Rotterdam middelbare school

Hallo meiden!
Ik woon in Alblasserdam en wil graag mijn 4de en 5de jaar havo in Cosmicus College, Rotterdam doen.
Wij hebben niet zo veel geld en de reiskosten zijn best wel hoog.
Nu mijn vraag: ik heb gehoord dat de gemeente de reiskosten vergoedt.
Is dat zo?
Ik ben wel 15 jaar.
En wat zijn voor mij nou de beste abonnementen?

Is Dordrecht (vavo, davinci college ofzo) niet dichterbij? Ik zit daar en daar zijn redelijk veel mensen uit Alblasserdam (gaat ook een rechtstreekse bus). Dan zou je eventueel een kortingskaart kunnen aanschaffen van Arriva, krijg je als scholier 40% op je reis volgens mij.

Anders kun je kijken met welke bus je moet enzo en op 9292.nl de prijs van je reis uitrekenen en dan kijken op arriva.nl bijvoorbeeld naar de goedkoopste reisopties.

Zelf moest ik gewoon 1200 euro betalen voor een jaarkaart, kreeg niks vergoed van de gemeente, ondanks minimuminkomen.

Nee het is echt puur die school voor andere redenen.
Ja ik heb echt geen idee dus zelf ben ik nog erg druk aan het zoeken ervoor.
Toch bedankt voor je tip ik zal het gebruiken!!

De reiskosten vallen wel mee hoor, en het wordt alleen vergoed als je van een uitkering enzo leeft :s

Wat vriendinnen van mij reizen ook met de trein naar school, en zij krijgen het niet vergoed van de gemeente. Ik vrees dat het bij jou dus ook niet het geval zal zijn…

@Misletoe
Gescheiden ouders, woon bij moeder en leven van uitkering

Dan kan het wel ^

Vraag ik me af. Ik heb namelijke exact hetzelfde en ik kreeg, ondanks veel telefoongesprekken en mails, telkens negatief antwoord.

@BLACKBIRD maar waarom dan? Wat zeiden hun dan?