Rot voelen door school

Ik weet natuurlijk wel dat jullie er niet veel aan kunnen doen maar misschien dat er meiden zijn die zich erin herkennen of tips hebben. Ik wilde in ieder geval even mijn verhaal kwijt :pensive:

Ik ben nu 19 en zit nog steeds op de middelbare school. Ik was een vroege leerling, en zit nu dus al 8 jaar op de middelbare school. Toen ik jonger was had ik het niet leuk op school (gepest etc) en ik zit nu al op de 3e middelbare school. In principe is er nu geen probleem op school zelf, ik heb leuke mensen waar ik mee omga en er is voor zover ik weet niemand waarmee ik het nu niet goed kan vinden. En toch voel ik me hartstikke rot op school. Ik heb de laatste jaren best veel meegemaakt en dat speelt wel mee, maar ik merk dat als ik naar school ga ik veel vaker ziek ben, ik ben bijna iedere dag uitgeput halverwege de dag, en gewoon niet gemotiveerd om nog maar iets te doen.

Ik ben er nu sowieso wel heel erg aan toe om verder te gaan, aan een studie te beginnen en weer bij meer leeftijdgenoten in de klas zitten. Ik zit nu in mijn examenjaar dus hoef nog maar een paar maanden, maar het kost me zo ontzettend veel energie en moeite. Wanneer ik vakantie heb voel ik me een stuk gelukkiger, en toen ik 2 jaar geleden een half jaar thuis zat had ik ook helemaal geen zin meer om weer naar school te gaan. Oke ik vond het ook niet leuk om te werken en thuis te zitten, het was ook een ongeplande break waardoor ik niet zoveel kon, maar ik zat beter in mijn vel dan dat ik nu doe. Ik zie het gewoon even niet meer zitten, ik kan het niet goed kwijt bij de mensen die ik ken en ik zie er gewoon iedere dag zo ontzettend tegenop om weer mijn bed uit te komen en naar school te gaan. Het ritme waar ik nu in zit vind ik verschrikkelijk, maar ik heb niet echt iets om de ‘schuld’ te geven zoals “ik word gepest en vind het daarom niet leuk”.

Bah, sorry voor dit lange verhaal maar ik zit zo rot in m’n vel de laatste tijd.

Kan je je vakken niet halen via het mbo?
Dat je per vak certificaten gaat halen?
Dan ga je in hele kleine klassen naar school en zou je overdag kunnen werken.
Dan heb je toch een soort van diploma en kan je mogelijk nog gaan studeren.

Nee dat zou zonde zijn, ik moet nu nog 3 maanden en dan heb ik al examens, en ik kan dit jaar mijn examens gewoon halen. Dus dan kan ik volgend jaar aan een HBO opleiding beginnen.

Heb je geen verrtrouwenspersoon op school?
Ik zou zeggen houd vol! Het is zo mei dat je je eindexamens hebt.
En dan kan je verder gaan en een nieuwe stap maken, waarbij je kan kiezen wat je wilt en krijg je daaruit misschien energie!

Dan klinkt het hard, maar dan is het schouders eronder en doorbijten.
Ik bleef zitten na mijn examens, was de oudste en had geen aansluiting.
Dat jaar was vreselijk! 1 woord: vreselijk!
Ik heb mn schouders eronder gezet, buiten schooltijd leuke dingen gedaan om het te vergeten en mijn examens keihard gehaald.
Daarna op het HBO nieuwe ronde, nieuwe kansen voor jou.
Ik ging toen naar het mbo en kon m’n ei daar kwijt.

Ja daar heb je ook gelijk in (:
Ik ga het nu ook zeker niet opgeven. Maar ik hoop een beetje dat er mensen zijn die het herkennen en kunnen zeggen dat het echt weer beter word, want af en toe heb ik het idee dat dit rot gevoel blijft x|

doorzetten meid! het einde is bijna inzicht, het zou zonde zijn als je het nu allemaal laat zitten enzo!

gewoon nog even doorbijten!
En nog even goed concentreren op je examens! Dan ga je het halen en hoef je niet nog een jaar op de middelbare school te blijven.
En probeer ook lol te maken in de laatste maanden op de middelbare school ! :wink:

Gewoon doorzetten en veel leuke dingen alvast inplannen voor na je eindexamens.
Heb je wat om naar uit te kijken.

doorzetten! ik snap je geveol wel want ik heb ook zoiets.

Ik voel echt precies hetzelfde, ook zo erg. Soms denk ik ook ‘ik ben 18, ik kan gewoon stoppen als ik wil!’ maar dan heb ik al helemaal niks.