rotsituatie

hee allemaal

Ik ben een biseksueel meisje met een groot probleem. Het is een lang verhaal, dus ik zal het zo kort mogelijk opschrijven. Ik werk momenteel op een camping in Duitsland (die overigens van mijn oom en tante is, de camping is dus ook Nederlands) in het animatieteam. Er zitten nog twee andere meisjes in het animatieteam, waaronder G, het zusje van mijn oom (aangetrouwd). Haar andere broer is ook campingbaas. Zij is overigens ook nog maar 17. Nu ken ik haar al bijna heel mijn leven, maar pas deze vakantie heb ik d’r echt goed leren kennen. Ze bleek ook bi te zijn, we vonden elkaar wel heel erg leuk en momenteel hebben we dus verkering. (I know rare situatie)
Wat is het probleem? Onze beide families zijn christelijk. Zelf geloof ik ook heel diep, maar ik geloof dat God van je houd zoals je bent, ook al val je op meisjes. Ik kan er zelf namelijk ook niet veel aan doen. Mijn ouders weten niet dat ik biseksueel ben, en ze weten dus ook niet dat ik momenteel verkering heb. Nu heeft G in vertrouwen haar verhaal (over mij heeft ze niets verteld) aan haar schoonzus verteld, die ook de camping runt (niet mijn tante). Helaas is het verhaal de ronde gegaan en uiteindelijk bij de ouders van G terecht gekomen. Haar ouders wisten al dat ze bi was, maar hebben ten strengste verboden om daar iets mee te doen, anders zou ze het huis uitgezet worden. Naja toen ze dus te horen kregen dat G mij leuk vond (dat had ze dan wel verteld, maar niet erbij dat ik haar ook leuk vind) hebben ze opdracht gegeven dat wij maar uit elkaar gehaald moesten worden. G en ik slapen samen in een caravan. Nu moet zij dus bij haar broer in huis gaan slapen, terwijl ik in de caravan blijf. Dit hoorden we vannochtend en we zijn ons allebei kapot geschrokken. Vooral omdat mijn oom (haar andere broer) niet wil dat mijn ouders het te weten komen, omdat hij niet wil dat ik bi ben en G’s ouders hebben gezegd dat ze dachten dat het ‘over’ was. Dat komt hard aan, want zo lijkt het alsof we een ziekte hebben…
Nu na alles wat er gebeurd is, wil ik het wel graag aan mijn ouders vertellen. Ik heb het nog niet verteld, omdat ik toch bang was voor hun reactie, ookal weet ik dat ze altijd van me zullen blijven houden.

Naja ik hoop dat jullie dit begrijpen. Ik heb geen idee wat ik moet doen, want als deze vakantie voorbij is dan hebben we al helemaal een probleem. G mag mij natuurlijk niet meer zien van d’r ouders en we wonen te ver van elkaar om zomaar even stiekem af te spreken…
Ik hoef niet per se oplossingen te horen, want het is waarschijnlijk een beetje een ingewikkeld verhaal. Ik wilde gewoon even mijn hart luchten.

M.

Vertel het je ouders…
Meer advies kan ik niet geven denk ik. :c

Jeetje meid wat vervelend. Ik wil je toch, ookal is het misschien een beetje raar, feliciteren met dat je een leuk meisje hebt gevonden. Wat leuk dat jullie elkaar zo zijn tegen gekomen :slightly_smiling_face:. Maar de situatie verder is natuurlijk erg rot. Het lijkt me toch een goede zaak het je ouders te vertellen. Dit ben jij nu eenmaal en ooit moet dat verteld worden; je kunt je niet de rest van je leven anders voordoen dan je bent, toch? Ik hoop heel erg voor je dat ze het, als je het vertelt, zullen begrijpen. Mochten je ouders achter je staan, dan kun je misschien aan hen vrage of ze met de ouders van G. willen overleggen? Of misschien kunnen jullie met zijn tweetjes gaan praten met haar ouders?
En onthoud heel goed: jullie hebben geen ziekte en er is niks, helemaal niks mee. Liefde is iets moois en voor wie, dat maakt niet uit! Ik hoop heel erg dat G’s ouders dat gaan inzien en ook dat jouw ouders dat inzien. Heel veel succes!

Ik ben ook christelijk, ik begrijp heel goed dat het dan extra moeilijk is om tegen je ouders te vertellen maar jij kan er ook niets aan doen dat je zo geaard bent. Je zegt zelf al dat je ouders onvoorwaardelijk van je zullen blijven houden. Ook al is het eng dat zal je wel een troost geven als je het ze vertelt. Ik denk dat het je heel erg op zal luchten. En stel dat je ouders van anderen het te horen krijgen? Dan kunnen ze het beter van jou zelf als eerst horen.

Ik ben ook christelijk en ik vind dat het niet uitmaakt of je nu op mannen of vrouwen valt, elk beetje liefde wat er is kan de wereld gebruiken, toch? Ik weet dat dit niet helpt, en helaas weet ik ook niet wat ik voor je kan doen. In ieder geval heel veel sterkte hiermee!