Rot situatie

Hi,

Ik zit in een dipje en ik hoop dat 1 voor jullie mij kan helpen.
Probeer het verhaal kort te houden.

Momenteel zit ik niet op school. Dat komt omdat ik van mijn opleiding verzorgende ig weg moest ivm met mijn stage. Ik heb rugproblemen waardoor ik beperkt ben in het lopen/staan/zitten. Ik hou dat niet al te lang vol.

Hiervoor had ik ookal een opleiding gedaan dierenverzorging en daar kreeg ik hetzelfde probleem met de stage. Ook daar moest ik weg.
Mijn ouders steunen me niet meer… ze zeggen dat ik al teveel verkloot heb en dat alles mijn schuld is. Ik vind dat het deels mijn schuld is omdat ik naar hun moest luisteren ja. Ze zeiden me bij alle 2 de opleidingen dat ik het niet zou redden met mijn rug en ik zei eigenwijs ja dat ga ik wel en kijk wat er is gebeurd. Daar geef ik ze zeker gelijk in. Maar al dit gedoe met mijn rug heb ik toch ook niet voor gekozen?

Het is daarom ook heel moeilijk een opleiding te zoeken waar je niet veel moet lopen/staan/zitten. Echt alles valt af daardoor. Nu dacht ik eindelijk iets gevonden te hebben namelijk doktersassistent die in september pas begint is dat ook weer niet goed van me ouders. Ze keuren echt alles af. En geven mij de schuld van alles.

Ik weet echt niet meer wat ik moet. Het is gewoon echt een rot situatie en aangezien ik alleen maar ruzie heb met mijn ouders en ze me ook niet meer ondersteunen ben ik echt ten einde raad.

Ik hoop wel dat ik het goed heb uitgelegd omdat het zoveel is wat er gebeurd is en het moeilijk uit te leggen is.

Hoop dat 1 van jullie misschien iets weet? Ohja ik ben 17 btw.

Als je niet kan lopen zitten en staan wat doe je thuis dan? Neem aan dat je niet de hele dag in je bed ligt.
Je moet gewoon naar een dokter / fysiotherapeut gaan.

Naja het gaat wel maar moeilijker als bij andere mensen. Ik ga ook naar de fysio en dat helpt ook wel maar niet voor lang.

hoihoi
ik snap dit niet zo goed en wil een nieuw forum maken voor mijn probleem, hoe werkt dat?

Je zit echt in een nare situatie, ten eerste heel veel sterkte met je rug! :sob::muscle:
Verder heb ik ook geen idee wat je kan doen, ik denk dat je bij elke opleiding wel problemen hebt, omdat je altijd wel moet zitten of staan. Mag ik vragen hoe je dit op de middelbare school hebt gedaan?

Dankjewel! Op de middelbare ging het gewoon goed. In de pauzes effies naar het winkelcentrum ofzo. Maar op de middelbare had ik ook geen stage…

Hello,

bah wat vervelend! Jij hebt er ook niet voor gekozen dat je rug problemen hebt. Ik snap dat dit lastig kan zijn. Ik weet niet precies hoe je ouders zijn. Maar misschien is het een idee dat je een meeloopdag gaat doen met opleidingen die je leuk lijken. Hierdoor kun je de studenten zelf vragen hoe de opleiding is en de stages en krijg je een goede indruk of je dit aan zou kunnen. Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Kan je wel zitten (met elk uur even 5 minuten rondje lopen of zo)? Er zijn een heleboel "zittende’ beroepen zoals receptioniste, secretaresse…Eigenlijk moet je dan iets hebben waarbij je de hele dag achter je pc zit dus, ik kom even niet op meer opties maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik.

Ja dat ga ik zeker doen zo’n meeloop middag! Was ik al van plan eigelijk maar bedankt voor de tip.

En secretaresse ligt niet echt mijn interesse in :frowning_face: Maar als dat het beste is moet ik maar denk ik richting die kant gaan…

Kan je niet de opleidingen die je wilt doen zelf even mailen met je probleem, en vragen of je tijdens de lessen soms een rondje kan lopen ofzo?