Roos

[i]Ik weet niet of hier al een topic over is…

Ik heb het echt tot mijn middelbare leeftijd niet gehad… Maar ik heb nu ook last van roos, ben inmiddels 18 en het heeft echt een poos gestopt maar 't komt terug… En soms is 't meer dan normaal!

Ik snap niet hoe het kan :frowning_face: ik ga 1x door me haren en 't sneeuw zowat! (oke overdrijven kan ook…) maar het is iig erg vervelend! Of het nou ligt aan dat ik Elvive shampoo gebruik weet ik niet, maar als ik Head en Shoulders gebruik voelt m’n haar zo droog en touwachtig aan.

Heeft iemand dit ook en wat doe jij er tegen? Oplossing o.i,d,? [/i]

middelbare leeftijd doet mij echt denken aan een vrouw van 40 haha. Maar dat terzijde.

Gewoon head en shoulders gebruiken met daarna een conditioner werkte bij mij prima.

Hahaha… Ja nouja toen ik 12 was zo beter? Klinkt eigenlijk ook wel oud hoe ik 't zei! :stuck_out_tongue:

Ik wil het ook weten. Sinds korte tijd hier ook last van!
Ik ga denk ik die witte fles van Andrelon gebruiken. Dat is anti-roos.
Ik vind H&S te agressief.

Ja idd… Mijn moeder heeft die volgensmij ook… Lastig is dit :frowning_face:

Ik heb hier al heel lang last van en dus ben ik naar de dokter gegaan en die heeft me een soort zalfje gegeven wat ik in mijn haar moest doen, en na een paar dagen is het vrijwel helemaal weg!
Als bij jou ook niks helpt dan is dit misschien een optie? :slightly_smiling_face:

Geen anti-roos shampoo gebruiken en drie keer in de week wassen met een milde shampoo. Dat zei m’n kapster ooit toen ik vertelde dat ik gek van m’n hoofdhuid werd. Anti-roos shampoo vond ze te agressief.
Nu kan ik natuurlijk niet door m’n scherm kijken hoe erg het bij jou is, maar als je er echt heel erg last van hebt dan zou je miss naar de huisarts moeten. Die kan dan verder kijken.

Ja inderdaad… Nouwja ik kom al regelmatig bij de dokter dus vind 't ook weer zo om dan weer te gaan hihi. Maar ik denk dat ik het nog even aan kijk… Dankjewel!

Ja… Van die anti-roos shampoo gaat m’n hoofdhuid branden en wordt m’n haar droog. Welke shampoo gebruikte jij toen? Nouwja bij mij is 't op het moment heel erg… Ik blijf er dan ook maar aan zitten en dan gaat 't pijn doen… Heb vandaag uit ellende m’n haar onder de kraan gewassen…

Head en shoulders is idd heel agressief. Je kan beter een andere proberen zoals van andrelon :slightly_smiling_face: en tijdens het gebruik van anti roos shampoo je haar goed verzorgen met conditioner! (Vooral in de lengte van je haar, niet op je hoofdhuid)

Lush heeft producten tegen roos met alleen maar natuurlijke ingrediënten erin (ik weet niet precies hoe dat product heet), ga anders even naar die winkel en vraag advies, ze zijn vaak heel behulpzaam en je kan ook een tester vragen.

De grootste tip ooit is dat je er vanaf moet blijven haha, en absoluut geen anti roos shampoo gebruiken! Hierdoor word het allemaal veel erger en geirriteerd.

Ik heb er zelf ook altijd als last van, maar ben er ook nog niet achter wat het wondermiddel is…

-zo min mogelijk wassen (oke niet overdrijven)
-zo min mogelijk haarproducten gebruiken
-niet föhnen, stijlen, krullen, permanenten
-blijf uit de zon/warmte (hoe droger je hoofdhuid hoe meer schilfers)
-was je haar met koud water (werkt bij mij altijd, het is niet fijn maar het werkt wel)
-gebruik shampoo zonder parabenen/parfum/sulfaat/siliconen, ik gebruik meestal neutral shampoo als ik veel last heb van roos

+ je haar niet verven, bijna alle verf is zeer agressief voor je hoofdhuid.

x

Ik heb hier dus ook last van! Ik heb een tijdje die blauwe anti-roos shampoo van elsève gebruikt, en die werkte wel lange tijd, maar op een bepaald moment is die opgehouden met goed te werken… Nu gebruik ik de anti-roos shampoo van The body shop en die werkt wel tamelijk goed, wel maar voor 1 dag, want na 2 dagen heb je wel weer roos…Ik was mijn haar dus gewoon elke dag. Ik weet dat het niet goed is voor mijn haar, maar ik kan niet anders…

ik heb erg lang haar, en mijn haar was altijd vet en altijd ook veel last van roos ik gebruik nu denk 3 maanden head en shoulders en het is direct minder geworden en ik heb het eigelijk nu niet meer,

als ik jou was zou ik eerst me haar ‘in zepen’ met head en shoulders en dan met een kam stevig over de hoofdhuid borstelen en daarna het haar uitspoelen

vergeet daarbij dan ook niet die plukjes ‘boven je oren’ daar kom je best lastig bij maar dat zijn wel de plekken waar je het meeste roos en vette huid heb
daarmee verminder je ook direct puisjes

xx :upside_down_face:

Je haar kammen als het nat is is slecht voor je haar, dan kan het afbreken e.d. Zelf heb ik er een beetje last van maar nog niet gevonden hoe ik er vanaf kom.

het is toch slecht als je je haar van boven naar beneden borstelt invb klitten?
als jij aleen borsteld op de plekken waar je rooszit en je niet doortrekt waar een klit zit is er toch niets aan de hand?

Ik heb zelf een tijd last gehad van extreem trekkerige hoofdhuid. Schilvers, wondjes af en toe. Mijn hoofdhuid is gewoon heel gevoelig.

Louis widmer soft shampoo, louis widmer remederm shampoo.
Beide hele goede shampoos.
Ik denk eigenlijk met jou beschrijving dat je geen roos hebt maar gewoon een heel gevoelige hoofdhuid. Head & shoulders maakt het dan alleen maar erger.

Oh dat zou wel kunnen denk ik. Weet alleen dat nat haar kammen met borstel, kam of handen niet zo goed is.

ik heb ook al jaren last van roos en had verschillende shampoo’s geprobeerd, ook eentje die ik van de huisarts mee kreeg op recept. Maar het bleef ook sneeuwen op mijn hoofd
Mijn kapper vertelde me dat Elvive bij haar dochter goed werkte, dus die kocht ik ook maar en die gebruik ik nu al jaren. Ik had laatst wel een periode dat ik het niet gebruikte want mijn moeder vergat telkens het bij te kopen en toen kreeg ik wel weer last van sneeuw. Nu gebruik ik het weer en is het weer veel en veel minder tot eigenlijk bijna weg.