Rotte plekjes op mn tanden?????

Vandaag is het slotje van mijn beugel op mijn onderste, achterste kies eraf gegaan. Toen ik in de spiegel keek zag ik 2 bruine plekjes op mijn tand zitten aan de zijkant waar het slotje gezeten heeft. De bruine plekjes zitten op de resterende lijmlaag die nog op mijn tand zit. Zijn dit rotte plekjes op mijn tand of is het iets in de lijm. Ik ben nu echt bang dat ik straks ook op mijn voortanden allemaal bruine plekjes heb als mn beugel eruit is en daar is volgens mij niks aan te doen toch?

Ik heb weleens een bruin plekje gehad op mijn kies (zonder beugel) en dat was verder niets ergs ofzo, ook geen gaatje. De tandarts heeft het gewoon weggeslepen. Het kan wel zijn dat het misschien een gaatje is? Maar je hebt echt niet straks allemaal bruine plekjes hoor! Ik ken echt niemand die ook maar iets van plekjes op hun tanden had nadat de beugel eruit gehaald was, ik had dat ook niet en ik heb 2x slotjes gehad.

Uhm, de tandarts moet die lijmlaag eraf gehaald hebben, en anders gaat hij dat nog doen (of je belt even dat je nog lijm op je tanden hebt zitten). Dat sleept hij er namelijk af.

om de lijm maak ik me niet druk die wordt er nog afgehaald maar die bruine plekjes maken me bang.

Ik zou me er niet te veel zorgen overmaken, de enige plekjes die een beugel achter kan laten (naar mijn weet), zijn ontkalkingen, en die zijn spierwit.

Ik denk een lijmlaag nog. Heeft de tandarts je tanden schoongemaakt? Gewoon goed poetsen de komende tijd en als het over een week of 2 nog niet weg is dan kun je altijd nog vragen of de tandarts je tanden schoonmaakt. Een rot plekje zal het wel niet zijn, dan wordt het al gauw naar zwart.

Ik denk niet dat het zo’n vaart zal lopen. En je zegt dat die lijm nog verder eraf gehaald moet worden? Anders kun je er dan gelijk even naar vragen als je je er druk om maakt.

Dat heb ik ook gehad, en toen maakte ik mij ook druk. Maar de ortho heeft dat toen allemaal weggehaald, waarschijnlijk was de lijm gewoon verkleurd ofzo.

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-officiele-beugel-topic-270995.425.html
Mag hier, aangezien het met je beugel te maken heeft!