Roos Werkeloos.

Kennen jullie Roos Werkeloos al?
Zie onderstaande clipje…

http://www.youtube.com/watch?v=lXk0u8q-R6M

‘ter ere’ van de dag van de leerplicht. Die was al donderdag, maar ik dacht ik maak er toch nog maar even een topic over.

Dit stond ergens op internet:

[i]Om op een leuke, niet belerende manier aandacht te krijgen voor de “Dag van de Leerplicht” is de hulp ingeroepen van Esther Groenenberg, bekend van de You Tube hit ‘Oh meisje’. Zij heeft op basis van het thema van dit jaar een aansprekend nummer met een videoclip gemaakt, ‘Roos Werkeloos’. Op verschillende scholen werd deze videoclip in de kantines getoond.

De landelijke Dag van de Leerplicht vindt dit jaar voor de zesde keer plaats. De huidige Leerplichtwet schrijft voor dat alle kinderen vanaf hun vijfde jaar tot het einde van het schooljaar waarin ze zestien jaar worden volledig leerplichtig zijn. Na deze volledige leerplicht geldt de kwalificatieplicht. Dit houdt in dat alle jongeren tot hun achttiende verjaardag een volledig onderwijsprogramma moeten volgen, tenzij de jongere een startkwalificatie heeft. Een startkwalificatie is een havo-, vwo- of mbo2-diploma. De kwalificatieplicht geldt vanaf augustus 2007 en is ingevoerd om jongeren een minimumdiploma te laten halen en schooluitval tegen te gaan.[/i]

Nou ja in ieder geval, iedereen op school bij ons ging het zingen en het dansje nadoen.

Kennen jullie het nummer?
Is het bij jullie gedraaid?
Wat vinden jullie van de dag van de leerplicht?
Wordt er bij jullie iets aan gedaan?

Dat was het! :grinning: Alvast bedankt!

Allemaal nee
En een speciale dag daarvoor vind ik ook een beetje onzin…
Dit heb ik trouwens bij bijna alle speciale dagen, er hoeft toch niet perse een speciale dag te zijn om ergens aandacht aan te besteden het is het hele jaar door belangrijk niet alleen op die dag… Zoals bijvoorbeeld de dag van het respect?
Is toch te gek voor woorden dat daar een aparte dag voor nodig is
Zou toch voor iedereen gewoon vanzelfsprekend moeten zijn?!

‘Oh meisje’ is een tof nummer,
maar dit vind ik het toppunt van triestheid.
Tis ook niet eens grappig ofzo,
en spijbelaars gaan hier hun leven echt
niet door beteren…

gelukkig wordt het niet bij ons gedraaid ofzo zeg :open_mouth:
wat dom vind ik dit haha
best dat ze een dag er voor houden, maar dan dit…
vind ik echt zo’n actie voor volwassen om in hun ogen
‘kinderen’ an het leren te krijgen…
als ze beter wisten deden ze niet zóiets volgens mij…

ja facking
zo doellloos
was ook bij ons xD

echt… xD
ik ga morgen de eerste twee uren spijbelen

haha… ik heb donderdag gespijbelt… kom ik er net gister achter dat dat de dag van de leerplicht was!

Upje. ^^

Ik vind het nummer ook een beetje triest, maar je wordt er wel vrolijk van! :stuck_out_tongue: