RPG op Twitter

Hey!
Een paar jaar geleden was er RPG op Hyves, zelf speelde ik dit ook en ik vond het altijd ontzettend leuk! Maar toen ging Hyves failliet, ik vond dit echt heel jammer want ik was in één klap m’n internetvrienden kwijt. Ik mis dit echt heel erg en het leek me wel leuk om dit weer opnieuw te starten maar dan op Twitter bijvoorbeeld.

Voor de mensen die niet weten wat het is:
RPG betekent Role Playing Game. RPG was dus vooral op Hyves en later kwam het ook steeds meer op Twitter. Je maakte dus een Hyves profiel aan en verzon een naam. Deze naam bestond meestal uit een voornaam, tweede naam en een achternaam. De namen waren vaak Engels bijvoorbeeld: Kayla Hailey Garcia. Zo heette je dan. Daarna zocht je op internet naar modellen of beroemdheden dan koos je er 1 uit en die deed je als profielfoto (zo zag jij er dan dus uit). En dan ging je spelen, je plaatste dingen die je ook op je eigen Hyves/Twitter/Facebook zou plaatsen. Dan maakte je vrienden en ja dat was het wel zo’n beetje. RPG was dus eigenlijk gewoon jezelf maar dan met een andere naam en een ander uiterlijk. En nee geen catfish ofzo en het is ook niet zoals het RPG hier op Girlscene, wat veel mensen wel denken.
Sommigen zullen nu vast denken van wat een onzin of zullen het raar vinden, maar ik vond het altijd heel leuk.

Is er iemand anders die dit vroeger speelde en het nu weer opnieuw zou willen starten? Stuur me dan een privé note :slightly_smiling_face:

Ik vind dit trouwens wel een oppervlakkige beschrijving van RPG’s, tenminste die van mij waren niet zo oppervlakkig, maar volgens mij zijn er rpg’s in het schrijversdeel van girlscene

Ze zegt toch ook dat het iets anders is dan geschreven RPG’s?

Nouja op Girlscene maak je geen profiel aan. Je gebruikt wel foto’s.

Is het niet zo dat je bij RPG op Girlscene een soort verhaal maakt/hebt? (Sorry geen idee hoe dat werkt.) Maar dat was dus op Hyves niet zo, daar plaatste je gewoon ‘persoonlijke dingen’ op, eigenlijk zoals je nu ook doet op je Twitter of Facebook, maar dan met een ander uiterlijk en andere naam.

Up :slightly_smiling_face:

Mij lijkt dat ook heel leuk! Wanneer beginnen we? :slightly_smiling_face:

Zo snel mogelijk? Haha :slightly_smiling_face:

Jasmijn en ik zijn begonnen op Twitter! Is er iemand die mee wil doen? :slightly_smiling_face: