Rot gevoel na een gesprek met hem

Pas geleden heb ik een gesprek gehad met een goede vriend van mij.
Hem vond ik een tijd geleden erg leuk. Hij liet me toen weten dat hij me ook leuk vind.
Maar plotseling viel het contact stil. Na het lang genegeerd te hebben was ik toch benieuwd naar hoe het kwam. Ik had het idee van hem gekregen dat het van hem niet meer hoefde maar toen ik hem een keer per toeval zag, deed hij heel vriendelijk en deed z’n best om met me te praten.

Om het kort te houden; ik heb geprobeerd om het er met hem erover te hebben, op msn.
Hij vertelde me dat hij het net zo jammer vindt dat ons contact steeds stilvalt en dat hij ook niet weet hoe het komt.
Hij zei aan het eind dat we het moeten laten bezinken en dat we daarna kijken wat er gebeurd.

Hier voel ik me niet helemaal lekker bij.
Meent hij wat hij zegt? “we het moeten laten bezinken en dat we daarna kijken wat er gebeurd.” En zou hij het echt nog willen proberen als het is bezonken?
Want straks zegt hij dit aan me om mij een soort gerust te stellen maar ondertussen wilt hij misschien niks meer van me?

Ik denk dat hij het meent, en als hij zo’n goede vriend is, kan je misschien inschatten of het echt is wat hij zegt?

Ja, ik doe mijn best om het goed in te schatten maar ik kom er ook niet echt uit want ik twijfel gewoon of hij het meent.
Ook omdat er zó lang geen contact tussen ons is geweest.
Dan denk ik; Als hij me leuk vindt, neemt hij toch contact met me op?
Maar goed, hij heeft me laatst ook wel gezegd dat hij bijv. niet weet of hij me moet opbellen omdat hij niet weet of ik er wel op zit te wachten.
Nou hij moet niet zo mal doen want natuurlijk zit ik daarop te wachten.
Dan weet ik in ieder geval dat hij het ook ziet zitten. (ik heb hem dit overigens niet gezegd)

Waarom ik hem niet meteen 100% wil geloven is omdat er bijv. een kans is dat hij me aan het lijntje houdt. Ik weet het niet maar ik haal me vanalles in m’n hoofd.

Het stomme is nu ook dat ik niks meer kan onderhandelen, doordat hij heeft gezegd dat we het moeten laten bezinken.
Volgens hem zou deze vraag teveel tussen ons in gaan staan, als we nu zouden afspreken.
Daarom leek het hem ook goed om even niet af te spreken en het (nogmaals) te laten bezinken.
Ik vind het echt allemaal goed dat hij dat wilt maar ik hoop niet dat het alleen maar woorden zijn zonder daden.
Ik was wel even in shock dat het blijkbaar zo’n effect op hem heeft.

Nog meer mensen die mij kunnen vertellen hoe ik dit kan zien?

[quote author=Nannn link=topic=218466.msg[quote author=Nannn link=topic=218466.msg[quote author=Nannn link=topic=218466.msg10297102#msg10297102 date=1322586994]#msg[quote author=Nannn link=topic=218466.msg10297102#msg10297102 date=1322586994] date=1322586994]#msg[quote author=Nannn link=topic=218466.msg[quote author=Nannn link=topic=218466.msg10297102#msg10297102 date=1322586994]#msg

[quote author=Nannn link=topic=218466.msg[quote author=Nannn link=topic=218466.msg[quote author=Nannn link=topic=218466.msg10297102#msg10297102 date=1322586994]#msg[quote author=Nannn link=topic=218466.msg10297102#msg10297102 date=1322586994] date=1322586994]#msg[quote author=Nannn link=topic=218466.msg[quote author=Nannn link=topic=218466.msg10297102#msg10297102 date=1322586994]#msg

Misschien moet je hem dat juist wel zeggen!

^Ik heb nog net kunnen zien wat je gequote had maar nu is het niet meer zichtbaar. Tenminste, ik kan het niet meer zien.

Ik wil hem dat gerust vertellen maar ik moet nu wel een gelegenheid zien te vinden.
Nu heb ik het idee dat ik op hem moet wachten, tot hij contact met mij opneemt.

Ik zou gewoon luchtig en nuchter blijven en een keer iets samen doen om weer het contact op te frissen al is t maar lunchen ergens ofzo. Als je een film gaat kijken bij iemand thuis dan lijkt het al veel serieuzer, dus vermijd dat dan even. En als je hem dan ziet gewoon kletsen en dan naderhand laten weten dat je t leuk vond en het nog eens zou doen. Want als jullie het al zo leuk gehad hebben kun je dat makkelijk terughalen.

Ja, ik denk ook momenteel “Niet zo moeilijk doen, gewoon wat leuks met hem gaan doen.” Vooral ook omdat hij zegt dat hij het altijd leuk met me vindt als we afspreken.

Ik wilde graag duidelijkheid, daarom heb ik met hem dat gesprek gevoerd op msn.
Blijkbaar werd het hem teveel. Maar ik hoop wel dat hij contact met me opneemt.
Dan kunnen we in ieder geval verder gaan waar we gebleven waren; een datum afspreken om iets leuks te doen.
En praten over duidelijkheid enz. kunnen we denk ik beter een keer doen als we elkaar écht zien en niet via msn (was in eerste instantie ook mijn bedoeling niet).

Mijn grootste vraag is alleen: Gaat hij wel contact met me opnemen?
Want ik ben zo bang dat hij gewoon wéér niks van zich laat horen. Dan zijn we straks weer maan-den verder.

Heeft iemand nog andere reacties hierop?
Niemand die ook ongeveer zoiets heeft meegemaakt?