hallo (:
Het is nu ongeveer al vier maanden lang dat ik echt een dip heb. Ik voel me echt verschrikkelijk. Op sommige dagen kan ik op de zetel zitten en alleen nog maar glazig voor me uitkijken. Op andere dagen voel ik me dan weer goed. Het komt altijd met ups en downs, maar meestal heb ik meer downs dan ups. Ik voel me boos, verdrietig, eenzaam om alles, iedereen. Ik weet echt niet wat me zo van streek maakt. Ik heb geen fut meer om dingen te doen, ik kijk nergens meer naar uit.
Vaak wil ik gewoon in mezelf kruipen en voor altijd zwijgen. Wanneer ik dit tegen mijn vriendinnen zeg, antwoorden ze dat het wel goed komt. Uiteindelijk ben ik hierover gaan zwijgen, want het lijkt niet goed te komen. Ze kunnen me niet helpen, ik kan mezelf niet helpen, en er verder over praten, helpt niets. Ik kom aanstellerig over, als een zwartkijker. Iemand die altijd klaagt.
Ik struikel de hele tijd over mezelf. Mijn dieptepunten worden steeds dieper en langer, onverdraagzamer. Op dit moment voel ik me zo, maar uit ervaring weet ik dat ik binnen enkele dagen weer blij zal doen, en daarna stort ik weer in. Ik ben dit beu. Mijn vriendinnen hebben ook opgemerkt dat ik niet meer ben, wie ik was.
Pff… Ik weet gewoon echt niet wat ik met mezelf moet aanvangen. Ik probeer mezelf bezig te houden met dingen die ik leuk vind, maar uiteindelijk houden ook die op en stort ik in. Mijn ouders zullen me niet serieus nemen. De vorige keer dat ik zei dat ik me futloos voelde, namen ze mij niet serieus en lachten ze erom. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er mensen met tips?
Alvast bedankt!