Rot tentamenweek

Ik moet echt even mijn ei kwijt…

Afgelopen week had ik tentamen week.

Alles harstikke goed geleerd enzo.
Ik had maandag engels, en ik zat gisteren op de site te kijken waar je je punten kan zien. Zie ik staan voor engels boekje, dat je moet lezen een 4.8… Sta ik weer een onvoldoende. (5,2)
Gisteren had ik wiskunde, ik snapte het helemaal, maar ik was zooooo zenuwachtig dat ik het gewoon niet meer snapte. De stelling van Pythagoras was ik vergeten, en een hellingshoek berekenen ook. Ik sta al net een 5,6 voor wiskunde en dat moet echt hoger. Dat gaat alleen nu lukken.

Biologie vind ik ook harstikke moeilijk, sta ik ook een 5,6 voor, dus daar moet ik zowieso ook een voldoende voor hebben.

Ik snap het echt niet, ik doe zo hard mijn best, maar toch haal ik steeds een onvoldoende. Dit jaar is ook mijn examen jaar dus ik moet echt hoger gaan scoren. En ik heb nog maar één periode te gaan + 1 tentamen week.

Ik heb me voorgenomen heel veel bijles te gaan doen. Misschien dat mijn cijfers enigzins omhoog gaan…

Wie zit er nog meer in dit schuitje?

precies hetzelfde als ik, zit nu ook in havo 5.
al me se’s verprutst.
sta voror natuurkunde een 4
voor wiskunde ook een 4
en voor ned een 5
en sk heb ik waarsg nu ook onvoldoende yaay!

Heb je niet gewoon lichtelijk last van faalangst?

Oei, wat een klote gevoel krijg je er van. Tenminste ik wel. kut school, echt hoor, het beheerst je leven zowat.

Geen idee… Maar wat zou je er aan kunnen doen dan?

dat had ik ook…en toen ben ik gezakt. wil je niet bang maken ofzo! maar ik heb geen bijles gehad en had wat persoonlijke problemen dus daar ligt het meer aan. ik raad je iig aan om met wat hogere cijfers het examen in te gaan zodat je op het examen met een gerust hart een 5 ofzo kan halen…

wij kregen op school examentraining, weet niet of jou school dat ook heeft? anders kun je bij de huisarts vragen of die je kan doorverwijzen naar iemand die je met faalangst kan helpen…

@lovinu, bedankt, nu voel ik me wel wat beter. Ik zit er echt mee… *piep* school.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat het faalangst is.

Ik ben nu bezig met zo’n test te maken van faalangst. Ben benieuwd, ik ga er ook wel meerdere maken.

Ik heb het ook heel erg ja. echt heel kut, je leert supergoed en je weet alles, dan ga je je toets maken en weet je niks meer :confused:

ik zit ook in de toetsweek, niet mn examenjaar, vwo 4, maar toch.
Net wiskunde en maatschappijleer gedaan,wiskunde ging echt ontzettend slecht :confused:

Ik heb vorig jaar ook examen gedaan en ik was niet de beste leerling op een of andere manier. Ik haalde vaak ook alleen maar rond de 5. Behoorlijk frustrerend. Uiteindelijk ben ik wel gewoon geslaagd. Zeker wanneer je alleen maar lage cijfers haalt krijg je vanzelf wel faalangst. Dan denk je alleen maar: ‘neee, dit gaat vast ook niet goedkomen’, en dan komt het dus ook niet goed. Het kan ook zijn dat je op een verkeerde manier leert ofzo, ik weet het ook niet. Heb je het er al wel eens met je mentor over gehad?

klinkt wel een klein beetje als faalangst, omdat je zo zenuwachtig bent dat je het niet meer weet. gisteren heb ik op gs een lijst met tips neergezet voor faalangst, als je wilt dan zoek ik die weer even op.
verder, ga eens met de leraren praten, gewoon vragen of ze eens een toets met je willen doornemen waarom jij dat antwoord fout hebt.

@xVlinderr Wauw, dat is wel knap als je alleen maar rond de 5 haalt en dan nog slagen! Ik leer niet op de verkeerde manier. Heb het er al met mijn mentor over gehad van hoe ik leer.

@98765 Zou je dat lijstje voor me op kunnen zoeken? Zou ik wel fijn vinden! :grinning:

http://forum.girlscene.nl…_message/7028923#m7028923

daar staat hij wel, kan hem hier ook wel plaatsen, maar dan spam ik dat hele forum vol met die lijst;-)
succes:D

@98765 super bedankt!
Erg handig :grinning:

ik moet dit jaar slagen!
volgend jaar moet je voor alles een voldoende halen voor je school examen!!!
Nieuwe regels ^^

fucking verrot! ik slaag niet , dan volgend jaar waars ook niet MEEHH BUHH

dat meen je niet??? wat is dat voor een onzin. ;s

de overheid wil het weer strenger maken, dan moet je slagen
met een voldoende op nederlands, engels en wiskunde…

Lijkt me echt vervelend. Dan leer je echt ontzettend goed, en dan haal je een onvoldoende. Dat heb ik vooral met geschiedenis en aardrijkskunde. Ik leer vet goed (al zou het nog wel wat beter kunnen), en toch haal ik altijd een onvoldoende. Naja, ik kan je niet echt helpen. Misschien inderdaad bijles, examentraining of faalangstlessen nemen. Misschien helpt dat. Succes in ieder geval.