Roos?!

Heey x

4 weken geleden had ik een paar bulten op mijn hoofd (ik dacht dat het muggenbulten waren, want we hadden de dag erna maar liefst 2 muggen in ons huis gemept)
En van die bulten kreeg ik dus jeuk, en ik ging krabben.
Een week later had ik nog een paar bulten meer, ik heb er nu ook een stuk of 10, en ik krijg ook kleinere bultjes rond mijn hals.
En ik heb ook behoorlijk jeuk, en niet alleen op de plaatsen met de bulten, maar overal op mijn hoofd, en soms in mijn hals.

En ik dacht al: misschien heb ik wel luizen?!
Maar mijn moeder is ooit luizen-moeder geweest op de basisschool, en die zag niets rondlopen op mijn hoofd, dus we verwachten dat niet.

En toen: misschien wel Roos?!
En daar weet ik het antwoord dus niet op.
Ik heb geen schilfers ofzo, en er komt ook niets op mijn schouders te liggen als ik flink aan het krabben ben :flushed:
De bulten op mijn hoofd zijn als muggenbulten, tenminste, zo voelen ze aan.

Ik zit btw wel vaak aan mijn haar te frunniken, dat is een soort ‘tik’ van me :flushed:
Ik zat dus in de klas al wel veel aan mijn haar, maar nu zit ik de hele tijd te krabben, want dat moet gewoon als het zo erg jeukt :frowning_face:
En ik zit met veel vakken voorin de klas, dus het valt wel heel erg op helaas :bored:

Ik zou er dus graag achter willen komen wat dat gekriebel op me hoofd is en vooral: WAT KAN IK ER TEGEN DOEN?!
(me ouders keken ook al naar oplossingen want ik heb het al sinds 4 weken geleden) :dry:

Dankjulliewel alvast voor antwoorden. :grinning:

Hoe dan ook, wat is er met mijn

Het is geen roos, dat kan ik je vertellen. Roos zijn witte schilfertjes in je haar.

Misschien uitslag of een allergie? Dunno

Ik denk ook een allergische reactie.
Bijv.
Spuit je parfum op je huid en haar? Want dat zou best eens kunnen. Daar heb ik ook last van.
Ik deed dat ook geoon overal spuiten en ook op me haar want dan truik je lekker he.
maar als je er niet tegen kunt dan is het mis.

Ja misschien een allergie.

Allergie voor je shampoo?

Dankjullie, ja idd ik gebruik van die Gliss Kur (ik weet niet hoe je t schrijft) anti-klit spray
Maar die gebruik ik al jaren…
En Andrelon care&repair shampoo dus idk waar t aanligt