Roos of luizen?

Hoe kun je weten of je roos of luizen hebt? Hoe weet je het verschil ertussen? Ik heb namelijk jeuk aan m’n hoofd en ook witte stipjes in m’n haar, maar die stipjes kan ik er wel gewoon met m’n vingers uithalen. Ik dacht namelijk dat je dat met luizeneitjes dat niet kan, dan moet je echt met je nagels het eraf halen zeg maar…

En weet iemand dan een goede anti-roos shampoo?

Head&Shoulders? :")

head & shoulders,
en even een luizenkam kopen! dan zie je de beestjes gewoon zitten (iell, i know)

x]

Dat is toch heel slecht ofzo ?

Wij hebben opzich wel een luizenkam (wij zijn echt favoriet bij die beesten), maar hoe moet je dat bij jezelf zien? Gewoon kammen en dan kijken of er een beestje opzit? O, ik geef mezelf nu al het antwoord :confused:

Ik heb geen idee, gebruik het niet :stuck_out_tongue:
Maar je hebt ook van andere merken antirooshampoo.

Ok, maar ik dacht dat je bij roos geen jeuk hebt…

ja zo ja,
ik had vroeger een keertje luizen en toen zag ikze gewoon in die kam zitten.
ze waren echt groot :expressionless:
maar ik zou met een netenkam kijken die borsteltjes staan dichter opelkaar dus pak je sneller een beestje.
en roos zijn meer huidschilfers

Vraag aan je moeder of ze kan controleren of je luizen hebt.

luizenkam kopen… niet zon plastice, maar eentje met ijzeren pinnetjes… dan met je hoofd boven een wit a4tje gaan hangen, en je haren naar beneden kammen zegmaar… dan zie je ze vanzelf, en kan je ze doodmaken…

bij roos kan je ook jeuk hebben :wink: tenminste, dat is mijn ervaring…

maar je zegt zelf steeds al dingen die meer in de buurt van luizen komen, dus ik zal maar snel gaan checken…

begin spontaan te krabben :confused: en bedankt he…

als los zit zijn het inderdaad schilfers (roos).
Bij luizenuitjes zit het echt vast aan je haar!
Alleen en echt goede anti-roos shampoo weet ik niet echt, bedoel zijn er
niet veel van… Maar kijk even bij de drogist en anders laat je je advieseren.

Als je roos hebt, dan komen er volgens mij ook sneller allemaal schilfertjes van je hoofdhuid af als je even op je huid krabt. Ik weet niet of je dat hebt?

Net even gekrabt op mn hoofd en er zitten allemaal witte stukjes onder. Dus denk dat ik roos heb. Zal binnenkort even een anti-roos shampoo halen.

Met roos kun je ook gewoon jeuk op je hoofd hebben :wink: Dus waarschijnlijk is het gewoon roos, omdat je ook al zei dat je het er makkelijk uit kon halen.

Hahahah ik heb nu ook jeuk op mn hoofd.

Hahaha ik ook! Maar ik heb ook een beetje roos en soms jeukt het ook egt bij mij… En als ik dan controleer met een luizenkam (ik hang dan indd altijd boven een wit A-4tje) dan zit er niks zeg maar, geen luis ofniks. Dusja roos kan oook jeuken. Maar ik heb altijd head&shoulders als shampoo, al lees ik nu dat die dus blijkbaar niet goed is dus ik blijf eens even kijken of er een goede shampoo komt!

Volgens mij is head&shoulders inderdaad niet echt goed… Dat wast volgens mij alleen de roos weg, maar helpt je hoofdhuid niet zeg maar… Je moet gewoon een shampoo kopen die pH 5,5 is… anders droogt je huid uit (en krijg je dus roos)

Ik krijg er spontaan jeuk van aan mijn hoofd