Rugby Topic!

Hallo dames!

Ik vroeg me af of er hier nog meer meiden zijn die rugby spelen?
Deel ervaringen, vragen, tips, etc.!

-begin post onder voorbehoud-

Leeuk! Ik heb zelf nooit rugby gespeeld maar mijn vader en broertje wel. Vind het ook heerlijk om naar te kijken op TV en als ik een jongen was geweest had ik de sport zeker ook zelf beoefend!

Waarom dan niet als je een meisje bent? Ik ben ook een meisje (zoals wrs wel duidelijk) en speel in een dames team, is niks engs aan ofzo!

up ghehe

Niet zozeer dat ik vond dat ik het niet zou kunnen doen als meisje hoor, had me juist heel leuk geleken. Maar bij mijn broertje op de club zaten altijd maar twee meisjes, een tweeling dus die waren sowieso al heel bekend met elkaar. Ik heb daar wel eens meegetraind maar kon er toch niet echt mn weg vinden. Toen ben ik op voetbal gegaan en heb ik dat heel wat jaartjes met plezier gespeeld. Nu studeer ik en heb ik er eigenlijk geen tijd meer voor, zowel voetbal als rugby. Er is hier trouwens wel een studenten rugbyclub, met ook een damesteam.

Wat ik me wel altijd afvraag, zijn meisjes softer met tackelen enzo? Bij mijn broertje in het team ging het er namelijk altijd wel pittig aan toe en op tv zie je dat eigenlijk ook alleen maar hihi

aah super leuk! Hier was ik naar nt zoeken!
Ik speel zelf geen rugby, maar mijn vriend wel, voor de Nederlandse Rugby bond.
Ik wil er zelf wel graag aan beginnen en mijn vriend ermee ‘verassen’.
Jammer genoeg is er bij mij in de buurt nergens een rugby team :frowning_face:

hoi meiden, ik heb gister voor het eerst rugby gedaan met gym op school en ben meteen geselecteerd voor het meidenteam :wink: mag nu meedoen met trainingen en het toernooi, ik vind het een enorm leuke sport. volgens mij gaat het tackelen enzo even hard bij de meiden, haha. althans bij ons dan.