[RPG] Camp Ray

Camp Ray is een streng heropvoedingskamp voor onhandelbare kinderen, gelegen in het noorden van het prachtige maar zeer koude British Columbia (Canada). Camp Ray werd ruim 60 jaar geleden in 1958 opgericht door Jack Ray, toen hij in 1996 overleed, heeft zijn zoon Alex het kamp van hem overgenomen. Alex heeft een zoon die bij hem in de houten blokhut aan het meer woont en eveneens als kampleiding werkt.
Al jarenlang sturen ouders ten einde raad hun probleemkinderen naar dit kamp, vaak als laatste redmiddel om hun leven te beteren. Er doen zich echter geruchten de ronde dat er in het kamp dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.

Omgeving
Het kamp bevindt zich midden in de wildernis van Brits Colombia, enkele uren rijden verwijderd van de bewoonde wereld. De kampplaats is enorm groot en bevindt zich in een kloof tussen twee gebergtes, aan de rand van een reusachtig meer en omringd door bos. De jongeren slapen in tentenkampen, er zijn 8 tentenkampen met ieder 4 tipi-vormige tenten, een vuurplaats in het midden en een legertent met een lange eettafel en wat primaire benodigdheden. De begeleiding van het kamp verblijft in luxe blokhutten die zich langs de steigers bij het meer bevinden, deze blokhutten zijn verboden terrein voor de jongeren. De tentenkampen liggen enkele honderden meters van elkaar verwijderd. Aan de rand van het kamp tegen de berg aan staat een grote bunker die uitmondt in een grot, dit is de gemeenschappelijke verzamelplaats waar zich ook douches en toiletten bevinden en wordt door begeleiding en jongeren de bunker genoemd. De temperaturen kunnen erg laag zijn in het Noorden van Canada

Regels van het kamp

• Iedereen meld zich iedere ochtend om 8 uur bij de bunker zodat aanwezigheid kan worden gecontroleerd, ’s avonds na 11 uur kan door de kampleiding worden gecontroleerd of iedereen zich in zijn tentenkamp bevindt, is dit niet het geval dan zullen er maatregelen getroffen worden

• Iedere maandagochtend krijgt ieder tentenkamp een kist met levensmiddelen voor die week, tentenkampen zijn zelf verantwoordelijk voor het voorzien in maaltijden.

• Iedereen is verplicht deel te nemen aan het programma, dit kan gaan over (individuele)
    therapiesessies, taken of activiteiten

• Tijdens verblijf in het kamp is contact met de buitenwereld niet toegestaan

• zonder toestemming mag het kamp niet worden verlaten

• Wapens, alcohol, drugs en andere verdovende middelen, telefoons etc. zijn verboden

• De verdeling van tenten is niet gemengd (dus in een tent alleen vrouwen of alleen mannen)

• Op het overtreden van regels en het vertonen van ‘verkeerd gedrag’ staan straffen. Deze straffen
    kunnen betrekking hebben op het hele tentenkamp, je bent dus ook verantwoordelijk voor je
    kampgenoten, als een iemand de regels overtreedt kan het zomaar zijn dat het hele kamp de
    volgende week zonder levensmiddelen zit. De straf kan ook individueel zijn

Regels van de RPG

• We proberen de RPG levend en dynamisch te houden, d.w.z probeer met zoveel mogelijk mensen te
    meeten, niet constant met dezelfde personages. Meeten met meerdere mensen is leuk en als je
    tijdelijk of helemaal wil stoppen met de RPG laat dit dan even weten zodat we je personage
    eventueel samen uit het verhaal kunnen schrijven
  • Het maken van nieuwe personage(s) gebeurt in overleg
    Probeer bij het maken van je personage origineel te blijven, hulp vragen mag altijd en
    tips/opbouwende kritiek zijn ook altijd welkom
  • Schrijven in verleden tijd, eerste persoon
  • Wees lief voor elkaar

Personage

Naam:

Leeftijd:

FC:

Kampeerder/begeleider

Reden aanwezigheid kamp:

Innerlijk:

Uiterlijk:

Extra:

Probeer je characters realistisch te maken, het is echt een heftig kamp dus het is niet realistisch dat je char ernaar toe werd gestuurd omdat hij/zij een keer een ruzie had met z’n vader. Verder kun je kiezen tussen kampeerder begeleider, in principe zijn er maar 4 begeleiders (dit ligt eraan hoeveel personages er in totaal komen), het is de bedoeling dat de begeleiders wel een beetje hardcore zijn dus niet dat ze het eigenlijk allemaal alleen maar goed met die gevangene voor hebben. Begeleiders worden dus enkel in goed overleg aangemaakt.

Ik zal zelf het kamphoofd (Alex Springwood) maken, en hem af en toe spelen maar niet als mijn personage, iedereen mag hem dus ook godmodden en gebruiken zolang je maar een beetje rekening houdt met zijn karakter, niet dat hij opeens geheel out of character iets doet.

Let op deze RPG speelt zich af in het noorden van Canada, het is er dus koud, personages kunnen niet zomaar even gaan zwemmen in een meertje.

Jongens

meisjes

[u][b]begin van het kamp[/b][/u]

De jongeren worden (evt. door familie of vrienden) afgezet op een afgelaten station in Canada, dat zich aan de rand van een natuurpark bevindt. Daar worden ze opgewacht door een van de kampleiders, ze krijgen de gelegenheid om eventueel afscheid te nemen van hun vrienden en familie en worden in een jeep naar het kamp vervoerd (dit is een rit door ruig natuurgebied en over hobbelige wegen van ongeveer 5 uur, ze zitten op de achterbank en hebben geen mogelijkheid om met de bestuurder (de kampleiding) te communiceren of die aan te vallen). Eenmaal op het kamp aangekomen wordt hun bagage gecontroleerd en worden ze gefouilleerd (het is dus heel moeilijk om verboden middelen mee te smokkelen). Vervolgens krijgen ze hun tentenkamp toegewezen.

kamphoofd beschrijving gereserveerd

jaaa hij is er <3

soph je moet de titel dan ook in Camp Ray veranderen

haha ja k zag t

nou ik reserveer een chickie dus

Enn k ga even douchen, ben dr rond een uur of 12 weer

ik claim clare bowen voor ma girl

oeh waar is zij van, ik herken dr maar weet niet waarvan

ik ken haar van de serie Nashville

wauw, ik log ook weer eens in en dan zie ik een nieuwe rpg die uitgerekend vandaag is gestart, begint toch wel een beetje te kriebelen

jaa doe mee c;

hmhh miss geef ik het een poging, ik ga wel even brainstormen

Oeh, leuk dit! Grappig om te zien, na een tijdje niet op gs te zijn geweest. Ik hoop voor jullie dat dit in leven blijft!

psssst doe het, we need you

wij ook, kom je ons helpen :angel:

[b][size=14pt]14/12/1997 (19 jaar)[/i]

I N N E R L I J K
Door Fab haar vriendelijkheid, lukt het haar op een wondere wijze om dingen zo te verdraaien dat zijzelf in het voordeel is. Ze bedoeld alles goed, maar niet iedereen ziet dat. Het vertrouwen in mensen is laag, omdat ze al meerdere keren belazerd is door mensen die ze lief had. Fab kijkt daarom ook liever de kat uit de boom dan meteen op de voorgrond te springen. Zo kan ze eerst iedereen observeren en ieder persoonlijk inschatten. Fab is intelligent, maar dat laat ze niet altijd blijken. Vaak leunt ze ook op andermans plannen en ideeën zodat ze niet zelf het voortouw hoeft te nemen. Ze valt dan niet zo op met haar aanwezigheid, maar ze kan soms best fel uit de hoek komen. Er is geen gebrek aan humor, maar je moet wel haar sarcastische/flauwe humor kunnen waarderen.

U I T E R L I J K
Haar lange blonde krullen, die soms tegen wit of goudblond aanzitten, en haar heldere diepzee blauwe ogen zijn kenmerkend voor haar uiterlijk. Iets wat veel mensen ook opmerken is dat ze klein is met haar lengte van 159 cm. Op het eerste gezicht heeft Fab een vriendelijk uiterlijk, die geen vlieg kwaad zou doen, maar achter haar gezicht verschuilt een hele hoop. Ze bloost snel dus haar rode wangetjes zullen mensen vaak genoeg zien. Ze wordt vaak ook schattig genoemd om haar blosjes op haar wangen, maar Fab heeft hier zelf een hartgrondige hekel aan. Een make-up addict kun je haar niet noemen, ze draagt het nodige op haar gezicht, maar Fab is, zoals ze zeggen in een officiële term, een ‘natural beauty’.

G E S C H I E D E N I S
De band met haar ouders is nooit sterk geweest. Ze leefde in het huis langs elkaar heen, zeiden nog net gedag tegen elkaar, aten wel samen, voerde gesprekken als het belangrijk was (geld, studie, werk, boodschappen etc.), ze mopperde alleen maar op Fab op alles wat ze verkeerd deed, maar daar bleef de communicatie tussen hen ook bij. Ze waren streng, want Fab had wel een lijst van regels opgesteld door haar ouders waar ze zich aan moest houden. Ze vervloekte die lijst maar hield zich er wel aan. Natuurlijk kwam Fab wel bij vriendinnen over de vloer en ze was altijd jaloers op het beeld van een hecht gezin hebben. Thuis voelde ze zich een last, want het waren geen ouders om gezellig thee mee te drinken of even bijkletsen hoe de dag was. Ze durfde ook nooit mensen naar haar huis te nemen, waar alles zo kil en stil was. Het was definitief geen plek waar ze zich thuis voelde.

Op een dag, in het eindexamenjaar, knetterde de energie tussen Alec en Fab. De vonken vlogen er vanaf. Ze vond het heerlijk dat iemand haar aanbad, haar beschermde en naar haar verlangde zoals nog nooit iemand eerder had gedaan. Fab ontdekte de vurige liefde en Alec was een drug voor haar. Het liefst wilde ze elke dag naar hem toe na schooltijd, maar ze wist dat ze ook elkaar de ruimte moesten geven. Haar leven moest niet alleen nog maar draaien om Alec en daarbij moest ze ook nog eens haar eindexamen halen. Toch beschouwde ze Alec als haar thuis en hoewel ze altijd braaf alle lessen volgde, ging ze samen met Alec wel eens lessen skippen om op zijn motor ergens heen te rijden om samen met z’n tweeën te zijn. Hij en ik tegen de rest van de wereld, dacht ze vaak. Ja ze had echt enorme crush op hem.

Ze ontdekte steeds meer van Alec en niet alles vond ze even leuk, maar toch slikte ze het elke keer weer, omdat ze zoveel van hem hield. Daarnaast kon Alec zich er elke keer goed uit lullen met smoesjes. Fab was zo blind en had werkelijk alles voor hem over. Hier maakte Alec gebruik van. Alec zat in een foute bende en Fab moest wel eens klusjes voor hem rechtzetten of dingen regelen/doen voor hem. Ze kon er nooit onderuit, want Alec wist haar altijd wel over te halen. En wanneer ze steeds vaker weigerde, omdat ze het niet meer wilde, dwong Alec haar. Dit kwetste haar enorm, omdat de meest geliefde persoon op aarde ineens een heel ander gezicht met een ander karakter had gekregen. Het heeft haar gesloopt, kapot gemaakt en toch hield Fab zich nog voor dat hij wel weer zou veranderen. Ze zette alles op alles om de oude Alec terug te krijgen. Echter was ze op een persoon gevallen die nooit heeft bestaan. Ook al beweerde Alec zo vaak dat hij echt van haar hield, gaf Fab het op, maar Alec hield haar nog steeds als een gevangen voor klusjes die ze moest doen zoals drugs dealen, pakketjes ophalen waarvan ze de inhoud niet wist, dingen vervalsen, mensen stalken/observeren. Soms moest ze zelf als lokmiddel spelen voor andere foute bendes waar de bende van Alec mee om gingen, soms vijanden en soms vrienden.

Fab haar ouders vonden een keer een dosis van drugs in haar kamer en vonden dit al reden genoeg om haar nog meer te haten dan ze al deden. Ze vroegen niet eens om een verklaring en trokken allerlei conclusies die niet eens waar waren. En ook overtrad Fab steeds vaker de lijst van regels en dit kon echt niet door de bocht. Ze stuurde Fab naar Camp Ray, waar ze wel eens van gehoord hadden. Het leek hen de geschrikte plek voor Fab, omdat ze een heropvoeding nodig had waar ze hard werd aangepakt zodat ze eindelijk iets in haar hoofd zou opslaan.

E X T R A

• Fab heeft hoogtevrees.
  • Doordat ze wel eens klusjes moest doen voor de bende van haar vriend, heeft ze het een en ander geleerd over zelfbescherming.
  • Alec, haar vriend, zit ook in Camp Ray, maar dit weet ze in het begin nog niet.
  • Haar verborgen talent is zingen. Ze zingt niet graag voor anderen, want dat vind ze stiekem wel eng.

ik neem daniel sharman btw als fc voor mn mannelijke char

Ik twijfeeeel. Ben druk bezig met mijn studie en bijbaantje, dus heb weinig tijd. Maar, hmm, ik mis het rpg’en ook wel

jaa perr, lijkt me leuk als je mee doet