Room?

Omdat ik geen idee heb waar ik het anders moet plaatsen, nadat m’n vraag is beantwoord mag hij ook worden verwijderd.

Ik wil tikka masala maken en heb hier dus zo’n pakje voor, hier moet ik allemaal zooi bijgooien waaronder dus ‘room’. Wat voor room? Zure room? Crème fraiche? Slagroom? Ik kook niet zo vaak, dus vandaar. :’)

Ik zou voor slagroom gaan.

Maar volgens mij heb je ook gewoon van die bekertjes waar ‘room’ opstaat, toch? Zo niet, gewoon voor slagroom gaan.

Normaal gesproken zou ik uitgaan van crème fraiche, maar ik heb wel eens gezien dat ze dit met (verse) slagroom maken. Ik zou gewoon kiezen wat je lekker lijkt! Soms wordt het ook zonder room gemaakt of zelfs met yoghurt.

Volgens mij niet juist, kan me herinneren dat ik er eerder naar heb gezocht en dat het personeel mij wees naar zure room, maar dat lijkt me ook niks.

Ik ga het wel proberen met slagroom, bedankt allebei!

ik zou voor opklopslagroom staan, is vaak zo’n mini melkpak om te beschrijven.

Als je slagroom neemt, inderdaad, sowieso slagroom die je zelf moet kloppen. Die heeft een veel mooiere textuur en wordt niet ‘prut’ achtig wat je wel hebt met andere slagroom.

Ik denk dat je eerst moet kijken of je het vloeibaar nodig hebt of wat dikker. Voor vloeibaar zou ik inderdaad voor ongeklopte slagroom gaan, maar als je het wat dikker nodig hebt kan je het beste creme fraiche gebruiken.

Kookroom, zit gewoon in flesjes