Rot ex...

Hey,
Al een tijdje word ik ‘achtervolgd’ door een groepje jongens. De meesten zijn een jaar jonger dan mij, sommigen zijn wat ouder. Mijn 2 exen zitten er ook tussen. Sinds ik ruzie met hen kreeg (een half jaar geleden), doen ze echt mega irritant. Als ze voorbij mijn huis lopen roepen ze allerlei achterlijke dingen, en ze schelden ook altijd op me als ik ze tegenkom. Vroeger scheldde ik dan nog terug, maar dat doe ik sinds een tijdje niet meer, want één van die jongens heeft gezegd dat ie me dood wil hebben. Mijn ouders zijn er toen naartoe gegaan om er wat van te zeggen, maar het hielp volgens mij niet echt, want een met nieuw jaar schoot die jongen een vuurpijl naar m’n zusje toe (gelukkig was het mis!). Daar ben ik echt nogal van geschrokken, want volgens mij laat hij zo zien dat hij mij ook wel iets aan durft te doen… omdat het nu langzamerhand mooier weer wordt enzo, gaan ze natuurlijk ook weer vaker naar buiten, dus kom ik ze vaker tegen ben ik bang… wat moet ik doen? Ik wil geen gevecht met een hele groep jongens…

een keer vragen als je ze tegenkomt waarom ze zo idioot doen?
gewoon als alleen je ex(en) tegenkomt

en voorderest: als ze echt iets doen, politie

naar de politie met die handel!
en vertel het nog een keer tegen je ouders,
succes ermee x

Same!
Of probeer eens met ze te praten op msn ofzo!

Een keer die ex in zijn eentje aanspreken.
Negeren.
Indien het echt gevaarlijk word; naar de politie.

Inderdaad. naar de politie.

-Je moet ze laten merken dat je hélemaal NIET bang bent voor ze.
-zorg ook dat je niet tevaak alleen over straat gaat,
dus met een groep vrienden (die eventueel nog voor je kunnen opkomen?)
anders laat je je broer (en zn vrienden?) voor je opkomen, -Uit ervaring weet ik dat het werkt :grinning_face_with_smiling_eyes: :smirk:

k weet niet of je hier wat aan hebt xD maargoed, veel succes :four_leaf_clover:

Idd. Gewoon een keer vragen op msn ofzo, of als je met hem alleen bent: waarom doen jullie dat?. Maar zorg wel dat als je dat doet dat die vrienden niet zich ermee kunnen bemoeien, want dan krijg je weer problemen.
Veel suc6!!
xx

Heel erg bedankt voor alle reacties :relieved:
Ik zou echt willen dat ik een oudere broer had in dit geval, maar ik heb een jonger zusje, dus daar schiet ik ook niet zo veel mee op. Ik denk niet dat ik naar de politie kan, want ze hebben natuurlijk (nog) niks lichamelijks gedaan, en ik denk niet dat de politie er dan veel mee kan. De enige opties die nu overblijven zijn praten met mijn ouders en naar die exen toegaan… met mijn ouders praat ik er al heel vaak over, die zeggen dat ik me niet zo druk moet maken en dat als me iets overkomt, er een hel uitbreekt, maarja, dan is het al te laat he :drama:
Ik moet dus met ze gaan praten… hm… ze zijn dus jonger en hééél erg kinderachtig, dus even nadenken of 't zin heeft :stuck_out_tongue:
Nogmaals bedankt (k)

Zeker naar de politie gaan!!!

bedreigen mag zoiezo niet… dus je kan al naar de politie gaan.
Maar ik zou proberen om 1 van die jongens apart aan te spreken ( met of zonder je vrienden/ouders of andere grote sterke gevallen)
wedden dat ie dan normaal doet?=)