Rotsituatie

.

Typische jongens en whatsapp kwaal. Meeste jongens zijn niet zo van het appen en lijken vaak veel meer kort af dan dat ze bedoelen. Ik denk dat jouw vriend het gewoon druk heeft met andere dingen en zolang er niks aan de hand is op de momenten dat jij hem wel ziet, is het toch goed?
Whatsapp is geen goede relatiemeter. Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken hoor! (:

Misschien is hij gewoon een jongen die niet zo snel ‘ik mis je’ of iets dergelijks zegt. Waarschijnlijk is hij met zijn tentamens nu erg gestressed en druk, dus ik zou daarna gewoon face to face met hem hierover praten en zeggen wat je dwars zit.

Dit! Misschien is het een idee om hem een keertje te bellen? (of langs te gaan voor een uurtje, als hij dat met het studeren aankan?) Dat vindt hij vast een hartstikke leuk idee en bovendien komen dingen zo heel anders aan dan via de app!

Persoonlijk vind ik dat als er wordt gezegd dat mannen niet zulke “appers” zijn dat dat als excuus wordt gebruikt om het gebrek aan aandacht te compenseren. Ik ben van mening dat, als een jongen dan echt geen whatsapper is, dat hij je toch vaker kan bellen in die situatie? of is het dan ook geen beller?

snap je mijn punt?

en ik ben ook van mening dat iemand echt wel tijd voor je vrij kan maken, zelfs in drukke periodes. maar 8 km van elkaar vandaan en elkaar dan 3 weken niet zien? wat belachelijk… alsof hij 24/7 moet leren. Als je een relatie met iemand hebt en een uurtje afspreken (al is het maar een uurtje!) is teveel in 3 weken dan lijkt het mij wel duidelijk. En het is echt niet dat ik je wil afbranden, want ik vind juist dat je veel beter verdiend. maar je moet ook realistisch naar de situatie blijven kijken en ik vind dit echt niet normaal. jullie horen nog helemaal in de hoteldebotel verliefdheidsfase te zitten en dan kan hij niet eens wat tijd vrij maken. ik vind het maar triest.

Ja dit!

Mijn vriend whatsappt mij ook wel, daar niet van en ik begrijp je punt ook wel. Maar je ziet zo vaak dat (de meeste) jongens de helft van de tijd niet eens door hebben dat ze kort af doen. Hij appt ook gewoon met haar zegt ze? Alleen kortaf? Dat kan komen door het leren, of hij is er niet het type voor dat soort dingen op Whatsapp te zeggen?
Daarnaast zou ik het ook wel weten als ik mijn studie moet stoppen als ik mijn toetsen niet haal. Een uurtje wordt al gauw langer en ikzelf kan er echt niet tegen afspraken te hebben staan als ik moet leren. Ik vind het een beetje onzin dat hij hoe dan ook maar tijd moet maken. Ik zou persoonlijk liever hebben dat mijn vriend z’n tentamens haalt en school doet dan dat hij mij een uurtje komt opzoeken. Die jongen kan toch hartstikke verliefd zijn, maar even school op prioriteit 1 hebben? Ik vind dat niet meer dan terecht, nogal belangrijk voor je toekomst. :’)

Geen persoonlijke aanval op jou trouwens, meer om de TS gerust te stellen dat het niet per se een slecht teken hoeft te zijn. :slightly_smiling_face:

^Amen.

Ik ben het wel met Demi eens. Ik heb ook echt precies dezelfde situatie gehad, de afgelopen weken. Hij had het ook heel druk met werk en wou dan daarnaast geen tijd meer voor mij vrij maken. Ik denk dat al zou je echt verliefd zijn dat je er dan echt heel veel aan doet om elkaar nog te kunnen zien, drie weken elkaar niet zien vind ik wel erg lang dan… Ik zou wel gewoon een beetje oppassen, ik zelf bleef in mijn situatie maar hoop houden, maar uiteindelijk was ik duidelijk gewoon niet belangrijk genoeg en had hij andere prioriteiten. Hoeft natuurlijk totaal niet voor jou te gelden hoor! Misschien ligt het bij jou wel totaal anders.

Ja ben het helemaal met je eens, school blijft natuurlijk nummer 1. Alleen is het gewoon fijn als hij even laat weten hij je mist in 3 weken tijd, ik zie hem volgende week woensdag weer en zal er dan ook over praten met hem. Alleen lastig om het nog tot die tijd vol te houden met dit rotgevoel…

Dit eigenlijk. Op 3 weken tijd kan je gemakkelijk 1 keer per week een uurtje afspreken. Niemand leert 24 uur aan een stuk.

Ik vind het nogal seksistisch dat ‘jongens gewoon zo zijn’ eigenlijk. Mensen kunnen zo zijn, man of vrouw.

School is natuurlijk altijd het belangrijkste! maar dan vind ik dat hij dat van te voren had moeten bedenken, ik bedoel; hij had ook kunnen denken van “ik heb binnenkort tentamens en daar zal ze rekening mee moeten houden op dat moment” en het van te voren kunnen bespreken samen, dat is wel zo netjes. en dat is zoals ik het lees niet goed besproken. daarbij komt hij ook niet erg liefdevol over tegenover haar doordat hij haar verder geen lieve berichtjes stuurt en nog erger: een rare reactie terug geeft als zij dit wel doet! dat vind ik persoonlijk gewoon vreemd in de beginfase van een relatie.

Je hebt overigens wel gelijk dat leren erg lang kan duren enzo en dat het nou eenmaal op nummer 1 staat. maar ik blijf bij mn punt dat ik vind dat dit gewoon raar is, alsof hij elke avond de hele avond lang leert 3 weken lang. nee. no way. dan wil hij gewoon geen tijd voor haar vrij maken zodra hij niet leert. en ik zou haar graag een hart onder de riem steken, maar in sommige situaties kan je beter gewoon straight to the point zijn want dit is geen normaal gedrag vanaf zijn kant.

ik zou eigenlijk niet wachten tot volgende week woensdag. Dan loop je inderdaad nog zo lang met een rotgevoel. Het lijkt me beter om hem gewoon op te bellen en nu je verhaal te doen omdat, als hij het totaal niet goed oppakt, je dan nog steeds met een rotgevoel loopt maar wel weer een stap verder bent in de situatie.

Ik geef Demi echt voor de volle 100% gelijk.
Ik vind het sowieso ook echt een hele rare reactie als jij zegt dat je hem mist en dat hij dan iets zegt van “maar je hebt me 5 dagen geleden nog gezien? haha”. Ik zou echt chagrijnig tegen mijn vriend worden als hij zo zou reageren. Whatsapper of niet, je kunt toch wel een ‘normale’ reactie op zo’n lief berichtje geven?

Maar bel hem op en heb het er over, anders blijf je nog langer met zo’n rotgevoel lopen en daar heb je niks aan!

Liefs.

Misschien moet je gewoon tegen hem zeggen dat je het fijn zou vinden als hij eens wat meer zijn gevoelens voor jou laat blijken. Ook via telefoon of whatsapp.