Rotopmerkingen die voor onzekerheid zorgen

Kunnen jullie het wel makkelijk loslaten als er iemand een kutopmerking maakt? Ik ben namelijk geen onzeker persoon, allez het is niet dat ik mezelf lelijk ofzo vindt. Maar heb toch enkele opmerkingen gekregen waardoor je dan toch gaat twijfelen aan jezelf!
Gisteren was ik op stap, en er kwamen 2 kerels naar me toe. Eentje vroeg me: ‘welke schoenmaat heb je eig?’ op een nogal kleinerende toon. Dus ik antwoord maat 40, en ze beginnen allebei te lachen alsof ik berepoten heb :frowning_face: is dat nu echt zo een grote schoenmaat als je 1m71 bent? ;(
Ook noemde een andere zatte kerel mij dus dik en dat je me op 2 handen kunt dragen in het bijzijn van al mijn vrienden. Ben daar echt niet goed van geweest, en ben daardoor naar een dietist gegaan waar ik 10 kilo ben afgevallen. Maar was ik dan zó dik? → 78 kg voor 1m71? :frowning_face: nu wel een pak minder dan, maar dat blijft toch in mijn hoofd zitten :frowning_face:

Krijgen jullie ook al eens van die rotopmerkingen? En hoe gaan jullie hier dan mee om?

Een vriendin maakt bijvoorbeeld wel eens een opmerking wat zij meer als grapje bedoelt, maar ik vat het dan toch een beetje op en dat blijft dan altijd nog wel een poosje in m’n hoofd zitten. Maar verder heb ik nooit echt rotopmerkingen gehad.

En maat 40 is gewoon een normale maat en echt niet groot.

Vroeger zat ik er ook altijd mee als iemand iets naars zegt over mij maar tegenwoordig trek ik me daar niets meer van aan. Dingen waar je niets aan kunt doen zoals schoenmaat kun je simpelweg niet veranderen en daarom is het zonde om je daar druk om te maken. En je moet je al helemaal niets aantrekken van dronken jongens!

Meid, je bent echt niet dik en je hebt ook geen grote schoenmaat, helemaal normaal! Je moet je er inderdaad niks van aantrekken omdat zij denken dat het leuk is, maar jij zit er wel mee. Zij vonden het gewoon grappig, ook al is het dat niet.

Ik kan zelf ook niet zo goed met rotopmerkingen omgaan. Ik ga dan enorm twijfelen aan mezelf, maar de laatste paar dagen gaat het iets beter omdat ik aan mijn zelfvertrouwen werk.

Mijn moeder zei ooit: ‘Goh, je hebt best een gekke vagina!’, dit is inmiddels zo’n 4 jaar geleden en ik heb het maar níet los kunnen laten, ondanks het feit dat ik inmiddels ook wel weet dat zoiets als een gekke vagina niet echt bestaat en ze het waarschijnlijk ook echt niet zei om me slecht over mezelf te voelen. Vind het toch nog steeds gek dat ze zoiets als moeder zijnde heeft gezegd en heb het er ook nooit met d’r over gehad.

Anyway, ik snap dus heel goed wat je bedoelt! Je er niks van aantrekken klinkt altijd makkelijker dan het is, maar toch is dit het beste wat je kunt doen. Je kent deze mensen niet, dus waar halen zij het idee vandaan dat ze het recht hebben om zoiets over jou te zeggen?

Een schoenmaat 40 en 78kg zijn helemaal niet erg bij jouw lengte. Wees blij met hoe je bent! En die mensen vinden het gewoon leuk om te plagen/pesten, dan LIJKEN ze beter, maar dat zijn ze echt niet.

Dus trek je er niks van aan! :slightly_smiling_face:

Mensen kleineren anderen om zichzelf beter te voelen. Waarschijnlijk zijn die kerels gewoon niet zo tevreden met zichzelf en vinden ze het daarom nodig om commentaar te leveren op je schoenmaat. Maat 40 (39/40 is de gemiddelde schoenmaat voor vrouwen in Nederland) is heel erg normaal bij jouw lengte. Het zou juist raar staan als je zo lang bent en je hebt van die minivoetjes, haha.

Ik heb schoenmaat 42 en ik ben 1,60, dus je bent echt niet raar!

Op de middelbare school vertelde mijn beste vriendin (toendertijd) dat ik een varkensneusje had. Vervolgens vertelde ze het de hele school en mensen die het niet zo zagen bleef ze overtuigen dat ik toch echt een varkensneus had.
Daar ben ik tot op de dag van vandaag nog steeds onzeker over. (Ik was ongeveer 14/15 en ben nu 21.
Ik vind trouwens schoenmaat 40 echt niet groot, ik heb zelf namelijk ook maat 40 en ben 1,77. Volgens mij is dat zelfs nog een van de maten die het snelst verkocht zijn.

Volgens mij is je schoenmaat heel gemiddeld, en zatte kerels hebben over het algemeen geen verstand van of je dik bent of niet. Je mag gewoon hartstikke blij zijn met jezelf en dat soort mensen negeren, aangezien ze denken dat ze er een hele hoop verstand van hebben, en dat gewoon niet zo is