Rot gevoel

Oké, ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
Ik had negen maanden met mijn (nu ex) vriend, totdat ik dus meer gevoel had voor een andere jongen, en minder voor mijn ex, en ik het dus uit maakte. Aan mijn ex had ik verteld dat ik gevoelsmindering had, en niet dat ik verliefd was op een andere jongen, want ik was bang dat hij dan boos zou worden. Nu gaat het heeeeel slecht tussen mijn ex en mij, hij geeft me de heletijd de schuld van allerlei dingen, en hij flirt nu alweer met andere meisjes terwijl het net een week uit is. Nu weet ik natuurlijk dat dat normaal is bij jongens, maar ik vind het gewoon echt niet leuk, en heb er nu een rotgevoel bij. Ik heb het tegen mijn ex verteld, dat ik het niet zo leuk vind, en die zegt dat ik me niet moet aanstellen. Ik weet natuurlijk dat ik er ook helemaal niks over te zeggen heb, ik ben tenslotte zijn vriendin niet meer en IK ben degene die het uit heeft gemaakt, en het is natuurlijk helemaal zijn eigen zaak, maar toch heb ik er een rotgevoel over. Weet een van jullie misschien hoe ik dat gevoel kan verminderen, of weg kan krijgen? Of waar het aan ligt?
Alvast bedankt,

xxxx

Misschien omdat je toch nog wat voor hem voelde? Geen idee eigenlijk. Up!

Ja natuurlijk voelde ik nog wat voor hem, en ik hou ook nog wel van hem, maar het verliefdheids gevoel was er niet meer, dat was er meer voor een andere jongen. En ik wou mn vriend ook niet aan het lijntje houden dusja.

Je voelt dus toch nog voor hem. Soms heb je in een relatie dat je een crush krijgt op een ander, jij hebt nu blijkbaar te snel voor jezelf besloten dat die definitief is, de nieuwe crush, maar dat is het dus niet.

Je kunt er met hem over praten, misschien helpt dat je.

Hoe lang vond je die andere jongen leuk dan? Misschien heb je die gevoelens voor die andere jongen verward met ‘leuk vinden’ ipv verliefd zijn. Tsja, jij hebt ervoor gekozen om het uit te maken dus je mag je ex er niet op af rekenen dat hij zo tegen andere meisjes doet. Afleiding zoeken is het enige dat helpt op dit moment.

Misschien had je beter kunnen afwachten. Hoe het verder liep. Ik weet niet hoe lang je ‘getwijfeld’ had om het uit te maken?

Ja, ik heb ook gezecht dat ik me echt niet leuk voel over hoe het nu gaat, en dat hij al met andere meisjes flirt, ping vragen etc, maar dan zegt hij dat ik me niet aan moet stellen en die meisjes heel ver weg wonen etc…

Ongeveer 5 dagen…

Daarom. 5 dagen is echt niets. Ik denk dat je het te snel hebt uitgemaakt en idd wat hier ook wordt gezegd. Leuk vinden verward met verliefd zijn.
Na een tijd gaat het verliefdheidsgevoel ook weg bij je vriend. Dan veranderen de ‘vlinders’ in houden van.

Oke, bedankt. Maar wat kan ik nu het beste doen dan? Want ik voel me echt klote.

Je hebt de juiste keuze gemaakt door hem niet aan het lijntje te houden. Maar nu ga je ook maar moeten leven met het feit dat hij nu met andere meisjes bezig gaat zijn… Al vind ik persoonlijk dat na 1 week dat wat vroeg is, dus ik denk dat hij het doet om jou jaloers te maken. En hij is er in geslaagd. Dus door hem er over aan te spreken voelt hij zich gewonnen.

Jammer voor jou, maar zo gaat dat nu eenmaal als je een relatie eindigt. In het begin is dat het moeilijkste, maar na een paar weekjes ben je hem helemaal vergeten en ga je denken “waar maakte ik me toen druk om zeg?”.

@TS
Afleiding zoeken dan (: ga leuke dingen doen met je vriendinnen! Ga sporten, zoek een leuke hobby. Ga je focussen op andere jongens en ga zo maar door.

Oke, dankjewel. :grinning:

Ik voel me metteen een stuk beter haha.

Waarschijnlijk flirt je ex alleen met die meisjes om jou uit zijn hoofd te kunnen zetten. Na 9 maanden is hij echt niet zomaar over je heen! Hij zoekt afleiding, en dat moet jij ook doen. (:

zoals anderen al zeiden; afleiding zoeken.
en het is heel logisch dat je het niet leuk vind dat hij al zo snel meteen al met andere meisjes zit te flirten, zeker niet als je een langere relatie hebt gehad.
succes!

Je moet je gewoon minder met hem bezig houden. Pak je eigen leven weer op en probeer hem zo weinig mogelijk te zien/spreken.

Het verliefdheidsgevoel gaat sowieso wel een keer weg. Hoe denk je dat het zit bij volwassenen, die blijven ook niet altijd verliefd. (Wat een van de redenen van vreemdgaan is; dat verliefde gevoel weer ontdekken, maar ook daar gaat het na een tijdje weg)

Mja, jij bent degene die al iemand anders leuk vond toen jullie nog wel verkering hadden… dan kun je hem eigenlijk niets verwijten vind ik.
Hoewel ik me wel kan voorstellen dat het ongelofelijk rot is!

Ja, dat weet ik, het is ook helemaal niet mijn zaak enzo, maar ik vind het gewoon niet leuk, en ik voel me een soort vervangen snap je, terwijl we toch 9 maanden verkering hadden.