Rugklachten sinds val

Hoi,
Op een training 4 weken geleden ben ik erg hard gevallen op mijn rug. Er zaten 4 wervels scheef en de manuele therapeut heeft het gekraakt. Het hielp ongeveer een training en die daarna had ik weer precies hetzelfde probleem, maar de eerste 2 á 3 keer zat het rechts onderin, en nu links…?! We zijn ondertussen al 4 keer geweest en dan heb ik een training geen pijn, maar die daarna is het weer helemaal terug. Nu kan ik pas over 2 weken weer terrecht want de fysio is op vakantie en het NK is over 1 week :frowning_face:. Heeft iemand hier ervaring mee na een val van een paard ofzo? En weet iemand of er oefeningen zijn die ik kan doen voor de wedstrijd om het minder te maken? De pijn zit nu dus links onderin. En ik vraag me af of het welgoed is om telkens weer te kraken? Want ik ben pas 15 en wil graag nog langer sporten…
Ik ben je heel erg dankbaar als je iets weet wat ik hieraan kan doen :bowing_man: :bowing_man: :bowing_man:

Ik denk dat je onbewust aan het overcompenseren bent. Je bent je rechterkant aan het ontlasten, daardoor leun je meer op links en nu heb je links pijn.

Ik heb verder geen idee wat je eraan kunt doen. Rust houden denk ik, en het warm houden. Dus gebruik een kruik, zorg dat je het niet koud krijgt (dan verkrampen je spieren en dat doet ook pijn)… Meer kun je niet doen. Is er een vervangende fysiotherapeut dan?