Rot meid, gaat me nu stalken via insta

Hey meiden,

Om het verhaal te weten over mijn crush en alles erom heen moeten jullie mijn vorige topics lezen.

Het stomme nu is dat ik in de herfstvakantie gewoon een enorm rot appje van dat meisje heb gekregen, en mocht dus niet meer met mijn crush appen van haar. Heb haar geblokkeerd. Maar goed ik had hem ( mijn crush) een appje gestuurd of hij er van wist maar had er niet op gereageerd, dus had ik besloten dat ik hem liet gaan. Nu is het iets meer dan een week later , krijg ik dus van dat meisje een dm met ……… , heb de dm niet geopend en haar geblokkeerd . Maar wat ik op mijn begin scherm zag was niet leuk.

Nu is mijn vraag meer van moet ik mijn crush iets appen? Of hem uitschelden lijkt me ook geen optie ,want hij doet best wel lullig de laatste tijd, maar snap niet dat ik zo ontzettend wordt gestalkt door dat meisje… Heb al moeite hem ( crush) uit mijn hoofd te zetten, maar dat gaat wel lukken.

Dus wat moet ik doen?

Liefs Steffenie

Geen fijne situatie. Goed dat je haar hebt geblokkeerd. Misschien dat sommige mensen het ‘zwak’ vinden, en je vertellen dat je voor jezelf op moet komen door iets te zeggen, maar naar mijn persoonlijke ervaring is het beste remedie voor dit soort situaties toch vooral om het niet te voeden.

Dus inderdaad, blokkeren die handel, niet aan meedoen, en dus ook je crush geen berichtje sturen. Je zegt dat je hebt besloten om je crush te laten gaan: doe dat dan ook echt. Des te eerder je deze situatie geen aandacht meer geeft, des te eerder het stalken zal stoppen.

1 like

Ik weet het, alleen dat meisje blijft gaan. Als ik niets app naar mijn crush, ben ik gewoon meer bang dat ze weer wat rots uithaalt, snap dat ook niet. Het is gewoon nogal laf en stom dat al weer de hele school daarvan af weet, gelukkig zit ik nu niet meer op de middelbare.

Je hebt zeker gelijk dat je het niet moet voeden door een appje te sturen. Maar ik vraag me gewoon af. Als ik zeg tegen crush ( idk of hij hier van af weet) maar dat het nogal laf is en of zij der mee wilt stoppen? Of idk .
Is het beter om het echt te laten rusten?of toch iets te sturen? Met dat ze moet stoppen mij lastig te vallen. Want zij houdt niet op. Ze vroeg ook om haar niet te blokkeren, heb ik mooi wel gedaan. Gelukkig helpt dat blokkeren wel.

De hele reden waarom ze zo naar en stalkerig tegen jou doet in the first place is omdat je contact (hebt gehad) met je crush, toch? Ik denk dat als je nu tegen je crush gaat zeggen dat het laf is en aan hem vraagt of zij ermee wil stoppen, dat je alleen maar olie op het vuur gooit.

Het lijkt nu misschien alsof ze niet op zal houden, maar als je niet ingaat op haar acties (of, beter nog: voorkomen dat ze door kan gaan met dit soort acties, door haar inderdaad te blokkeren) zal het heel snel stoppen.

Het begon idd, omdat ik iets van 6 maanden constant contact heb gehad met mijn crush, toen stopte hij daar een beetje mee en deed hij heel raar, waardoor ik uiteindelijk tot de conclusie was gekomen, om niet met hem te willen, want een jongen moet gewoon achter je aan rennen. Toen begon zij 1 a 2 weken geleden met dit. Maar zij is volgens niet zijn vriendin ze stalkt mij alleen maar op school tijd. En dan zou ze het ook wel doen buiten school lijkt me, maar dat is niet meer belangrijk.

Je hebt idd gelijk dat ik niets had moeten appen, maar had het toch gedaan, misschien kan ik het beter verwijderen. Ik weet het niet. Volgens mij heeft hij het wel gelezen, als ik net nu verwijder dan kan dat meisje er morgen niet achter komen. Dat lijkt me ook wel beter voor mijn gevoel.

Ik heb het verwijdert, laat het nu wel gaan. Als dat meisje ophoudt hoop ik.

Thx voor je advies, jij weet echt precies wat goed is.