Rotklas.

Wow, Broodjekroket, jouw situatie is nog veel erger. :open_mouth:
Bedankt voor de tips allemaal! :slightly_smiling_face:

zucht… ik kom ook in een rotklas. wij mochten een briefje invullen met wie we in de klas wouden ( 5 namen ) , ik heb al mn vriendinnen opgeschreven, en hun mij enzo. en 2 vriendinnen zitten bij elkaar en 2 andere ook, en ik zit in mn uppie in de klas waar k in de 1e en 2e ook heb geseten, en dat was gewoon echt verschikkelijk. gelukkig ken ik 1 meisje, maar dat meisje is beetje zo’n hondje dat achter mij aanloopt. maarja igg iemand.
voorderest in de pauze ga ik gewoon naar mn vriendinnen, helaas heb ik op woensdag 1 uur meer les dan derest vn mn vriendinnen en ben ik alleen in de grote pauze. even kijken hoe ik dat ga doen, mja helaas!

meid, blijf vooral je zelf.
dat is het allerbelangrijkste.

in de 1e en 2e ben k vooral mezelf niet geweest door die kutklas, vorig jaar kwam k in een geweldige klas terecht, echt een super jaar gehad, en nu begint het weer vanaf voor af aan. gelukkig m’n examenjaar, maar als k eraan denk dat k ook nog havo wil doen en dan nog 2 jaar moet, en ook moet beginnen in een nieuwe klas,nieuw niveau, nieuwe leraren en kinderen die een jaar jonger zijn.
blijf vooral aan je toekomst denken, je dromen, wat wil je? ga daar voor !

helaas kan ik niet naar andere klas worden overgeplaats, omdat het examenjaar is enzo. en ik nu in een klas zit met zelfde vakken enzo.
( weinig combi klassen ).

Ik heb hetzelfde probleem. Al weet ik nog niet eens bij wie ik in de klas zit, ik zit sowieso toch altijd alleen.

Maar ik denk dat je wel van klas kunt veranderen als je een goede reden geeft misschien? Dat kan bij ons wel. Ik heb eigenlijk geen idee wat je hier aan zou kunnen doen, niet zoveel denk ik. Maar in de pauze kun je wel bij je vriendinnen zitten toch?

Ik heb dus ook zo’n soortgelijk probleem. Ik ben van vwo naar havo gegaan, en nu ken ik bijna niemand in m’n klas. (via hyves heb ik een beetje gekeken bij wie ik kom, en nu blijkt de helft heel populair te zijn, ik pas daar echt niet bij, dus ik ben bang dat ik straks bij elke les alleen zit :frowning_face:)
dus ik ben best zenuwachtig.

wel echt balen dat je niet kan worden overgeplaatst :frowning_face:

Ik kom waarschijnlijk ook niet in een al te chille klas, er zijn vrienden van school en blijven zitten, en er komen mensen bij waarvan ik niet kan zeggen dat ik er blij mee ben. Maarja er zijn ook altijd leuke en aardige mensen, en dat geldt ook voor jouw klas =)

Ik had het vorig jaar ook, mijn moeder heeft net zo lang gebeld totdat ik wel kon overgeplaatst kon worden ! bij mij zeiden ze dat het absoluut niet mogelijk was. maar dus wel.

wat wil je dr aan doen ?
probeer gewoon met iemand een praatje te maken over zijn/haar vakantie ofzoiets;d

Ik had in m’n beginpost gezet dat ik niet echt meerbij goede vriendinnen op school zit omdar ik hen vorig jaar een beetje verwaarloosd heb… Nja ik ga het proberen… Maar overplaatsen heeft sowieso niet zoveel nut omdat in alle drie de atheneumklassen een paae heel veel vervelende kinderen zitten. De vorige jaren zaten zij allemaal bij elkaar, nu zitten ze verspreid over de drie klassen. Buiten school heb ik gelukkig wel goede vrienden maar ik wil me ook op school prettig voelen!

@Colourless: waarom zit je dan altijd alleen? :astonished: heb je helemaal geen vriendinnen/leuke klasgenoten?

Dubbel

Misschien moet je eens met je vriendinnen praten, waarom je jullie vriendschap ‘verwaarloosde’. Ik denk dat ze dat echt wel begrijpen. Ga anders leuke dingen doen, dan komt het vanzelf goed!

Ik heb zelf altijd al weinig vrienden gehad, maar ik had er twee. Maar die lieten me altijd links liggen en roddelden heel veel, geen echte vrienden dus. En dat wist ik wel, maar omdat ik niemand anders had hield me ik vast aan hun. Nu niet meer, en dus heb ik niemand. Ik ben best wel een gesloten persoon, ik leer best veel, en heb andere interesses dus dan val je er al snel buiten, maarja. Ik snap dus wel wat je bedoeld. (:

Geen idee of dit bericht zometeen dubbel is maar de eerste keer ging het mis haha.

Jeetje, Colourless dat lijkt me best moeilijk! ik zou gek worden zonder m’n beste vriend en vriendin :astonished: maar wat zijn je interesses dan? :slightly_smiling_face:

Zoiets heb ik ook. Van het jaar kom ik in de klas bij allemaal meisjes die ik niet zo goed ken, maar ze zijn zegmaar best anders dan mijn oude klas. Veel volwassener vooral. En ik voel me een beetje geïntimideerd door hen, want het zijn van die best wel brutale mensen terwijl mijn oude klas juist wat rustiger was. Maarja, ik ga proberen er wat van te maken, ik zit er dekomende drie jaar mee opgescheept. :expressionless:

maak er het best van.

wees gewoon jezelf,

suc6

Ik heb nooit last gehad van zenuwen, ik had ook altijd meer dan genoeg vrienden. En nu heb ik ook nog zat vrienden, maar ik zit bij geen een in de klas. Dus nu raak
ik een beetje gespannen… maar ik ga me gewoon heel erg open stellen, en wie
weet blijkt het wel een hele leuke klas te zijn. En als ik geen vrienden maak, dan
heb ik altijd nog vrienden buiten me klas.

meid komt allemaal goed C=

ik weet ook niet bij wie ik in de klas kom… (ik ben blijven zitten)
ach ik zie wel!

echt kut voor je.
laat ze meteen merken dat ze niet over je heen kunnen lopen. dus rechtlopen en als ze een gemene opmerking maken gewoon wenkbrauwen optrekken en niet op reageren. dan is de lol eraf. succes !

ik heb hetzelfde probleem.
ik ken dan wel een paar mensjes…
maar lang niet iedereen.
ik blijf gewoon mezelf, hebben ze maar te accepteren =)
suc6!

[quote author=Romanceable link=topic=162651.msg[quote author=Sleipnir link=topic=162651.msg[quote author=Sleipnir link=topic=162651.msg5913124#msg5913124 date=1282071058]#msg[quote author=Sleipnir link=topic=162651.msg5913124#msg5913124 date=1282071058] date=1282071058]#msg[quote author=Sleipnir link=topic=162651.msg[quote author=Sleipnir link=topic=162651.msg5913124#msg5913124 date=1282071058]#msg

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen:

[quote author=Romanceable link=topic=162651.msg[quote author=Sleipnir link=topic=162651.msg[quote author=Sleipnir link=topic=162651.msg5913124#msg5913124 date=1282071058]#msg[quote author=Sleipnir link=topic=162651.msg5913124#msg5913124 date=1282071058] date=1282071058]#msg[quote author=Sleipnir link=topic=162651.msg[quote author=Sleipnir link=topic=162651.msg5913124#msg5913124 date=1282071058]#msg

Er staat dus dat als jij ze sowieso niet accepteert, je de lul bent. Jij doet toch ook rotter tegen iemand die jou niet accepteert?
Je moet niet poeslief doen, want dat is ook verkeerd. Gewoon normaal. Als ze iets doen wat jij niet leuk vindt, gewoon negeren.

Ik zit eigenlijk met een soort gelijk probleem.
alleen kom ik in een klas met allemaal jongens, dus ik vraag me ook wel af hoe dat zal gaan…

Maar ik weet wel een ding. Je moet egt je zelf blijven want je anders voor gaan doen om er bij te horen werkt niet, je wordt er zelf ook niet gelukkiger van!
En leg je vriendinnen uit waarom je vorig jaar wat minder met ze omging, ze zullen het egt wel snappen.
Succes er mee!!