RPG/speeltopics en fanfics regels

Met ingang van 1 april 2018 (nee geen grap) hebben de moderators besloten dat het niet meer nodig is om toestemming te vragen. Je mag dus voor elke RPG, speeltopic en fanfic een topic openen zonder toestemming. Mocht dit uit de handlopen, dan zullen we de regel weer terugdraaien. -Kopjechino[/b]

Hi allemaal,

We hebben van veel members ‘klachten’ gehad dat het board Schrijfsels en eigenlijk het hele forum een beetje wordt overspoeld door alle RPG’s, Speeltopics en 1D-verhalen. Het zijn leuke topics om in mee te schrijven, maar we zijn het wel met de klachten eens dat het er wel heel veel worden.

# We zagen ook dat er heel veel inactieve topics zijn die niet opgeruimd worden. Op pagina 15 t/m 25 van het board staan bijv. al meer dan 70 inactieve verhalen. De laatste reacties op die topics zijn van rond april of juni. Ik neem aan dat we die in ieder geval dus allemaal kunnen verwijderen?
De andere bladzijdes van het board zullen we binnenkort ook af gaan, om ook daar de inactieve topics te verwijderen. Nog actieve topics zullen we uiteraard laten staan.

# Aan jullie willen we vragen om ook zelf een beetje te letten op oude topics. Pluis bijv. je eigen topics na op niet meer actieve verhalen, maar bekijk ook of er verhalen zijn waar je in mee hebt geschreven die niet meer actief zijn en dus weg kunnen. Topics die je zelf aan hebt gemaakt en die weg kunnen, kun je hier plaatsen: http://forum.girlscene.nl/forum/over-girlscene/topic-mag-weg-plaats-hem-hier-298845.0.html

# Daarnaast vragen we ons af of het echt nodig is om 2 topics te hebben. Kan het RPG topic niet meteen verwijderd worden als er een Speeltopic is aangemaakt?

# En dan nog een laatste puntje, kijk voordat je een nieuw verhaal opent even rond in het board. Waarschijnlijk zijn er nog wel andere topics die je aanspreken waar je in mee kunt schrijven. Dan hoef je dus zelf geen nieuw topic te openen waardoor het forum hopelijk iets minder overspoeld zal worden door alle verhalen.

REGEL 1
Dit betreft de 1Dtopics. We hebben gezien dat er een aantal schrijvers zijn die meerdere 1D-verhalen hebben. De nieuwe regel is dat er maar 1 1Dverhaal per schrijver mag zijn. Wil je een nieuw verhaal openen, laat dan een mod weten dat de oude gesloten mag worden.

REGEL 2
Dit betreft de RPG/Speeltopics. Ook bij de RPG en speeltopics zijn er mensen die er meerdere hebben. Ook deze mensen zullen genote worden met de vraag welke ze open willen houden. Je mag vanaf nu maximaal 1 RPG en 1 Speeltopic per persoon hebben. Wil je een nieuwe maken? Laat dan eerst de oude verwijderen. Verder zullen de mods in de gaten houden hoeveel RPG’s en speeltopics er zijn. Als er veel nieuwe RPG’s worden geopend terwijl er ook nog andere actieve RPG’s zijn, dan zullen we vragen om in de actieve mee te gaan spelen. Je valt er dan ‘tussenin’ maar als je vraagt naar een samenvatting van wat er is gebeurt voordat je kwam, dan kan je daarna gewoon meeschrijven.

AANPASSING 6 FEB
Het is niet de bedoeling dat RPGs vol zitten, ze moeten toegankelijk blijven voor iedereen. (Mocht het hierdoor echt too much worden dan kunnen we naar een oplossing zoeken, maar meestal kunnen er nog wel mensen bij.) Dit is al een tijdje zo, maar dit hebben we niet goed doorgecommuniceerd. Dus bij deze.

UPDATE Pivoine 02-07-13: Regel 1 geldt voor alle soorten fanfic(tion). Schrijf dus eerst je verhaal af en/of laat het topic sluiten voor je een nieuw verhalentopic voor een fanfic begint.

De meeste willen niet meedoen in een RPG die al lang loopt. Mijn RPG loopt bijvoorbeeld al bijna 2 maanden en nog steeds zoeken we nieuwe leden. Ze maken tegenwoordig liever een eigen RPG dan mee te doen in die van een ander, terwijl inspringen zo makkelijk is.

Fijn dat er nu iets aangedaan kan worden, want ik vind het zelf ook een beetje vervelend dat het er zo veel zijn. Met name al die one direction verhalen die eigenlijk allemaal het zelfde zijn…

yeah er wordt eindelijk iets meegedaan. :grinning:

Hihi, eindelijk :"D

Up voor antwoord op de vragen hierboven.

Ah, eindelijk! Bedankt!
Vraagje over de inactieve verhalen: ik schrijf/schreef samen met iemand een verhaal, maar omdat we allebei heel druk zijn ligt 'ie tijdelijk stil. Hij is al best ver gezakt, worden dat soort verhalen dan ook verwijderd?

YAY.

Inactieve RPG’s, Speeltopics en 1D-verhalen worden verwijderd.

Er beginnen echt te veel 1D verhalen te komen idd.
Natuurlijk is het leuk om een verhaal over je favo band te schrijven, maar om nou per persoon 8 verhalen te beginnen :'D

Als er een rpg teveel komt, geven de meeste rpg’ers dat ook meteen aan(hij is overbodig, je kunt nog meedoen bij …), maar ja, sommige willen dan PERSE een nieuwe openen.

Ahh, geweldig dat jullie zo snel in actie zijn gekomen c:

Even op je vraag over RPG + ST: ik denk dat het toch het handigst is als het gescheiden blijft. RPG is ook wel ‘praattopic’, waar nieuwelingen zich kunnen aanmelden en waar overleg kan worden gepleegd.
Ik snap dat ze nu niet echt veel gebruikt worden (aangezien iedereen gewoon een nieuw topic opent i.p.v. zich in te schrijven bij een al bestaand topic), maar nu deze nieuwe regels er zijn, zou ik nog even wachten met de twee topics naar één reduceren.
Dan kunnen jullie even kijken of mensen ook een beetje luisteren en, zelfs bij ST’s die al een aantal maanden actief zijn, zich inschrijven, i.p.v. zelf een ST op te richten.

Als dat niet het geval is en de RPG’s nog steeds niet gebruikt worden, zou ik zeggen, smijt ze dicht en verwijder ze.

Wat ook een optie is, is een soort ‘Ik zoek een ST waar ik mee kan doen’-topic. Stel, de RPG’s die niet zo zinvol meer zijn worden verwijderd, dan kunnen mensen daar een oproepje plaatsen (ik wil graag een meisje zijn, ik zoek een ST over vampieren) en dan kunnen mensen uit een speeltopic die mensen weer uitnodigen.
Als je me kunt volgen :’)
Dan kan de uitgenodigde zich gewoon inschrijven in het speeltopic, het is een simpel lijstje met NAAM, GESLACHT, FOTO, het lijkt me niet dat dat het verhaal verder hindert.

^ Dat lijkt me echt een topidee. En dan zouden mensen die ST’s hebben ook gewoon een oproepje kunnen doen dat ze mensen zoeken…

We kunnen ook een maximum instellen ofso?

Zo een zoektopic is misschien wel een idee ja.

@ goldenkiller: we hebben daar ook al aan zitten denken, maar hoe gaan we dit realiseren. wij kunnen niet precies bijhouden hoeveel topics er per week aangemaakt worden, en als het maximum per week is bereikt moet je ze dan maar sluiten? hebben ze dan de week er op weer eens kans om te openen?
Vandaar dat dat niet helemaal realistisch is om bij te houden.

Mhmh *knikt*
Zoiets bedoelde ik, een soort contactadvertenties :’)
Net als een ‘ik zoek iemand voor mijn blog/band’-topic, maar dan twee kanten op.

De meeste RPG’ers geven altijd in onnodige RPG’s aan dat het overbodig is etc.
Er zijn de laatste tijd veel RPG’ers van andere websites hier gekomen en die weten de regels niet en openen er best wel te veel.
Stel dat er een RPG te veel komt, dan kunnen wij gewoon op het report knopje drukken.
Wanneer er een RPG doodloopt, kunnen de wij dat ook gewoon plaatsen in het ‘verwijder’ topic.

Dat is zeker zo, maar voor ons blijft het moeilijk om dat te kunnen beoordelen. Vaak omdat de speeltopics allemaal een eigen verhaal hebben. is hij dan dubbel? om welke reden zouden we hem kunnen sluiten? Maar je kunt het altijd melden, het handige zou zijn als je zelf de reden er dan bij zet zodat wij niet heel het forum uit te moeten pluizen waarom deze juist weg kan.

We kunnen gewoon aangeven dat er al veel rpg’s zijn en dat die gene daar maar aan mee moet doen, ik vind dat eigenlijk een goede reden, anders blijven ze topics openen, maar het is idd wel lastig.
Is het onmogelijk om een RPG onderwerp te maken, met alleen RPG’s?

DANKJE, ECHT DANKJE!

Thank god.