Hoi iedereen!
Ik heb een probleem met mijn rug, ik kan 2/3e ervan (het onderste en middelste gedeelte) niet bol maken. Ik kan hierdoor geen zitups en soortgelijke oefeningen doen. Mijn rug en buik spieren zijn hierdoor ontzettend zwak.
Als ik bijvoordbeeld zo’n oefening doe dat je op de grond ligt en je benen omhoog moet strekken, wordt mijn rug hol, wat resulteerd is rugpijn de rest van de dag.
Ik kan ook geen push-ups doen, ik ‘zak door’ mijn rug.
Ik ben al naar physiotherapie geweest, maar die konden de oorzaak van mijn rugpijn niet vinden…
Heeft iemand tips voor simpele maar effectieve oefeningen?
Ik weet niet hoe het heet, maar waarmee je je rugspieren kan trainen: Je ligt op je buik, armen strek je voor je uit. Je “lift” je armen en benen omhoog (tegelijkertijd dus). Om het minder zwaar te maken kan je je handen onder je kin doen. Om het zwaarder te maken kan je een plat gewicht van 5 kg (of minder natuurlijk) op je bovenrug leggen.
Dank je! Ik zal het proberen!
Ik weet niet of je hier wat aan hebt.
Hierbij bijvoorbeeld het eerste plaatje aan de linkerkant.
Misschien dat sommige oefeningen hiervan ook kunnen helpen als het je lukt?
Ik kan die eerste ook wel proberen, maar met die andere heb je gewichtjes enzo nodig
Languit op de grond liggen. Dan op je ellebogen en tenen steunen. Zeg maar zelfde stand als bij opdrukken, maar dan steun je op je ellebogen.
Je hebt duidelijk ‘iets’ en ik vind het heel raar dat de fysio je niet kan/wil helpen (de oorzaak vinden hoort een fysio ook helemaal niet te doen? Die hoort therapie te geven, niet de orthopeed uit te hangen). Dus ik raad je aan om voor je pijnen naar een fatsoenlijke orthopeed in het ziekenhuis te gaan en bij die fysio gaan vragen om oefeningen die je wél kan doen (want ik zou bij god niet weten waarom meisjes op het internet dat wel voor jou kunnen verzinnen en nota bene een fysiotherapeut niet, vind het ook een beetje een raar verhaal).
De plank inderdaad
ja.