Rotnieuws, help alsjeblieft..

(anoniem account)

Ik heb zojuist van mijn vriend twee dingen gehoord die echt klote zijn.
Begin maar met het minder erge:

Mijn vriend is geadviseerd om te stoppen met zijn opleiding. Hij is nu zo numb dat hij alles echt vertelde alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Zn toekomstperspectief is weg, ons idee om volgend jaar samen een kamertje te zoeken is de prullenbak in gegooit en niks kan hem nog wat schelen…

Dan het ergste:
Mijn vriend zijn zusje is vorige week verkracht toen ze in Amsterdam uit was met een vriendin. aangezien mijn vriend dus zoveel op zn dak heeft kwam ook dit er een beetje stug uit toen hij het me vertelde… Nadat we de telefoon hadden opgehangen heb ik nog ff zitten janken… Ik vind het echt zo erg… Meiden, pas alsjeblieft op met wie je mee gaat…

Nu is het plan dat ik vanavond naar ze toega. Maar ik weet niet of het wel een goed idee is… Ik voel me machteloos en zie geen manier hoe ik wie dan ook kan helpen. Zeker omdat mijn schoonzusje het pas net aan haar ouders verteld heeft en ik niemand in de weg wil zitten. Ik wil zo graag helpen maar weet niet hoe.

Heeft iemand tips voor me, alsjeblieft?..

Gewoon langs gaan, om te laten zien dat je meeleeft. En je vriend is misschien erg geschrokken (mannen zijn niet zo goed met emoties) en doet daarom alsof het hem allebei niet zo erg uitmaakt. En over de studie: Je kan heel je leven lang nog werken studeer zo lang als je kan. En je kan ook op kamers terwijl je vriend studeert.

Ik denk dat ze het juist fijn vinden dat je komt.
Het is inderdaad goed om te laten zien dat je meeleeft en misschien is het
gewoon goed om er even over te praten terwijl je elkaar echt ziet.

Misschien kan je voorstellen om samen te gaan koken?
Eten brengt mensen samen en het kan helpen om even aan
andere dingen te denken. Kies wel iets makkelijks om irritaties
te voorkomen… Pizza misschien? Omnom…

Succes! Ik leef ook mee :wink:

Normaal is het juist wel een redelijk emotionele jongen vandaar… Hij is gewoon even compleet mentaal uitgeput nu. Dat begrijp ik ook.

Maar met mn schoonzusje zit ik echt in de knoop… How on earth moet je iemand steunen die zoiets heftigs heeft meegemaakt? Ik weet zeker dat ze net al keihard heeft moeten huilen bij de ouders. Ik kan me waarschijnlijk echt niet groothouden als ik daar ben en ik wil haar niet weer verdrietig maken… En ook mn schoonouders niet. Misschien hebben die helemaal geen behoefte aan nog een soort wrak nu.

Dankjewel voor de reacties trouwens

Wat je vriend betreft, als mijn vriend er doorheen zit vind hij het fijn als ik bij hem ben, en andersom ook.
Wat zijn zusje betreft, jezus, wat ontzettend naar. Ik denk dat het belangrijk is dat je haar laat aangeven wat ze wel en niet wil bespreken en wel en niet wil doen, en dat je laat zien dat deze gebeurtenis haar niet minderwaardig heeft gemaakt.

Ik zou er sws heen gaan! Gewoon even als steun!

Naar haar luisteren, er voor haar zijn. Vragen wat zij wil. Wil ze haar verhaal kwijt, luister je. Wil ze dat je leuke dingen vertelt, doe je dat… Dat zou ik doen. Je kan niet veel, je bent machteloos. En daarbij mag je best huilen, dan ziet ze dat je meeleeft… Doet haar misschien ook wel weer goed. Het is lastig, maar ik zou het doen.

Hey, ik heb net nog even mijn vriendje gesproken. Ik ga inderdaad zo langs. Zijn ouders hebben vooral zorgzaam gereageerd op zn zusje. Ik zie wel. Voel me waarschijnlijk al helemaal rot als ik niet langsga.
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Hoop dat ik voor wat afleiding kan zorgen daar ofzo

Succes!