Rot gevoel

Ik ben soms al heel erg onzeker in mijn relatie. Ik denk zeker dat mijn vriend en ik een stabiele relatie hebben over het algemeen. Maar tuurlijk zijn er dingen die me onzeker maken. Ook heeft hij veel stress door school en zijn thuissituatie, ik wil dat oplossen maar dat kan ik niet. Daarom voelt t ook wel een beetje als falen. Daarnaast heb ik het s nachts koud en daarom heb ik altijd een dikke pyjama aan. Zelf vond ik t een mooie gedachte om ipv je dan te schamen ik me op mn gemak voel. Maar mn moeder vertelde me vanavond ineens dat t wel erg onaantrekkelijk is. Dit heeft me echt gekwetst, hebben jullie tips

Praten met je vriend, dat helpt al heel veel.
Je moet schijt hebben aan je moeder.
Ik zie er avonds ook uit als een afgeragde theedoek.

^ Dit

En wat een rotopmerking van je moeder. Wat maakt het nu uit wat je 's avonds draagt? Ik draag soms ook trainingspakken die te groot zijn, en dan heb ik geen make-up op, soms puistjes, of ik zie er vermoeid uit. Ook bij mijn vriend. Dat is gewoon normaal hoor. Ik zou mij er niets van aantrekken, je vriendje doet dat ook niet hoor. Jij vindt je vriend toch ook niet minder aantrekkelijk als hij moe op de bank zit met een dikke pyjama aan?

:ok_woman: precies!

Mijn vriend stelde mij vandaag nog de vraag: 'Vindt jij het belangrijk hoe je eruit ziet als je ‘s avonds met mij op de bank zit?’. Lachend zei ik ‘Nee’. En dit was precies wat hij wilde horen. Het doet er niet toe wat je aan hebt. En het maakt ook niet uit of jij je haren in een rommelige knot draagt of geen make-up op hebt. Het belangrijkste zit binnenin. En als jij en jouw vriend samen zijn, moet je dat niet willen verbergen.