roos

ik heb donkerhaar,
en heb sinds kort best erg last van roos.
het juikt soms echt verschikkelijk en je ziet het ook best goed,
en dat wil ik liever niet.
weet iemand wat je hier aan kan doen ?

Anti-roosshampoo?

Het bestaat niet voor niks…

Antiroosshampoo is vaak heel erg agressief.
Ik heb een tijdje geleden een en ander opgezocht en toen kwam “Rooscure” er als beste uit. Heb die toen niet gekocht, want kon 'm nergens vinden… Die die ik toen wel had gekocht werkte niet, weet niet meer hoe die heet.

Heb je iets in je haarverzorging veranderd pas? Zo ja, ga dan dat product even weglaten en kijk wat dat het doet.
En als je anti-roosshampoo’s gaat gebruiken moet je erop letten dat je het lang genoeg in laat trekken, dat is echt een must bij dat soort shampoo’s.

ja maar dat helpt nog niet,
ik heb shampoo voor glans, en conditiner ook voor glans enzo

Een shampoo voor glans is geen anti-roosshampoo he :slightly_smiling_face:

1 keer per week met anti-roos wassen zeiden ze tegen mij.

zo bedoel ik het niet,
ik bedoel dat ik die gebruik niet als anti-roos

Ik heb dat ook, maar ik weiger om head&shoulders te gebruiken, dat spul is net afwasmiddel. Ik heb nog geen goede anti roos-shampoo gevonden die ook echt helpt. Dus ik kan je niet helpen, sorry.

Ik gebruikte andrelon

Ik heb een hele agresieve vorm van roos, het is geen echte roos meer, het is namelijk echt een hoofdhuidafwijking volgens mij…
En ik gebruik ertegen selsun, heel erg agresief spul(Zilver wordt er pik zwart van) en je mag het niet gebruiken bij een beschadigde hoofdhuid…
Maar t werkt heel goed bij mij:)
Ik gebruik het echt een keer in de maand en alles is weg!

Lush soak & float met snakeoil?
De reacties zijn wisselend bij mensen, maar het lijkt me het proberen waard.

Je kan er misschien beter voor naar de huisarts, die geeft je dan een medicinale anti-roos shampoo. Het is namelijk een schimmel. Bij de meeste mensen werkt zo’n head and shoulders shampoo niet.

Bij mij helpt anti-roosshampoo niet :frowning_face: Ik heb ook heel veel jeuk aan m’n hoofdhuid, m’n ma ook. We denken dat het een soort irritatie/eczeem is want daar hebben we soms allebei last van (Ik bij m’n oren/neus en zij op d’r handen)

head&shoulders werkt iig niet, die gebruik ik en het doet dus helemaal niets.

Je kunt ook berkenwater ofzoiets gebruiken. Weet niet precies hoe het heet, maar da’s minder agressief.
Weet je wel zeker dat het roos is en niet gewoon een schilferige hoofdhuid? Want dan moet je producten voor de conditie van je hoofdhuid gebruiken. Ik heb het een keer gevraagd en toen hoorde ik dat ik geen roos had maar gewoon schilfers en dat daarom anti-roos niet werkt.

misschien moet je van shampoo veranderen. Na een bepaalde tijd werkt je shampoo niet. Heb zelf ook laatste tijden last van droog huid en dan komen er van die velletjes die duidelijk te zien zijn. Volgens mij heeft het met het weer te maken. Ik denk niet dat je naar de huisarts moet gaan.