rouw tekening maken

vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn overgrootvader (97) is overleden nu wil ik graag een tekening maken maar ik weet niet welke

welke is het meest geschikt voor een begrafenis ?

(dit staat gescheiden van het topic tekeningen)

Gecondoleerd :sob::muscle:

De onderste zou ik sowieso niet doen, ik weet niet maar als het gaat om grootouders en andere oude mensen weet ik niet hoe die een poedelnaakt engeltje op zullen vatten. De tweede vind ik persoonlijk lelijk dus dan blijft de eerste over, maar waarom verzin je niet zelf iets? Iets wat jou aan je opa doet denken bijvoorbeeld, in ieder geval iets dat wat persoonlijker is dan een tekening van internet natekenen.

ik heb niet veel herinneringen aan hem want ik ken hem niet super goed en dankje :slightly_smiling_face:

Allereerst gecondoleerd :sob::muscle:

Ik zou, zoals hierboven al gezegd is, gaan voor iets dat je aan je opa doet denken en wat je zelf bedacht hebt. Iets dat jullie een keer samen gedaan hebben oid. Anders zou ik ook gaan voor de eerste, die vind ik toch het mooist.

Succes en nog sterkte!

dankje ik zal eens door het fotoalbum heen gaan

Gecondoleerd :(Misschien zijn favoriete sigaar? Of een collage met zijn hobby’s of iets van jullie samen…
Mijn oma houd bijvoorbeeld enorm van koeienkonten…

Ik zou inderdaad iets van jullie samen doen. Dit heb ik zelf ook gedaan en vind ik toch het mooiste.
Toen mijn opa overleed, heb ik onze handen samen nagetekend.

Maar het is (vind ik) belangrijk iets ‘eigens’ te maken.

het jammeren is dat ik niet veel foto’s van hem heb of herinneringen ik zal een vragen aan m’n moeder . maar mijn vader zei dat hij vroeger geen leuke man was en zeer streng dus wil wel iets positiefs tekenen . maar bedankt voor de hulp en de sterkte berichten

Gecondoleerd!!
& als je echt geen inspiratie hebt zou ik (ook) voor de eerste gaan.

Misschien een foto natekenen?

ik heb bijna geen foto’s van hem of ze zijn te moeilijk of te donker

Ik heb een portret van mijn oma getekend, ik wist al heel lang dat ze zou sterven, en toen ik mijn tekening af had, was ze net overleden. Die tekening heeft op haar kamer gehangen tijdens haar opbaring, dus hij is sinds haar dood eigenlijk bijna altijd bij haar geweest.

Misschien kun je een portret van je opa maken?

Hm lastig; je kent hem dus niet zo goed. Misschien een portret? Of iets abstracts? Succes in ieder geval! En ik zou het erg leuk vinden het resultaat te zien.

Gecondoleerd.

Misschien kan je iets met dat kruis uit de begin post maken en dan rozen eromheen, maar dan 3 grote rozen ofzo, dat het niet te druk word…

dankjewel iedereen en het resultaat krijgen jullie dan te zien

hij is nog niet compleet af maar dit is hem tot nu toe wat vinden jullie ervan de 1ste werd te zwart en onduidelijk dus heb ik de onderste gemaakt maar dan met mijn eigen idee / ideeën

en? wat vinden jullie ervan tot nu toe :flushed:

Ik vind hem een beetje overgetrokken, sorry

dat hoort zo want hij is na getekend dus dan hoort het hetzelfde eruit zien als de foto zelf maar op de foto is hij ook erg onduidelijk