan liggen met je benen opgetrokken, maar je voeten wel gewoon plat op de vloer/bed. Op die manier kan de spanning uit je onderrug ‘weglopen’. In het begin doet het, bij mij althans, vrij veel pijn maar je voelt op een gegeven moment echt de pijn en de spanning uit je rug wegtrekken. Voor je onderrug kun je ook proberen om in diezelfde houding op bed te liggen, je benen optrekken, knieen tegen elkaar en dan als het ware met je knieen rondjes draaien in de lucht (ik hoop dat het duidelijk is, maar is vrees van niet :") ) want dat schijnt de bloedsdoorloop in je rug te bevorderen wat je pijn kan wegnemen.
Bij je bovenrug kun je ook proberen er een infraroodlamp op te zetten, werkt ook altijd goed. Ik heb er zelf eentje bij de kringloper gekocht voor 5 euro
. Kruik werkt ook altijd goed. Eigenlijk ligt het puur aan de oorzaak van je rugpijn wat er goed kan helpen. Op je houding letten kan dan ook nooit kwaad natuurlijk
Bij mij helpt kraken ook wel vaker, maar als het 'm bij jou in je spieren zit dan zal dat waarschijnlijk niet helpen.
Sorry voor het lange antwoord, maar ik weet hoe vervelend (chronische) rugpijn is en wens het dan ook niemand toe! Hoop dat er iets helpt!