rotleven..

hee meiden,
ik word al jaren gepest en denk dus veel aan zelfmoord.
ik heb een ontzettend lieve vriend hij zegt dat k het niet moet doen maar zit men hele leven gewoon niet meer zitten, hoe kan ik mezelf weer opbouwen om door te gaan …

Zelfmoord is nooit een goede uitweg! Veel meer mensen dan jij denkt houden van je en geven om je! Zoek hulp maar verlaat dit leven niet.

Sterkte.

Ik herken het. Ik heb het ook gehad. Ga naar de huisarts en vraag voor een doorverwijzing naar een psycholoog. Die kan je helpen.
Vertel het je ouders, vertel het je mentor. Deze kunnen er wat aan doen.
En probeer voor jezelf op te komen.
Je hebt een lieve vriend, die zou niet bij je zijn als hij niet van je hielt of je niet leuk vond.
Je bent speciaal en goed zoals je bent, laat dat ook zien. Vaak helpt negeren ook heel goed. Ze niet aankijken, laten zien dat het je niks doet. Dan houdt het (vaak) op.
Ik heb vroeger wel eens vaker iemand geslagen. dit is niet goed en dat weet ik maar als niks werkt is dat vaak wel een oplossing. Bij mij hielp het bij die personen in ieder geval wel.

Je kan me altijd noten als je wil praten. Ik heb precies hetzelfde doorgemaakt en ik ben er doorheen gekomen (:
Dit kan jij ook

Bespreek dit met je ouders, met de ouders van je vriend of eventueel een vertrouwenspersoon op school.
Pesterijen moet niet de reden zijn dat je uit het leven stapt, 7 jaar geleden dacht ik daar ook aan na 5 jaar lang gepest te zijn. Maar de oplossing is het niet.
De oplossing is eerst hulp te vragen voor je probleem, iemand die de pesters aan gaat pakken; de leraar, directeur of je ouders. Als dat niet werkt vraag of je over geplaatst kan worden naar een andere klas of een andere school (dit laatste heeft mij geholpen).
Je staat nooit alleen, zou je, je vriend kunnen achterlaten?
Je mag me altijd PM’men.

Heyy, alsjeblieft doe het niet!! Ik snap dat dit zwaar kut is maar denk aan alle mensen die van je houden!!! Ik heb heel wat keren vrienden en vriendinnen uit zelfmoord gepraat, mijn broer had het bijna gedaan. En in oktober 2013 heeft mijn neef zelfmoord gepleegd. Ik mis hem nog elke dag en vind het knap dat zijn ouders en zussen er nog bovenop zijn gekomen, alsjeblieft doe het niet vertel het aan iemand die je kan helpen. Zelfmoord is nooit maar dan ook nooit de oplossing je kan er zoveel mensen mee pijn doen

Je bent speciaal en mensen houden van je. Als je ooit iemand nodig hebt om tegen te praten im here for you!

hee meiden,
bedankt alvast om wat terug te sturen had het nooit verwacht.
ik ben zon weinig zelfvertrouwen dat ik niet geloof dat mensen me speciaal vinden en van me houden me vriend noemt me ook vaak dat k een prachtige meid ben maar helaas wil k dit niet geloven.

misschien dat iemand van jullie in twente woont? (dtv)

Ik vindt het echt heel erg voor je dat je je zo voelt en dat je het niet meer ziet zitten. Wat fijn dat je zo’n lieve vriend hebt zeg. Heb je er al eens over nagedacht om naar de huisarts te gaan? En weten je ouders hier ook van? Misschien kunnen zij jou steunen en meedenken aan een oplossing. Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop oprecht dat je hier uit komt.

Je mag mij noten. Ik heb een heel zware tijd gehggad op de middelbare school. Ik werd o erg gepest dat ik die gedachten veel gehad heb en ook daadwerkelijk wilde uitvoeren. Gelukkig ben ik er nog en doe nu dingen niet ik eerder nooit had durven dromen. Ik kom ook uit Twente :slightly_smiling_face: