Rotklas.

Hee, ik kom echt in een vreselijke rotklas, ik kom bij geen een vriendin en ik kom bij kinderen in de klas waar ik in de eerste door gepest werd [ik ben aan het begin van de tweede van klas veranderd]
ik kan niet zomaar van klas veranderen.
Verder ben ik bang dat de groep waar ik vorig jaar bij in de pauze zat uit elkaar gaat vallen door de nieuwe klassen. En ik heb vorig jaar best wat vriendschappen verwaarloosd doordat ik met mezelf in de knoop zat en ik weet dan echt niet bij wie ik in de pauze moet gaan zitten… Ik weet het echt even niet meer ik ben nu al superzenuwachtig terwijl school pas over 3 weken begint!
Heeft iemand dit ook, of tips?
:frowning_face:

Maak je geen zorgen ^^
Je kunt nu nog niet zeggen of het echt een rotklas is. Misschien moet je het gewoon even afwachten en valt het uiteindelijk heel erg mee.

-

Ik heb gisteren ook mijn klas gehoord!
Er zitten altijd mensen in die niet aardig zijn en wel aardig. Die rotmensen kom je tegen in elke klas, en misschien is het juist fijn als je bij deze al een beetje weet hoe ze te werk gaan;) Er zijn ook vast aardige meiden in je klas, je moet gewoon je best doen om nieuwe vrienden te maken!

Gewoon in de pauze bij je vriendinnen gaan staan.
Als je dat gewoon de eerste dag al doet, en je dat vorig jaar ook altijd deed, is er niks veranderd toch ^^

Hmm ja maar ik ben dus bang dat die vriendinnengroep volgend jaar uit elkaar valt door de nieuwe klassen en met al die meisjes apart ben ik niet zo goed bevriend…

Ik had dat vorig jaar ook. Op de lijst zag ik namen staan van meiden (zittenblijvers) die me ook goed de huid vol hebben gescholden in klas 1. Zij zaten toen in klas 2. Ik voelde me best wel ** daarover. In het begin was het heel ongemakkelijk en keek ze de hele tijd arrogant en had ze iedere keer iets te zeuren over mij, maar uiteindelijk raak je eraan gewend en houd ze zelf ook op. ze ging zelfs aardig doen na een half jaartje.

En over je vriendinnen probleempje. Ik heb een groepje van vriendinnen, en bij 2 van die meiden zat ik in de klas, en 4 meiden zaten in een andere klas. Je moet gewoon de pauze bij ze staan en zorgen dat het contact niet verwatert.

Om te zorgen dat de groep bij elkaar blijft kan je ook zorgen dat jullie samen in de weekenden samen tijd gaan doorbrengen. :slightly_smiling_face:

Ik ken helemaal niemand bij mij in de klas , gewoon helemaal niemand op me hele school :’)

maak me echt geen zorgen bij wie ik in de pauze moet gaan zitten eigelijk xD

je kan ook van klas wisselen :wink:
een meisje die ik ken heeft dat ook gedaan.

Maar dat je nu al weet bij wie je in de klas komt! :expressionless:
Nja verder moet je je niet heel druk maken, als je mensen niet kent of als het vreselijke mensen zijn.
Ik dacht eerst ook zo over ong. de helft van mijn klas, maar ze bleken hartstikke leuk te zijn :stuck_out_tongue:.

Ik vind 1 ding zo raar: mensen zeuren dat mensen zo erg in de zomervakantie veranderen.
Maar ze zijn nog niks verandert als je bij ze in de klas komt.
Sorry dat ik 't zeg, maar jij accepteert ze ook niet. Dus zullen ze jou ook niet accepteren. Zij zijn met meer, dus ja, dan ben jij de lul.

you have to deal with them.

en gelukkig heb je anders altijd nog een mentor of whatever ga je daar naar toe zodra er iets is… maar geef ze ook een kans

Ach dat is nog niet zo erg, vind ik dan.
Ik ben de enigste Belg (of blank meisje) in mijn klas, ik versta nooit wat de andere zeggen & heb geen vrienden dus. Ik heb wel vrienden van hogere klassen maar die zie ik alleen tijdens de pauze’s dus in de klas heb ik er niets aan.

Mijn tip: accepteer ze een beetje, maak lol met hun (kan nog best leuk zijn soms) en buiten de klas ken je ze gewoon niet. Zo los ik het toch op.

Sleipnir; waar slaat dat op? Ik kén die mensen, zij hebben mij vanaf begins af aan nooit een kans gegeven, moet ik dan nu poeslief doen? Dat zullen zij ook niet zijn hoor. :crazy_face:
Als zij aardig doen, doe ik aardig terug, duh, lijkt me logisch. Maar ze zijn nooit aardig geweest. En het tweede wat je zegt spreekt het eerste wat je zegt een beetje tegen trouwens…

En SuperKelsey ik geef ze wel een kans, maar waarom zouden ze me nu wel mogen? Ja dit klinkt allemaal heel negatief en blabla maar zou jij iemand die je heeft uitgescholden en zo aardig vinden?

@Pennezakske: Oké, best handig gedaan (;
Pff misschien maak ik me ook wel druk om niks. Maar toen ik naar de eerste ging was ik ook heel zenuwachtig dat alles mis zou gaan en toen liep ook alles mis, en ik ben bang dat dat nu weer gebeurt.

Gewoon zelfzeker zijn & je niet laten doen :slightly_smiling_face: Als ze iets stom zeggen gewoon niet naar kijken en denken in jezelf dat ze niets beter konden verzinnen :slightly_smiling_face:

In het begin van vorig schooljaar, kwamen er zomaar een paar hele erge kut kinderen bij me in de klas, die ik nooit heb gemogen, en die altijd kut reactie’s gaven op me foto’s & whatever.
en nu zijn we gewoon vrienden [; gewoon beleefd blijven doen, en niet direct bitchy gaan doen.

Ik heb hetzelfde. Ik zit er echt als een bérg tegenop. Ik was in de tweede nieuw, kende niemand en ik kwam op een school waar almost iedereen kak of wannabe-stoer is.
Ik bleef wel mezelf, maar dan val je op en ben je een gemakkelijk doelwit. Ik ben zelfs een keer in elkaargeslagen en mijn agenda is aan stukken gescheurd tijdens een les.
Nu kom ik gelukkig in een klas waar alleen rotopmerkingen naar me worden gemaakt (dezelfde klas als vorig jaar). Ik heb niet eens vrienden op die school, maar als ik jou was zou ik zorgen dat je ze behoudt ook. Als je goed contact blijft houden, is er niks aan de hand. Zo ben ik nog heel goed bevriend met al mijn oude vrienden uit de brugklas - die ik dus voordat ik naar die nieuwe school moest had gemaakt.
Maar ik maak me er niet druk om, dan krijg ik maar een rotopmerking. Jij zou het ook niet moeten doen, je kunt er niks aan veranderen. Je moet zelf ook niet veranderen voor die klas. Zorg dat je in ieder geval niet zenuwachtig overkomt.

Ik had het ook; Meid. Gewoon jezelf blijven, aardig blijven.
En dan zullen mensen je sowieso mogen.
Je zal zeker wel één vriendin van de klas maken?
Anders maak je in andere klassen nieuwe vrienden.
I’ve been there, And done it. Of hoe zeg je het?
Veeeel succes; het zal echt wel lukken, heb vertrouwen!

Misschien valt het allemaal wel heel erg mee?

Als je klas je echt niet bevalt kun je ook nog worden overgeplaatst naar een andere klas? Dat heb ik 2 jaar geleden gedaan: zat bij niemand in de klas die ik kende en al mijn vriendinnen zaten in een andere klas. Had ernaar gevraagd maar mocht niet. Toen ben ik zelf naar een meisje die in die andere klas zat, gevraagd of zij wilde ruilen met mij, dat wilde ze wel en toen werd ik toch nog wel overgeplaatst…