rubber laarzen te strak

Hallo!
Ik heb voor kerst hele leuke rubber laarzen/regen laarzen gekregen. Zwart met bloemetjes print. Ik heb normaal maat 37 en had gezegd dat ik maat 38 wou zodat die bij mijn kuiten goed zou zitten. Jammer genoeg is die nog steeds te strak…

Met het kopen van gewone(leren en nepleren) laarzen heb ik er nooit echt last van dat mijn kuiten te groot zijn, en ik krijg ze ook wel aan, maar omdat het rubber laarzen zijn snijd het rubber nogal in mn been…

Nu was mijn vraag, heeft iemand tips? Ik weet dat je een soort van laarzenuitrekker hebt, maar ik weet niet of dat echt gaat helpen. Ik weet ook niet waat deze rubber laarzen gekocht zijn, maar rubber geeft niet echt meer met het rekken denk ik.

Op google vond ik alleen maar dingen als koop hier laarzen, die hebben kuitmaten, maar ja dan ben je 160 euro kwijt voor een stel rubber laarzen…
En ik las dat je met gewone laarzen naar de schoenmaker kan gaan en die er dan een stuk tussenzet. Kan dit ook met rubber laarzen, en word dat niet heel lelijk door de print?

Waarom ga je niet gewoon alvast naar de schoenmaker? Dan weet je het gelijk.

Omdat ik fulltime stage loop en daar niet heel veel tijd voor heb.
Ik ga vandaag denk ik eerst even rondbellen

Volgens mij kan je rubber echt niet zomaar oprekken.
Helpt het niet als je ze eerst even uitloopt? dan lopen ze misschien ook nog wel wat uit.

Ok heb net gebeld, niemand nam op, bij de 20ste schoenmaker die ik probeerde kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon. Maar het kan dus niet volgens hem. Ook geen stukje ertussen zetten.

Dragen gaat niet echt want het snijd echt in m’n huid. Dus ik denk dat er niks anders op zit dan afvallen :stuck_out_tongue: