Roze highlights lelijk! Bruine spoeling????

Ik heb echt hulp nodig! Ik heb gisteren roze highlights in mijn haar gezet met een spoeling van manic panic: Cleo rose. Maar het is ontzettend lelijk, dus ik vroeg me af of als ik er bruine spoeling in doe, wordt het dan bruin?? Of blijft het roze??? Ik heb echt hulpp nodig!!

Roze highlights zijn bijna nooit een goed idee.
Ik weet niet hoe donker het roze is geworden…?

Tegen paars aan

Als het vrij donker is, moet je ook echt een hele donkere verf gebruiken om het paars te bedekken.
Je zou dan beter eerst een paar keer je haren met anti-roos shampoo kunnen wassen… Daarmee vervaagt de kleur snel, wordt hij wat fletser en is het makkelijker om er overheen te verven.

Is ontkleuren geen idee?

Ontkleuren… ik heb t al ontkleurd om het roze te maken, is dat niet heel schadelijk voor mijn haar als ik het nog een keer ontkleurr??

Een foto zou handig zijn. Als je dat wilt dan?

Waar jij t over hebt is bleken, ontkleuren is net iets anders en minder schadelijk maar kan alleen bij geverfd haar gebruikt worden. Bij kruidvat heb je er een die color remover heet.

Zilvershampo gebruiken? Ik heb dat als tip van mijn kapper meegekregen omdat ik mijn haar wat lichter blond wilde hebben zonder het nog verder te kleuren. Nog niet uitgetest, en weet ook niet zeker of dat jou gaat helpen. Maar wie weet!

Haha dat is het eerste wat ik erin gooide, ik had mijn haar eerst gebleekt voor het roze, moest daarvoor zilvershampoo gebruiken om t nog lichter te maken. Dus ik had het nog liggen haha, thnx voor de tip though!!

Dus ook bij spoeling hihi, miss domme vraag, heb dr vrij weinig verstand van

Beste is om naar de kapper te gaan. Als je dat niet wil kun je bij de drogist bruine haarverf kopen en hopen op het beste. De roze plukken kunnen dan anders uitvallen dan de rst van je haar, maar misschien valt dit niet zo op.
Maar mijn advies: kapper :wink:

Ooh, hahah. Nou ja, alsjeblieft! Succes nog!

Maar manic panic wast er toch na een aantal wasbeurten uit? Ik zou het niet nu gaan verven maar gewoon even 2 weken door de zure appel bijten en je haar wat meer wassen

Je hele haar wassen met anti-roosshampoo zal helpen.
Wat je ook nog kan doen, is de geblondeerde (nu roze) plukken nat maken en dik insmeren met antiroosshampoo. Dan inpakken met vershoudfolie (van dat doorzichtige folie!) en een paar uur in laten trekken. Dan heeft de shampoo meer tijd om de kleur uit je haar te ‘trekken’. Heb ik gedaan toen ik van mijn eigen donker asblond/bruin naar wit blond wou gaan, om de gele kleur eruit te krijgen :""") Dat effect was wat dramatischer dus ik moest het een paar keer doen, maar ik denk dat je met één keer al heel veel geholpen zal zijn.

Verder, Manic Panic is uitwasbaar, dus het zal steeds lichter worden :slightly_smiling_face:
En als je het (als het lichter geworden is) wél mooi vindt, kun je het in het vervolg mengen met je favoriete cremespoeling. Bijv. 1/3 kleur, 2/3 cremespoeling, en dan dat in je blonde plukken smeren zodra je je haar gewassen hebt. Omdat er dan minder pigment in één keer in je haar gaat, wordt het ook veel minder fel :wink:

Nja nadat ik het zag ben ik meteen in de douche gesprongen. Ongeveer 6 shampoo’s erin gegooit, en toen ik eruit kwam was er gewoon geen kleurverschil. Dat is waarom ik een beetje bang ben dat meer wasbeurten niet veel effect zullen hebben

Dit, maar doe dan ook vitamine C bij de shampoo (gewoon tabletjes verpulveren en er doorheen mixen). Dat werkte bij mij erg goed.

Ja daar ook bij, overigens is manic panic een semi-permanente haarverf en geen spoeling.

Als ik jou was zou ik de plukjes die je roze heb geverfd verven in dezelfde kleur als je haar! Want bruin gaat er wel overheen en als je geluk hebt zie je geen verschil.

Ik zou niet de color remover kopen, als je dit puur voor de roze plukken doet,
er staat in de beschrijving dat het z’n werk niet goed kan doen op rood haar en onnatuurlijke kleuren
Verder is het roze waarschijnlijk ook geen gewone verf, dus ik denk dat je het beste het vaker kan wassen/wassen met anti roos shampoo/de shampoo iets langer in laten trekken